انتقاد تند سرمربی استقلال از کارلوس کی روش

انتقاد تند سرمربی استقلال از کارلوس کی روش

شاهرخ بیانی پس از شکست تیم ملی ایران مقابل آمریکا و حذف از جام جهانی 2022 قطر در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این دیدار گفت: از ابتدا هم گفتم سخت ترین بازی ماست چون داشتیم. ما به یک امتیاز نیاز داشتیم و احساساتی بودیم و بازیکنان به آنها فشار می آوردند. در مورد ترکیب هم فکر می کنم با توجه به مصدومیت بیرانوند، حضور حسینی در این دیدار تصمیم بهتری بود اما مشخص نیست بیرانوند با وجود شکستگی بینی چطور توانست بازی کند. حسینی در بازی قبل عالی بود و می توانست در این بازی هم خوب کار کند و توپ را دور بزند اما به هر حال این نظر سرمربی بود.

وی با انتقاد از عملکرد تیم ملی در آن دیدار گفت: ما بازی 40 سال پیش را انجام دادیم و مدام بالا می زدیم و سرمربی حریف دو بازیکن مواخذه را به زمین فرستاد و همه راه ها را برای گلزنی ما بست. به هیچ وجه نتوانستیم گل بزنیم. آمریکا عقب کشیده بود تا گل نخورد و ما باید خط دفاع را دور می زدیم. همانطور که دیدیم در اواسط نیمه دوم آمریکا فقط به دنبال ضد حمله بود و می خواست شکست نخورد و پیروزی خود را حفظ کند.

بیانی با تاکید بر اینکه ملی پوشان در این دیدار شجاعانه عمل نکردند، گفت: فکر می کنم آقای کی روش ناجوانمردانه عمل کرد. او می توانست در نیمه دوم تعویض های بهتری انجام دهد، اما وقتی باید جلو می رفتیم، دو هافبک دفاعی را در زمین قرار داد. باید ترابی را زودتر وارد بازی می کردیم یا وحید امیری را به زمین می فرستادیم. امیری بازیکنی است که به راحتی تک به تک می شود و به راحتی می تواند در 20 دقیقه آخر خط دفاعی را پشت سر بگذارد. حتی می توانیم سامان قدوس را یک ردیف جلوتر بیاوریم. 1- خیلی عقب نبودیم ولی متاسفانه جابجایی های خوبی نداشتیم. باید ریسک می کردیم و جسورتر بازی می کردیم، اما ترسو بودیم.

وی درباره عملکرد کارلوس کی روش در سه دوره جام جهانی گفت: در آن سه دوره هیچ اتفاقی نیفتاده و تغییری نکرده است. ما شش گل به انگلیس خوردیم و ولز را نیز شکست دادیم. تغییری صورت نگرفت و برای هر مربی هم همین اتفاق می افتاد. حالا باید تیم ملی را شوکه کرد.

بیانی در ادامه تاکید کرد: در جام جهانی بازیکنانی گرفتیم که 10 تا 15 دقیقه بازی کردند. اگر می توانستیم آنها را با بازیکنان جوان جایگزین کنیم تا در تمرینات و روی نیمکت تیم ملی تجربه کسب کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت ادامه همکاری با اسکوچیچ چه نتایجی به دست می آمد، گفت: اگر آقای اسکوچیچ بود همین نتایج و شاید نتایج بهتری هم به دست می آمد چون دانش بهتری داشت. همین الان مثلا مارکار سه سال است که در آمریکا بوده و تیم نداشت و حتی دنبال فوتبال هم نبود اما آقای کی روش او را به سمت خود می آورد و از او مشاوره می گیرد. به جز جواد نکونام، مربیان جوان و خوبی داریم که می توانند در این شرایط کمک کنند. وقتی نکونام پیشنهاد حضور در تیم ملی را نپذیرفت، نمی توانستند مربی باتجربه دیگری بیاورند؟

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به اینکه فدراسیون فوتبال ایران برای حضور قدرتمند تیم ملی در جام ملت های آسیا چه تصمیمی باید بگیرد، گفت: هرچه بگوییم تصمیمات نهایی همچنان فدراسیون فوتبال و کمیته فنی است. اما فکر می‌کنم جام ملت‌های آسیا نیاز به مربی حضوری روی نیمکت دارد که هم تجربه این مسابقات را داشته باشد و هم بتواند چهار سال بعد در جام جهانی کار کند. مربیان ایرانی چیزی جز مربیان خارجی ندارند. آقای گلنووی، آقای نکونام، آقای الهامی، آقای گل محمدی و… مربیانی هستند که می توانند به تیم ملی کمک کنند. آیا مربیان ایرانی نتوانستند این نتایج را کسب کنند؟ به خدا قسم بهتر از این نتیجه می گرفتند. ما باید به مربیان خود ایمان داشته باشیم. آنها دانش بالایی دارند و با شناختی که از بازیکنان و احساسات ما دارند، می توانند حواشی هم جمع کنند.

بیانی به مناسبت حذف تیم ملی از جام جهانی به انتقاد از کی روش پرداخت و گفت: شرایط به گونه ای بود که اگر باهوش تر و شجاع تر بازی می کردیم می توانستیم از گروه صعود کنیم اما به هر حال نشد. چرا محیبی را در جام جهانی نبردی؟ محیبی از این بازی خوشش نمی آید؟ او می تواند به تیم کمک کند. ما 25 بازیکن گرفتیم که چهار گلزن بود. بازیکنانی گرفتیم که 15 دقیقه بازی کردند، اگر باید می گرفتیم. چهره های قطری که حداقل یک نیمه بازی کردند؛ هیچ کدام از این بازیکنان در فوتبال ما نیستند؟چرا سامان قدوس در دو بازی اخیر در ترکیب نبود؟به نظرم قدیس امروز ستاره زمین بود.

بالاخره گفت: این بردها و باخت ها همیشه در فوتبال وجود دارد. این اتفاقات را بازیکنان جوان تجربه می کنند و انشالله تصمیم خوبی برای جام ملت ها گرفته می شود و فوتبالمان را به مربی می دهیم که چهار سال تجربه کسب کند و بعد با آگاهی کامل وارد جام جهانی شود.

دیدگاهتان را بنویسید