انتقاد رئیس کانون بازنشستگان از عدم ملاقات با بازنشستگان اصفهانی

انتقاد رئیس کانون بازنشستگان از عدم ملاقات با بازنشستگان اصفهانی

سیدحسن هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در تاریخ 9 خرداد ماه به صورت رسمی به استاندار و استاندار اصفهان نامه نوشتیم و نامه را نزد دبیر خانه ثبت کردیم، بنابراین با توجه به نیاز موضوع، توانستیم. به تنهایی قبل از تجمعات خودجوش ملاقات کنید.” مشکلات 160000 نفر از کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی را ارائه می دهد.

وی ادامه داد: هیچ واکنش یا دعوتی برای شنیدن حقانیت بازنشستگان و بازنشستگان صورت نگرفت تا این مسائل در سفر رئیس جمهور منعکس شود؛ ما با نزدیک به 170 هزار عضو بزرگترین اتحادیه هستیم که با رئیس جمهور یا وزرای ایشان دیدار می کنیم. رسیدگی به مسائل بهداشتی و معیشتی بازنشستگان و بازنشستگان بیمه.

رئیس هیئت مدیره مستمری بگیران و مستمری بگیران کلانشهر اصفهان تاکید کرد: از ما برای حضور در مقابل رئیس جمهور دعوت نشده بودیم و اطلاعی از باجه های خدماتی نداریم در حالی که انتظار داشتیم استانداری در جلسه با رئیس جمهور حضور داشته باشد. “

وی یادآور شد: برای رساندن صدای جامعه مستمری بگیران و مستمری بگیران و پیگیری حقوق آنها مطالبات این قشر از جامعه را در قالب نامه ای سرگشاده منتشر کرده ایم و امیدواریم مثمر ثمر واقع شود.

هاشمی با اشاره به عملکرد ضعیف حجت الله عبدالملکی وزیر مستعفی کار گفت: نگاه عبدالملکی منطبق بر قانون نبود و نگاه خیریه و شرکتی به سازمان تامین اجتماعی داشتند و اعتقادی به اجرای قانون و قانون نداشتند. این امر بازنشستگان را وادار کرد که برخلاف میل باطنی خود به خیابان ها بیایند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه و ذهنیت وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در استعفا این است که تامین اجتماعی خیریه ای است که بازنشستگان و بازنشستگان به آن نیاز دارند. این در حالی است که این قشر از جامعه در طول فعالیت خود به این صندوق کمک مالی و حق بیمه کرده اند و طبق قانون باید نیازهای اقتصادی و درمانی آنها توسط سازمان تامین شود.

رئیس هیئت مدیره مستمری بگیران و مستمری بگیران کلانشهر تاکید کرد: این نگاه نادرست، غیرقانونی و غیرمنطقی است و تداوم آن موجب تنش اجتماعی بیشتر خواهد شد و امیدواریم سرپرست جدید وزارت کار چنین نگاهی به امور اجتماعی نداشته باشد. امنیت و اعضایش

وی یادآور شد: از سال گذشته هزینه های خوراک، پوشاک، دارو، حمل و نقل و برج زندگی چندین برابر شده است و بر اساس آمار بانک مرکزی تورم اسفند 1400 بالای 43 درصد بوده اما تنها ده درصد، مستمری ها افزوده شده.

رئیس هیئت مدیره مستمری بگیران و مستمری بگیران کلانشهر خاطرنشان کرد: درخواست های خود را طی نامه ای به رئیس جمهور تقدیم می کنیم و امیدواریم به مشکلات جامعه بزرگ بازنشستگان و مستمری بگیران رسیدگی شود.

وی افزود: خواستار اجرای صحیح ماده 96 قانون تامین اجتماعی و اجرای مصوبه شورای عالی کار در خصوص افزایش حقوق در سال جاری، اجرای مابقی 25 درصد تعدیل مستمری ها و مزایا، پرداخت دولت هستیم. بدهی به سازمان تامین اجتماعی و تصویب لایحه «حقوق و مزایا را تعدیل می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید