انتقاد برخی نمایندگان مردم از افزایش شدید قبض گاز؛ از 200 هزار تومان تا 6 میلیون تومان

انتقاد برخی نمایندگان مردم از افزایش شدید قبض گاز؛  از 200 هزار تومان تا 6 میلیون تومان

نماینده سراب در مجلس خواستار تعدیل قیمت گاز مصرفی با قیمت قبلی شد. نماینده اعتدال در مجلس همچنین گفت: قبض گاز مشترکان به ویژه مشترکان روستایی به یکباره از 200 به 300 هزار تومان به 2 تا 6 میلیون تومان افزایش یافت، این اقدام شرکت گاز غیرقابل قبول است و رئیس مجلس باید وارد شود. به این سوال برای اصلاح آن

یوسف داوودی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 14 بهمن) خطاب به رئیس جمهور و وزیر نفت گفت: با وجود تورم شدید قیمت کالاها و مواد غذایی، اکنون که کشور به ویژه در اقلیم سرد سرمای بی سابقه ای را تجربه می کند. شرکت ملی گاز ایران در کمال ناباوری مانند آذربایجان و شهر سراب که دمای هوا به منفی 30 درجه رسیده است، قیمت گاز مصرفی را افزایش داده است و بسیاری از اقشار کم درآمد شهر سراب توان پرداخت هزینه گاز را ندارند. قبض گاز.

نماینده مردم سراب در مجلس افزود: از ما می خواهم که سریعا به این موضوع رسیدگی کنیم و قیمت گاز مصرفی را به قیمت قبلی کاهش دهیم. بسیاری از پرورش دهندگان و مرغداران به دلیل قیمت وحشتناک خوراک دام و پرندگان، مرغداری های خود را تعطیل کرده اند که باید به آن رسیدگی شود.

افزایش چند برابری قبوض مشترکان گاز جایز نیست

نماینده اعتدال گرا به مناسبت افزایش چند برابری قبوض مشترکان گاز، از کمیسیون رئیس مجلس خواست تا برای اصلاح رویه به این موضوع ورود کند.

سید مرتضی حسینی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 14 بهمن ماه) شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود به افزایش قبوض مشترکان گاز اشاره کرد و گفت: قبوض مشترکان گاز به ویژه مشترکان روستایی افزایش ناگهانی از 200 به 300 هزار تومان به 2 تا 6 میلیون تومان رسیده است، این اقدام شرکت گاز غیرقابل قبول است و رئیس مجلس باید برای اصلاح آن وارد این موضوع شود.

نماینده اعتدال گرا در مجلس یازدهم ادامه داد: گران شدن لحظه ای ارز و نیازهای اولیه مردم و انواع کالاهای تولیدی به ویژه خودرو، امنیت مردم را کاهش داده است. برای حل این مشکل و فشار بر مردم به ویژه اقشار کم درآمد، مسئولان باید سریعا چاره اندیشی کنند و کشور را به درستی اداره کنند. مردم نجیب، مقاوم و وفادار ایران مستحق این نوع حکومت داری، هزینه و فشار زیاد نیستند.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا با تروریست خواندن سپاه تمامی ارزش های اخلاقی، حقوقی و بین المللی را به انحراف کشانده است، این رفتار باعث سربلندی سپاه در سطح ملی و منطقه ای می شود.

فتح الله طوسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت: متأسفانه در شرایطی که مردم با مشکلات زیادی مواجه هستند، شاهد قبوض چند صد هزار تومانی گاز و ارسال چند میلیونی برای مردم هستیم. ده ماه از سال جاری می گذرد و سازمان برنامه و بودجه حدود 10. درصد منابع تخصیص یافته است، مجلس هزاران میلیارد تومان برای حمایت از عمران روستاها در جدول 14-4 امسال تصویب کرده است. بودجه اما متاسفانه تاکنون ریالی تخصیص داده نشده است و شرمنده مردم محروم روستاها هستیم.

اطلاعیه وزیر نفت در خصوص بازنگری قبوض گاز

بهزاد رحیمی نماینده سقز در مجلس نیز در یادداشتی به وزیر نفت گفت: اقدام عجیب و نابخردانه این روزها برای بازنگری در قبوض گاز مشترکان موجی از نگرانی و نارضایتی را ایجاد کرده است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس افزود: لازم است برای اصلاح این قبوض، توجه به اقلیم مناطق سردسیر و دادن اختیارات بیشتر به مشترکان برای بهینه سازی مصرف گاز، اقدامات لازم انجام شود.

جریمه ها و افزایش قیمت گاز باعث اختلال در زندگی و کسب و کار مردم می شود

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه اخیرا شرکت گاز تحریم هایی را برای مصرف کنندگان گاز خانگی در نظر گرفته است، گفت: این موضوع با افزایش قیمت گاز متفاوت است. در واقع مبنای قانونی این جریمه باید مشخص باشد که فعلاً مشخص نیست و امیدواریم سازمان چک به این موضوع ورود کند.

وی همچنین گفت: افزایش قیمت گاز بلوک های تولیدی نسبت به قیمت گاز صادراتی باعث اختلال در روند تولید و افزایش قیمت نهایی در سال آینده و افزایش قیمت می شود. همچنین عرضه خودرو در بورس با «اما» و «اگر» مواجه است و ادارات مختلف باید در این زمینه تصمیم گیری کنند.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر نمایندگان گفت: با توجه به انتقادات جمع کثیری از نمایندگان در خصوص افزایش قیمت قبوض گاز خانگی، انتظار می رود کمیسیون انرژی جلسه ای برگزار کند. و گزارش آن به طبقه باید در جلسه ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید