انتقاد از رویکرد دوگانه اتحادیه اروپا


ساعت: 23:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898670

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از بیانیه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در خصوص مرگ مهسا امینی گفت: پس از وقوع این حادثه بلافاصله تیم های تحقیقاتی برای بررسی ابعاد این حادثه تشکیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، جسپر وار سفیر دانمارک در تهران با کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر دیدار و گفتگو کرد. حقوق جمهوری اسلامی ایران

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با انتقاد از بیانیه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در خصوص مرگ مهسا امینی اظهار داشت: پس از حادثه ناگوار مرگ این دختر ایرانی تیم های تحقیق و تفحص بلافاصله برای بررسی ابعاد این حادثه تشکیل شد و ستاد حقوق بشر نیز با آنها در تماس است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران برای شفاف سازی این پرونده جدی است، تصریح کرد: همانطور که مسئولان ارشد ذی ربط تاکید کردند در این مورد هیچ تسامحی وجود نخواهد داشت و پرونده به سرعت و با دقت پیگیری می شود. و به حقوق این شهروند ایرانی و خانواده اش لطمه ای وارد نخواهد شد. اما جای تردید است که اگر اتحادیه اروپا و برخی کشورهای اروپایی که در قبال این حادثه موضع گیری کرده اند، در مورد رویکردهای خود در قبال حقوق بشر صادق باشند، چرا به شهروندان کرد ایرانی قربانی گروه های تروریستی مانند پ.ک.ک چیزی می گویند؟ پژک، کوموله و غیره آنها نمی گویند و اقدامات این گروه های تروریستی را محکوم نمی کنند، آیا این افراد حقوق بشر ندارند؟ چرا از بیانیه اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی در این مورد خبری نیست؟!

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به سفر اخیر به استان کردستان و دیدار با برخی از خانواده های قربانیان تروریسم، خواست آنها را پیگیری خون شهدای تروریسم دانست.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه در ادامه این گونه اظهارات مداخله جویانه را رد کرد و تصریح کرد: به عنوان سفیر یک کشور اروپایی از شما می خواهم به همکاران خود در اتحادیه اروپا بگویید که شواهد و اسناد نشان می دهد که برخی از اعضای پ ک ک پژاک، کوموله و… که جان شهروندان بی گناه به ویژه هموطنان کرد ساکن کردستان عراق و کشورهای اروپایی را فدا کرده اند، موضع آنها در قبال این برخورد دوگانه چیست؟

طرفین به گفتگو و رایزنی در مورد سایر موضوعات فی مابین از جمله تبادل نظر و تجارب در زمینه عدالت و حقوق بشر ادامه دادند.

دیدگاهتان را بنویسید