انتقاد روزنامه اصولگرا از دو چهره اصلاح طلب به دلیل حمایت از بازیگر ایرانی برنده جایزه جشنواره کن

انتقاد روزنامه اصولگرا از دو چهره اصلاح طلب به دلیل حمایت از بازیگر ایرانی برنده جایزه جشنواره کن

روز جدید : پس از موج ضد دینی اصلاح طلبان برای تخریب سرود امام زمان(عج)، دیروز بازیگری را تقدیم کردند که برای بازی در فیلمی ضد دینی و ضد ایرانی برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن شد.

این بازیگر در اواسط دهه 80 به دلیل انتشار فیلم خصوصی خود توسط بازیگر دیگری از ایران خارج شد. با این حال جامعه سینما و هنر ایران هرگز ناشر این فیلم خصوصی را رد نکرده و حتی کمپینی برای کمک به درمان بیماری این مرد راه اندازی کرده است.

آذر منصوری، دبیرکل حزب اتحاد ملت پس از اعلام جایزه این بازیگر زن در توییتی نوشت: ظهیر امیرابراهیمی امروز از خاکستر برخاسته و حقوق خود را دریافت کرده است. “تبریک می گویم.”
اما پوستر این فیلم با بازی امیر ابراهیمی تصویری هوایی از معبد امام رضا (ع) در شب است که چراغ های خیابانی اطراف معبد خطوطی را در مرکز معبد ایجاد می کند و در این تصویر نام فیلم آمده است. “عنکبوت مقدس” با فونت عربی است. این توهین آشکار به حرم های ده ها میلیون ایرانی با اعتراض کاربران فارسی زبان در فضای مجازی مواجه شد. از اولین انتشار این عکس اعتراض هایی صورت گرفت و آیا می توان حدس زد که آذر منصوری بی خبر از این توهین، از جایزه بازیگری این فیلم برخوردار باشد؟

علاوه بر این، داستان و روایت فیلم ضد ایرانی و ضد اسلامی است. کارگردان این فیلم داستان سیاه سعید حنایی قاتل زنجیره‌ای خشونت را ارائه می‌کند و با پیوند دادن قتل‌های او به انگیزه‌های مذهبی، چهره هولناک جامعه مذهبی ایران را به جهانیان ارائه می‌کند. سعید حنایی 16 زن را در یک سریال در اطراف مشهد کشت که همگی زنان خیابانی بودند. شایعه شده بود که مردی قبلاً به عنوان مسافر به همسر حنائی تجاوز کرده بود و حنایی زنان خیابانی را مقصر این امر دانست و مدعی شد که می خواهد جامعه را از فساد پاک کند! او پس از دستگیری و محاکمه اعدام شد. حالا فیلم عنکبوت مقدس همه چیز را خلاف دین و اسلام به تصویر می کشد و تصویر فیلم توهین به امام شیعیان است. آیا باید از دریافت جایزه برای چنین فیلمی خوشحال باشیم؟
فیلم‌های مبتنی بر ایران هراسی و اسلام‌هراسی که جوایزی را در جشنواره‌های غربی دریافت کرده‌اند، در واقع بهانه‌ای برای تحریم‌ها یا حتی تهاجم نظامی به ایران تلقی می‌شوند و از این نظر پیاده نظام رسانه‌های غربی هستند. آیا باید از دریافت جایزه برای چنین فیلم هایی خوشحال باشیم؟

جالبتر واکنش محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی-اصلاح طلب و رئیس دفتر خاتمی در دولت اصلاحات است: «زهرا امیرابراهیمی نشان داده که وقتی مشکلی در زندگی شما پیش بیاید، می توانید دوباره بلند شوید و به اوج برسید. خود مبارک و مبارک برای هر سقوطی که به سراغشان می آید.» وقتی با این ایراد مواجه شد که فیلمی که در آن حضور داشت ضد ایرانی و ضد اسلامی است، پاسخ داد: «این فیلم را ندیدم که قضاوت کنم. اما او ایرانی است، تبریک می گویم که این راه دلگرم کننده را طی کرده است.

یعنی هیچ چیز مهم نیست و زن بودن کافی است! اصلاح طلبان می گویند مخالف تحریم هستند. اما ابزارهای توجیه تحریم را می ستایند.

اصلاح‌طلبان معترضند که چرا طرفداران انقلاب اسلامی گاهی آنها را ضد دین می‌خوانند، اما حاضر نیستند بپذیرند که رفتار خودشان تصویری سکولار یا ضد دینی از جامعه ارائه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید