انتقاد از خودم را تحمل کرده ام اما آدم آرامی هستم/ایرانی ها همیشه از من حمایت کرده اند

ساعت: 08:29
تاریخ ارسال: 11/02/1401
کد خبر: 1923578

من همیشه با مردم با عشق و احترام رفتار می کنم.

وینگر تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: وقتی کوچکتر بودم انتقادات را می پذیرفتم اما الان خیلی راحت تر با آن برخورد می کنم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ علیرضا جهانبخش که در تابستان 2018 به دوران پنج ساله خود در فوتبال باشگاهی هلند پایان داد و با قراردادی 17 میلیون پوندی از آلکمار هلند به برایتون در لیگ برتر انگلیس پیوست، در این سه سال نتوانست شایستگی خود را ثابت کند. در آن تیم و سرانجام در تابستان 2021 تصمیم گرفت با تیم فاینورد به فوتبال باشگاهی هلند بازگردد تا زمان بازی بیشتری پیدا کند.

او که هم اکنون دومین فصل حضور خود در فاینورد را پشت سر می گذارد، پس از مدت کوتاهی افت در این تیم، اخیراً توانست نظر آرنه اسلات، سرمربی فاینورد را جلب کند تا در ترکیب این تیم قرار گیرد و اتفاقا ، او نیز به خوبی ارائه کرد.

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان که در این فصل پیش از دیدار مهم امشب (یکشنبه) فاینورد مقابل آژاکس در هفته هفدهم اردوی ویژه هلند در 18 بازی 3 گل به ثمر رسانده و 4 پاس گل داده است، گفت و گوی زیر را انجام داد. سایت باشگاه فاینورد;

* علیرضا از وضعیت تیمتان در آستانه بازی با آژاکس بگویید.

در سه بازی اخیر شرایط خوبی داشتیم. ما تیم خوبی داریم و باید بازی با اوترخت را می بردیم (بازی که با تساوی به پایان رسید). بازی آژاکس دو سال پس از اپیدمی کرونا در ورزشگاه دکیپه با هواداران فاینورد برگزار خواهد شد. آماده سازی این هفته این تیم برای این دیدار حساس بسیار کم نظیر بود. این هفته فقط این بازی را داریم که برای ما بسیار مهم است.

* اوقات فراغت خود را چگونه می گذرانید؟

من آدم آرامی هستم. بیشتر اوقات در باشگاه هستم، تمرینات تناسب اندام انجام می دهم و بعد برای خوردن غذا به خانه می روم و بعد استراحت خوبی دارم. هر روز بعد از ظهر نیم ساعت تا یک ساعت می خوابم. گاهی با دوستانم فیفا (بازی کامپیوتری) بازی می کنم.

* شما حدود 1.8 میلیون فالوور در صفحه اینستاگرام خود دارید و این بیشتر از فالوورهای باشگاه فاینورد (657 هزار) است. چطور با این کنار میای؟

من به این چیزها عادت کرده ام. خوبی ها و بدی های خودش را دارد. وقتی کوچکتر بودم، انتقاد را قبول می‌کردم، اما الان خیلی راحت‌تر می‌پذیرم.

* ایران چطور؟ آیا همه شما را در خیابان می شناسند؟ چگونه با مردم برخورد می کنید؟

در ایران شرایط فرق می کند و همه به بازیکنان احترام می گذارند. یک بار، سه سال پیش، با خانواده ام برای صرف غذا بیرون رفتیم و من حدود یک ساعت و نیم صرف عکس گرفتن با مردم کردم. یک بار به یکی از دوستانم گفتم این یک امتیاز بود که ما فوتبالیست شدیم. این هدیه ای است که خداوند به ما داده است، پس نباید تظاهر به انسان بودن کنیم.

* با این موقعیت و امتیاز چطور جلوی مردم خوب به نظر نرسید و ما هلندی ها چطور شما را پایین نگه داریم؟

از پدر و مادرم یاد گرفتم که هر روز یک آدم عادی باشم. البته گاهی اوقات خیلی سخته که اینجوری رفتار کنی چون نظر مردم متفاوته ولی من همیشه با محبت و احترام به مردم نگاه میکنم.

* زندگی شما در هلند چگونه است؟ فکر می کنم با توجه به شرایط فعلی ایران، شما ترجیح می دهید بیشتر در اینجا زندگی کنید…

زندگی در هر دو کشور را دوست دارم. ایران همیشه حامی من بوده و هست. در ایران وقتی برای غذا خوردن یا خرید بیرون می روم، همه دوست دارند که هزینه خریدم را از من نگیرند. اما من آدم آرامی هستم. دوست دارم در محیطی آرام باشم و برای خودم وقت بگذارم.

* شما در جاهای مختلفی از جمله انگلستان زندگی کرده اید. نظر شما در مورد شهر روتردام چیست؟

در پنج سالی که قبل از آن در هلند زندگی کردم، فقط یک بار به روتردام رفته بودم. روتردام شهر بسیار زیبایی است. من در طبقه بالای آپارتمانی در روتردام زندگی می کنم و از آنجا می توانم کل شهر را ببینم. من عاشق این شهر و مردمش هستم.

* وقتی تصمیم به تغییر تیم می گیرید، چه عواملی برای شما مهم است؟

شهر، جمعیت، مربی و زبان کشور مقصد. قبل از اینکه به فاینورد بیایم، آرن اسلات به من پیام داد که من تو را در فاینورد می خواهم. من قبلا چندین بار در شهر روتردام بازی کرده ام و دوست دارم روزی اینجا بازی کنم. ما پارسال تیم خوبی داشتیم. امسال تیم جوان و با استعدادی داریم و بازی در این تیم بسیار لذت بخش است.

* به بازیکن برزیلی جدید تیم پیساو کمک زیادی می کنی. دلیل این چیست؟

من قبلاً به جای او بودم و زبان جدید کشور جدید برایم تازگی داشت. به عنوان یک بازیکن با تجربه سعی می کنم به پیشاوو کمک کنم. البته برای برقراری ارتباط مشکل زبانی داریم، اما می توانیم با ایما ارتباط برقرار کنیم که نشان از کمک دانیلو برزیلی (مهاجم فاینورد) نیز دارد.

* نتیجه دیدار مقابل آژاکس را چگونه پیش بینی می کنی؟

من نمی توانم این را پیش بینی کنم اما ما 3 امتیاز از این بازی را می خواهیم.

دیدگاهتان را بنویسید