انتقاد از عملکرد مهدی طارمی برای تیم ملی

انتقاد از عملکرد مهدی طارمی برای تیم ملی

مسعود اقبالی کارشناس و پیشکسوت فوتبال ایران در مورد صعود تیم ملی به جام جهانی 2022 قطر دیدگاه های زیر را دارد که در ادامه می خوانید.

* ابتدا این صعود را به شما تبریک می گویم. این می تواند نقطه عطفی برای فوتبال ایران باشد تا بتوانیم از مرحله گروهی جام جهانی ادامه دهیم. ما باید مثل عراق پایین ترین تیم را شکست می دادیم و در این دیدار نشان دادیم که تقریبا به شرایط ایده آل خود رسیده ایم.

* مهدی طارمی در سفر به ایران مشکلات زیادی داشت و از نظر علمی بازی او درست نبود. در کشورهای پیشرفته فوتبال این اتفاق نمی افتد و امکان بازی در چنین شرایطی برای طارمی وجود نداشت. اما استانداردهای لازم در فوتبال آسیا رعایت نمی شود و با فوتبال بین المللی فاصله داریم.

* در خط دفاع اشتباهاتی داشتیم که در جام جهانی و مقابل بزرگان جهان این اتفاق تکرار نشود. مدافعان ما گاهی حواسشان پرت می شد و انسجام خود را از دست می دادند. سه بازی دیگر جام جهانی در پیش داریم و با همین نمایش می توانیم کره جنوبی را شکست دهیم. بر خلاف کیروف، اسکوچیچ خونسردی دارد و این به تمرکز بازیکنان کمک زیادی می کند.

* بستگی به این دارد که چه تیم هایی در جام جهانی 2022 شرکت کنیم، معمولا یک یا دو تیم اروپایی و یک تیم آفریقایی با ایران همگروه هستند و به دلیل عدم ارتباط با تیم های بزرگ در هر دوره تجربه کافی نداریم. جهان فراموش نکنیم که مسابقات مقدماتی جام جهانی با استانداردهای آسیایی بود نه اروپا و حتی آفریقا. به همین دلیل شانس زیادی برای صعود تیم ملی به مراحل حذفی جام جهانی نمی بینم.

* در فاز هجومی بهتر از قبل هستیم اما در بخش دفاعی نسبت به دوره کیروش ضعف بیشتری داریم. سرمربی تیم ملی باید در انتقال از حمله به دفاع تلاش کند تا بتوانیم سوراخ های دفاع را ببندیم. ما در ضدحملات بسیار خوب عمل می کنیم و مهاجمان ما عملکرد خوبی دارند. حالا باید روی دفاع تیم ملی کار کنیم و بازیکنان باید در شش ثانیه به دفاع برگردند. در این صورت اگر گروه خود را ترک نکنیم حداقل عملکرد شایسته ای خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید