انتقاد از اطلاع رسانی دولت رئیس جمهور/ چرا فقط وعده و حرف های زیبا می دهید اما بی نتیجه؟

انتقاد از اطلاع رسانی دولت رئیس جمهور/ چرا فقط وعده و حرف های زیبا می دهید اما بی نتیجه؟

روزنامه اطلاعات نوشت: مسئولان تنها به مصاحبه تند و تهدید آمیز در برابر انتشار اخبار به هر قیمتی بسنده می کنند، سپس سکوت می کنند و در نهایت بخش خصوصی و بازار دخالت می کنند و قیمت جدید را به مردم تحمیل می کنند.

این روزنامه می نویسد: بررسی اخبار حاکی از موج جدیدی از افزایش قیمت کالاهای مختلف است. در هفته‌های اخیر اظهارنظرهای پراکنده از سوی مسئولان صنفی یا دولتی حکایت از افزایش اندک قیمت برخی کالاها و خدمات عمومی دارد. شکر، برنج، بلیط هواپیما، لوازم خانگی، برخی از داروها، هزینه خدمات در برخی از دفاتر الکترونیک، گوشت قرمز، روغن موتور، ماشین و …. تنها بخشی از افزایش قیمت اخیر است. با این توضیح که گرانی ارز و سکه و مسکن را به عنوان کالاهای اساسی لحاظ نمی کند.

اما متأسفانه باید گفت که واکنش مسئولان و دستگاه های متولی به این گرانی ها موجه، منفعلانه، تماشاگر، بی اثر، خودنمایی و همراه با محو مشکل بوده و متاسفانه اخیراً تهاجمی شده است. این بدان معناست که برخی از کارمندان حتی حوصله شنیدن موضوع گرانی را از دست داده اند.

بنابراین مسئولین به مصاحبه بی ادبانه و تهدیدآمیز بسنده می کنند، سپس سکوت می کنند و در نهایت بخش خصوصی و بازار وارد عمل می شوند و قیمت جدید را به مردم تحمیل می کنند.

رفتار مسئولان و مبارزه گسترده و طولانی دستگاه های کنترل قیمت با موج جدید گرانی ها این شبهه و این سوال جدی را ایجاد می کند که واقعا به فکر جیب مردم نیستند؟ آیا نمی دانند که توده های مردم هر روز کوچکتر می شوند، دسترسی به کالاهای اساسی محدود می شود، استانداردهای زندگی کاهش می یابد و اثرات روحی و جسمی افزایش مداوم قیمت ها و کاهش یا قطع دسترسی به بسیاری از چیزها؟ به ویژه از نسل جوان و جاه طلب، آشکار می شوند.

اگر نمی دانند تکلیف روشن است اما اگر می دانند چرا شاهد اقدامی ابتدایی، کاربردی و ملموس که در بازار و با کاهش قیمت ها قابل مشاهده است، نیستیم؟ چرا فقط یک قول و حرف زیبا کافی است اما عمل نمی شود؟ مردم می گویند امروز و الان باید برای کاهش قیمت ها اقدام کنیم و اعلام برنامه و صحبت از درمان کاهش قیمت ها جواب نمی دهد، چرا مسئولان با عوامل افزایش مستمر قیمت ها برخورد قاطعی ندارند؟ باید شاهد تغییر برچسب قیمت ها در فروشگاه ها باشیم و هر روز بدتر از دیروز غافلگیر و عصبانی باشیم و سبد خود را کوچک کنیم، چقدر می توانیم خود را با افزایش مداوم قیمت ها وفق دهیم و این چرخه تا کی ادامه خواهد داشت؟
اینها سوالات بی پاسخی است که مردم هر روز از خود می پرسند اما به جز کلیات پاسخی نمی گیرند و قیمت ها و بازار راه خود را می رود.

دیدگاهتان را بنویسید