انتقاد باید جلو رود نه اینکه متوقف شود


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915338

معاون صنایع حمل و نقل با اشاره به اینکه نقدها باید جلو باشد و متوقف نشود، گفت: وزارت حراست آمادگی شنیدن انتقادات و پیشنهادات معاونت های دانشگاهی را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منوچهر لقیقی معاون وزیر صنعت حمل و نقل در اختتامیه دانشکده سیاست گذاری علم و فناوری که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، روند توسعه موتور توربوفن در صنایع نظامی را نقطه شروع خود در جمع آوری تجربیات موجود و ایجاد به قابلیت تعمیرات اساسی موتور در دهه هفتاد اشاره کرد و گفت: در دهه 80 این امر با قابلیت تولید موتورهای 500 واتی همراه شد و سپس در دهه 90 با برنامه ریزی برای طراحی و ساخت موتورهای با توان یک ادامه یافت. مگاوات

معاون صمت معاون صنعت حمل و نقل افزود: تجربه توسعه موتور توربوفن تجربه موفقی در همکاری های فناورانه است. البته همگرایی فناوری سایر صنایع مانند نفت و معدن موفقیت آمیز نبود.

او به طور منطقی موفقیت در توسعه فناوری را به دو عامل تقسیم کرد: وجود استراتژی مشخص در نهادهای بالادستی و وجود استراتژی توسعه فناوری در خود شرکت و دلیل موفقیت بخش نظامی در توسعه موتورهای توربوفن وجود راهبردها و اهداف بالادستی موسسه در این زمینه است.

وی بیان کرد: بخشی از دلیل عدم موفقیت در صنعت خودرو و برخی صنایع دیگر، نبود راهبردهای بالادستی در دولت است.

معاون وزیر صنعت حمل و نقل سمات افزود: از نظر سیاست فناوری، اکثر مقامات ارشد از شرکت ها عقب هستند. به عنوان مثال موفقیت دهه 1980 در صنعت خودرو به دلیل وجود سیاست توسعه ای در خود شرکت بود که بسیار وابسته به نگرش مدیران این گروه بود.

وی به طور منطقی تجربه توسعه فناوری در صنعت خودرو در سه دهه پس از جنگ را در قالب آزمون و خطا بیان کرد و گفت: مسیر طی شده از نظر منطق اجرا صحیح است و مشکلات و انتقادات به روند اجرای این مسیر اشاره دارد که برای مثال می توانست بسیار کوتاهتر باشد.

وی همچنین به برنامه وزارت امنیت برای ارتقای فناوری های کلیدی در زمینه حمل و نقل اشاره کرد که در دسترس ترین آنها خودروهای متصل است.

راگی از دستاوردهای آتی نمایشگاه های صنعت خودرو خبر داد و گفت: راهکارهای توسعه فناوری صنعت خودرو پس از بررسی در دسترس عموم قرار می گیرد تا از نقد و نظرات برای بهبود و ارتقا استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه انتقادات باید جلو باشد و متوقف نشود، تاکید کرد: وزارت اطلاعات شخصی آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات گروه های دانشگاهی است.

دیدگاهتان را بنویسید