انتقاد تندی پیشکسوت تیم پرسپولیس از مهدی مهدوی کیا

انتقاد تندی پیشکسوت تیم پرسپولیس از مهدی مهدوی کیا

اسماعیل حلالی درباره حذف تیم امید از مسابقات قهرمانی آسیا حرف هایی برای گفتن دارد که خلاصه آن را در ادامه می خوانید:

* کم و بیش بازی دیدم. در نیمه دوم بازی مقابل ازبکستان بسیار خوب بودیم و بهترین عملکرد خود را در این دیدار به نمایش گذاشتیم. مثلاً در بازی با ترکمنستان خوب نبودیم و بازیکنان نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند. در دیدار مقابل قطر که ورودی مسابقات بود، می توانستیم بهتر عمل کنیم. در کل این بازیکنان آمادگی چندانی ندارند و به چنین مسابقاتی نیاز دارند.

* نکته مهم این است که تمرکز ما در این رده سنی باید روی ارتقای سطح فنی بازیکنان باشد تا در 15 سال آینده برای تیم ملی بازی کنند. توسعه و تمرین فوتبال باید از نتایج فراتر رود. درست است که نتایج هم مهم است و به بازیکنان اعتماد به نفس می دهد اما باید اصولی کار کنیم و با رسیدن به بازی ملی در 21 سالگی تعداد بازی های بین المللی که این بازیکنان دارند و تجربه دارند را افزایش دهیم.

* ابتدا باید شایسته سالاری ایجاد کنیم. بیشتر جلسات ما بر اساس روابط است و انگار فردی که به جایی می رسد می خواهد محبت دوستی را جبران کند و به او مقام بدهد. نام افرادی را شنیدم که 10 سال است سرمربی تیم ملی جوانان نبوده اند. آنها چه فکر می کنند وقتی پست می دهند با خود می گویند مربی استقلالی و مربی پرسپولیس است؟

* درست است که مهدوی کیا در رده اصلی کار می کرد اما می توانست از نوجوانی شروع کند و کم کم بالا بیاید. مقوله امید مهمترین رده سنی برای نتیجه گیری است. او از سنین پایین کار کرد و توانست تجربه خود را از نوجوانان به بازیکنان منتقل کند. همه در مورد نتیجه و کیفیت بحث می کنند. او این بازیکنان را نساخت و نمی داند سه سال پیش کجا بودند. دوست دارم مهدوی کیا در نوجوانی دو سه سال کار کند. همین بازیکنان را در بین جوانان تبلیغ کنید.

* ما مجبور به تسویه حساب شخصی نیستیم. صفحات مجازی بسیار مضر هستند. افرادی هستند که نام و مشخصات آنها در صفحه آنها نیست. هر کس هر چیزی را که می خواهد با یک نام می گوید. این مشکلات کمکی به ما نمی کند. شاید تا پنج سال فضای جامعه را نخواهیم اما باید درست عمل کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم. در رده نوجوانان و جوانان باید نظارت دقیق داشته باشیم و مربی با کیفیتی داشته باشیم. ممکن است در سطح ملی جامی نگیریم، اما 20، 30 بازیکن را وارد روند ملی می کنیم تا وقتی یک بازیکن مصدوم می شود، تعویض خوبی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید