انتقاد حسین شریعتمداری از مسیح مهاجری: چه شباهتی بین تک تیرانداز طالبان و شهردار تهران وجود دارد؟!

انتقاد حسین شریعتمداری از مسیح مهاجری: چه شباهتی بین تک تیرانداز طالبان و شهردار تهران وجود دارد؟!

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در مطلبی انتقادی خطاب به مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

1- روزنامه جمهوری اسلامی که تا چند سال پیش ادعای انقلابی گری داشت و مدتی هم جزو روزنامه های زنجیره ای و غربی بود، در شماره روز شنبه خود به نقل از محب الله موفق.
«یکی از تک تیراندازان باتجربه گروه طالبان شهردار میمنه مرکز ولایت فاریاب شد. او در اظهار نظری نوشت: «شباهت‌های طالبان و ما در حال آشکارتر شدن است. و از قضا دکتر زاکانی شهردار باسابقه تهران تمام عمر خود را در راه خدمت به اسلام و انقلاب گذرانده و به افتخار جانبازی در جبهه های جنگ تحمیلی دست یافته است. در مقایسه با تک تیرانداز طالبان!

2- اگر خطا یک، دو، سه یا چند بار باشد، می توان آن را خطا در نظر گرفت، اما اگر ترتیبی باشد و جلسه تکرار شود، «ترتیب» است.

متأسفانه پس از پیوستن روزنامه جمهوری اسلامی به غربیان وطن پرست، این گونه نمونه ها کم نیست و طبیعی و منطقی است که مواضع مذکور را از نوع «خط» فرض کنیم نه اشتباه!

3- اما در این نامه گفتگوی کوتاه و دوستانه ای با آقای مسیح مهاجری مدیرمسئول و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی آمده است و بس.

ناب مهاجری چه شباهتی بین تک تیرانداز طالبان و دکتر علیرضا زاکانی شهردار بسیج و جانباز تهران دید که باعث شد او را با تیرانداز طالبان مقایسه کنید و او را همتا معرفی کنید؟!

ب: آیا شهردار تهران را به دلیل حضور در جنگ تحمیلی با یک تک تیرانداز طالبان که او هم اهل جنگ بود برابر می دانستید؟!

یعنی جنابعالی در نقاب ناموسی روحانیت هستید، نمی دانید که یک «جنگجو» به خودی خود نمی تواند ملاک ارزیابی حضور دکتر زاکانی در جنگ تحمیلی و حفظ جان و مال و ناموس ایشان باشد. از مردم این منطقه با حضور یک تک تیرانداز طالبان در جنگی که حداقل در گذشته آمریکا و اسرائیل بر آن حکومت می کردند، آیا آن را برابر می دانستید و این دو را شبیه هم معرفی می کردید؟!

جناب آقای مهاجری!

حتماً منظور شما طالبانی نیست که امروز با آمریکا در حال جنگ هستند، هرچند به ظاهر، زیرا در این صورت مشکل دیگری پیش می آید و آن این است که شما رویارویی با آمریکا را زشت می دانید؟!

آیا با ده ها آیه از کلام الله مجید آشنا نیستید، از جمله این آیه از سوره نساء که می فرماید: و الذین آمنوا فی سبیل طاغوت جهاد کنید؟

هر دو با هم دعوا می کنند، اما این کجا و این کجا؟!

ج: جناب آقای مسیح مهاجری! دکتر زاکانی پزشک متخصص و از جانبازان ممتاز است. حالا ببخشید سوال اینجاست که من و شما در آن زمان کجا بودیم؟!

4- در نهایت علیرغم نظرات جمهوری اسلامی در چند سال اخیر، بعید به نظر می رسد که مقاله به دلیل سهل انگاری از سوی این روزنامه آمده باشد و آقای مهاجری از موضوعی که کارمند خود نیاز به عذرخواهی صریح داشته است بی اطلاع بوده است.

… و در پایان نماز، خدای رب العالمین را شکر.

دیدگاهتان را بنویسید