انتقاد امام جمعه یاسوج از جشن عروسی 2000 نفر/ پیام امام جمعه قاچاران به وزیر نفت؟


ساعت: 16:33
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879987

نماز جمعه مذهبی و ضد سیاسی این هفته استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اهالی استان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس نماز سیاسی مذهبی جمعه در استان کهگیلویه و بیراحمد با حضور نمازگزاران اقامه شد.


نقد امام جمعه یاسوج در خصوص جشن عروسی 2000 نفر


آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به مناسبت های مختلف هفته از جمله ازدواج حضرت امیرالمومنین و حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و گفت: نتیجه این ازدواج برکات بسیاری داشت که به بشر رسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ازدواج سنت پیامبر و سنت پیامبر است که خداوند دستور داده و بر آن تاکید کرده است. زنان و مردان را باید به ازدواج تشویق کرد. اگر فقیر باشند، خداوند به سنت الهی ازدواج به آنها برکت می دهد

امام جمعه شهر یاسوج ادامه داد: شفاعت کنندگان در امر خیر ازدواج جوانان در حدیث نبوی آمده است که هر قدمی که بردارند و هر حرفی که بزنند ثواب یک سال شب را دارند. دعا و پست

وی گفت: از سوی دیگر کسانی که بخواهند از ازدواج دختر و پسر جلوگیری کنند یا زن و مرد را اختلاط کنند به اشد مجازات می رسند.

حسینی افزود: کسانی که تمکن مالی دارند و ازدواج نمی کنند احساس گناه می کنند به ویژه دختران مسئولان که برخی از آنها فکر می کنند باید با یک مسئول مرد ازدواج کنند که این تصور اشتباهی است.

وی در ادامه از هزینه های گزاف ازدواج و جهیزیه انتقاد کرد و گفت: نباید در ازدواج هزینه و جهیزیه زیادی داشته باشیم که جوانان زیر بار آن کمر خم کنند. 1000 تا 2000 نفر معقول نیست، متاسفانه این فرهنگ غلط همچنان تشویق می شود.

امام جمعه شهر یاسوج افزود: اگر پول دارید در جای دیگری خرج کنید، این پول را نباید صرف فرهنگ بدی کرد، انگیزه انسانی در ازدواج باید انسانی باشد.

حسینی تصریح کرد: ازدواج مقدمه ای برای تشکیل خانواده است و به تکثیر نسل کمک می کند، امروز با بحران کاهش جمعیت مواجه هستیم، باید با ازدواج نسل شیعه این امر حفظ شود، متاسفانه اکنون شاهد یک وضعیت بدی دارند و ضربه های سنگین امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را متحمل می شوند.

امام جمعه یاسوج گفت: مسئولان نیز باید فکری کنند و بستر ازدواج جوانان را فراهم کنند. ایجاد بستر ازدواج آسان و ایجاد اشتغال برای جوانان وظیفه نظام و دولت است

وی همچنین به حادثه 21 تیر و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی از آمریکا به خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این هم مصداق حقوق بشر آمریکایی است، آمریکایی که به مرد، زن، کودک و هیچکس رحم نمی کند. بر حقوق بشر پافشاری می کنند، ببینید با سیاهپوستان آمریکایی چه کرده اند و چه تبعیض نژادی در سطح بین المللی دارند، از ویتنام گرفته تا افغانستان، چه خون هایی روی زمین نریخته اند.

امام جمعه یاسوج گفت: چه قبل و چه بعد از انقلاب در ایران خون های زیادی بر زمین ریختند، از صدام خبیث حمایت کردند تا این همه جنایت انجام دهد و با این همه جنایات او را تشویق کردند.

وی در ادامه به جنگ عربستان در یمن و جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد و گفت: همه این مردان و زنان جوان در یمن کشته شدند اما در انجام کوچکترین اقدامی تردید داشتند اما اینکه یک اروپایی رنگین پوست در اوکراین کشته شد. اگرچه ما نیز معتقدیم که در هیچ جای دنیا نباید خون ریخته شود، اما حقوق بشر باید برای همه یکسان باشد.

**********************************************


پیام امام جمعه گچران به وزیر نفت؟

حجت الاسلام والمسلمین سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های این هفته سیاسی نماز جمعه ضمن دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند. با اعضای قوه قضائیه که سربلندی مخفی جمهوری اسلامی ایستادگی و نترسیدن از دشمنان در برابر همه حوادث است، یعنی مومنان و مسئولان نظام باید محکم و استوار در برابر همه بایستند. دشمنان و وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهند.

وی افزود: رهبر انقلاب وظیفه اصلی مبارزه با فساد را شکستن ساختارهای مفسده دانستند، یعنی گاهی زمینه ای ایجاد می شود که خود منجر به فساد می شود و رهبری نیز بر برخورد با اینها تاکید داشتند. امنیت روانی مردم را زیر پا می گذارند و از تضییع حقوق عمومی جلوگیری می کنند.

امام جمعه گچران گفت: امروز سالروز ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه (سلام الله علیها) است. من به همه مسلمانان و به ویژه شیعیان جهان سلام می‌کنم، پس همه امام علی (علیه السلام) را امام و منجی خود می‌دانند، به مسئله ازدواج توجه کنیم، زیرا مؤمنان باید به دستورات آن حضرت توجه کنند. اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم بکوشیم تا هر چه زودتر زمینه ازدواج فرزندانمان را فراهم کنیم.

خجت الاسلام حجازی تصریح کرد: امروز روز صنعت، معدن و تجارت است و برای این عزیزان آرزوی موفقیت دارم و همچنین توصیه می کنم نظارت ها را بیشتر کنند تا مشکلات مردم حل شود. برای عزیزانی که در این مسیر به مردم خدمت می کنند آرزوی موفقیت دارم.

خطیب جمعه گچساران بیان کرد: از این رو نکاتی را به رئیس آبفای گچساران بیان می کنم که نزدیک به چهار سال است که شخصی مشکلی را به من اطلاع داده و آب می خواهد، هرچند برخی از اقوام پیگیر او بوده اند اما مشکل حل نشده است. من مستقیم وارد تاپیک شدم و پرسیدم پس جوابم این بود که ما پول نداریم لوله بخریم.

و افزود: همین شخص دیشب به من پیام داد و به من فحش داد. من او را نمی شناسم اما از صمیم قلب او را می بخشم زیرا حق با اوست و تحت فشار مشکلات است زیرا نزدیک به چهار سال است که پیگیر این مشکل است بنابراین تقاضا دارم هر چه زودتر این موضوع حل شود. و فردا در غیر این صورت خنده نیست، من برای حل مشکل خودم سر کار می روم.

امام جمعه گاچاران گفت: به هر حال اگر خلاف قانون است که بحث دیگری است پس اگر قانونی است انتظار داریم فردا حل شود و اگر پول ندارید می روم وام می گیرم چون این دولت است. یک حکومت انقلابی است و مشکلات مردم باید داشته باشد، هم بالا بیاید، اما 200 متر لوله راه دوری ندارد.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد: آقای فرماندار چند روستا هستند که یک ماه است به دنبال حل مشکل سطح آب در شالیزارها هستند.

خطیب جمعه گچساران گفت: بنابراین چه می توان کرد، تلاش کنیم تا مردم متضرر نشوند و کار به صورت جهادی و انقلابی انجام شود، بنابراین اگر کاری قانونی و قابل حل است و بودجه زیادی نمی خواهد، نباید به تعویق بیفتد

وی افزود: پیامی از سوی مردم گچساران و از خطبه های نماز جمعه گچساران به وزیر نفت ابلاغ می شود که این روند را نمی پذیریم که لوله های متصل به صنعت نفت در کنار یک روستا در زمین افتاده و هستند. پوسیده و حتماً پیشنهاد می شود به عنوان ستونی برای پشت بام مسجد روستا استفاده شود، اما متولیان این امر می گویند این غیر ممکن است. لذا این موارد از نظام جمهوری اسلامی است که متأسفانه از این دست موارد زیاد داریم.

امام جمعه گچران گفت: اما در بحث حقوق بشر هیچ کشوری به اندازه آمریکایی ها به بشریت ظلم نکرده و جنایت علیه بشریت کرده اند.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد: ما به یاری امام زمان(عج) تحول عظیم فرهنگی را در شهر به صورت اصولی و منطقی و از همه هیئات مذهبی، دانشگاه های آزاد، حوزه های مذهبی، آموزش و پرورش، تشکل های تبلیغاتی، بازارچه ها در حال ساختن هستیم. ، دفاتر و غیره n. از همه آحاد جامعه می خواهیم دست به دست هم بدهند و ناآگاهان را نصیحت کنند تا موضوع حجاب و عفاف و اخلاق در شهر نیز رعایت شود و ایرادات آن رفع شود.

خطیب جمعه گچساران گفت: 25 تیرماه شهادت امام محمد باقر (علیه السلام) است و این روز را نیز به همه مردم عزیز تسلیت می گویم. امام محمد باقر علیه السلام فرمودند اصل دین نماز است و باید به فکر فقرا و نیازمندان بود و اوج دین جهاد و مبارزه است و امروز هم جهاد نیاز به تبیین دارد.

وی افزود: اما از فرماندار و مسئولین شهرستان می خواهیم کار جهادی و انقلابی امروز را به فردا نگذارند و هر چه زودتر مشکلات مردم را حل کنند.

**********************************************


حجت‌الاسلام والمسلمین فرهمند: سد کوچک یک نیاز حیاتی است که بسیار زیاد است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فرهمند خطیب موقت جمعه چرام در خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک سالروز ازدواج ملکوتی حضرت امیر (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیها) گفت: در فرهنگ اسلامی، خانواده اولین کانونی است که شخصیت افراد در آن شکل می گیرد.

وی افزود: خانواده شکل کوچکی از اجتماع و جامعه است، هر انسانی ابتدا در خانواده تربیت می شود، برای اینکه خانواده استوار بماند باید از دشمن آگاه باشد، امروز دشمن برای تضعیف سخت تلاش می کند. پایه و اساس خانواده

سخنگوی موقت جمعه چرام با بیان اینکه 6 تا 12 ژوئیه به عنوان هفته آگاهی از حقوق بشر آمریکا اعلام شده است، گفت: دولت آمریکا اسلام ناب محمدی را که پرچمدار ایران است، یکی از موانع اصلی تسلط ایران بر جهان می داند، بنابراین همواره تلاش می کند. موضوع حقوق بشر علاوه بر انجام هرگونه اقدام خصمانه برای تحدید انقلاب اسلامی، با بهره گیری از امپراتوری رسانه ای، به عنوان بزرگترین متخلف جهان برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی شناخته می شود.

وی افزود: برخی از جنایات آمریکا علیه ملت ایران به نام حقوق بشر، تلاش نافرجام برای ترور رهبر معظم انقلاب در 15 تیر 1360 توسط گروهک تروریستی فرقان و بمباران مقر فرماندهی معظم کل قوا است. حزب جمهوری اسلامی در سال 60. توسط منافقین، شهادت آیت الله شهید بهشتی و 72 نفر به شهادت رسید.

فرهمند گفت: آیت الله صدوقی در 17 تیر 1346 بمباران شیمیایی سردشت توسط عراق با حمایت مستقیم آمریکا، شلیک موشک به هواپیمای مسافربری توسط ناو آمریکایی وینسنس در 21 تیرماه 1397 که منجر به آن شد. در شهادت 209 مسافر و خدمه بی گناه.

سخنران موقت جمعه چرام همچنین به نکات مهمی در خصوص مشکلات شهرستان و منطقه اشاره کرد و افزود: 1- درخواست ما از مسئولین این است که با جدیت موضوع سد را پیگیری کنند، نیاز حیاتی منطقه کهگیلویه بر موضوع آب در این شرایط اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند مطرح شد که ساخت این سد می تواند نقش بسیار مهم و حیاتی در احیای اقتصاد مردم در عرصه کشاورزی منطقه داشته باشد.

برای امنیت فرهنگی برخی از اماکن تفریحی شهر، اعم از اماکن عمومی و خصوصی، باید اخلاق اسلامی در همه این مکان ها در اولویت قرار گیرد. اختلاط زن و مرد، رقص و آواز. حرکات زشت و ناپسند در برخی نقاط مشاهده شده و بارها از سوی مراجع ذیربط گزارش شده است. اقدامات قاطع و عاجل در اماکن عمومی و خصوصی برای ایجاد تفریحات سالم برای خانواده ها انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید