انتقاد شدید از دولت برای اجرای رتبه بندی معلمان

انتقاد شدید از دولت برای اجرای رتبه بندی معلمان

علیرضا منادی سفیدان در تشریح اقدامات صورت گرفته در مجلس یازدهم در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: مجلس یازدهم از بدو ورود کودک به مهدکودک تا پذیرش در مدرسه گام های مهمی در جهت تعالی آموزش برداشته است. ، دانشگاه و حتی ورود به بازار کاری کرد که در تاریخ مجالس گذشته بی سابقه بود. در واقع کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به سمت زنجیره تامین آموزش یکپارچه و از ورود کودک به مهدکودک از 0 تا 6 سالگی تا ورود او به مدرسه از 7 تا 18 سالگی، دانشگاه و حتی شروع زایمان حرکت کرده است. بازار، برنامه ریزی و دارای قانون است.

گام اول کمیسیون؛ سازمان مهدکودک ها

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: در گام اول کمیسیون آموزش با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی گام مهمی در خصوص ساماندهی مهدکودک ها و مسئولیت پذیری برداشت. مهدکودک ها از سازمان مراقبت های اجتماعی به آموزش و پرورش منتقل شد، زیرا آموزش و پرورش یک نهاد آموزشی است نه ارائه دهنده خدمات و به همین دلیل مسئولیت مهدکودک ها به آموزش و پرورش منتقل شد، بنابراین آموزش و پرورش و پرورش سنی 0 تا 6 سال به موسسه اصلی خود واگذار می شود مرحله دوم; رتبه بندی ارتقای منزلت معلمان و حرکت به سمت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

وی افزود: در ادامه کمیسیون برای اجرای طرح تحول آموزش و پرورش پایه از نظام ارزشیابی معلمان که یکی از اجزای اصلی طرح تحول بود پیروی می کند تا معلم در جایگاه واقعی خود قرار گیرد و کرامت و بر این اساس کیفیت آموزش در مدارس. کمیسیون در روند اجرای این قانون با موانع زیادی از جمله کمبود بودجه برای اجرای نظام رتبه بندی، اختلاف نظر برخی نهادها و بعضا سنگ اندازی مواجه شد، اما در نهایت با تشریح لزوم اجرای نظام رتبه بندی و با حمایت آقای کلیباف، رئیس مجلس، این امر طبق قانون انجام شد و تاکنون مبلغی به حساب معلمان واریز شده و تعدادی از معلمان نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

منادی سفیدان یادآور شد: بر اساس اجرای این قانون از نهادهای آموزشی و مرتبط انتظار داریم صلاحیت های تخصصی و عمومی معلمان گرانقیمت را در اسرع وقت محاسبه کنند، هرچند گزارش هایی مبنی بر کاستی های موجود در سامانه بارگذاری معلمان مطابق با آن دریافت شده است. با وظایف نظارتی خود، قطعاً شاهد الگوی دریافت اطلاعات از معلمان و نحوه ارزیابی آنها خواهیم بود.

در دستور کار مجمع عمومی، ساماندهی مدارس غیردولتی است

وی تاکید کرد: از سوی دیگر این کمیته طرحی با عنوان “اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی” تدوین کرده است و این طرح نیز مربوط به ساماندهی مدارس غیردولتی است. نحوه اخذ شهریه از والدین که باید در سامانه ای شفاف ثبت شود و طبق قانون کار به کارکنان و معلمان حقوق و بیمه پرداخت شود. این طرح موجب ساماندهی و بهبود مدارس غیردولتی کشور می شود. یقیناً اعمال دقیق این مجموعه قوانین در حوزه آموزشی موجب ارتقای کیفیت تحصیلی دانشجویان می شود و دانشجویان با دانش و مهارت بیشتری وارد دانشگاه می شوند.

یکسان سازی حقوق اساتید دانشگاه گام بعدی کمیته آموزش در لایحه بازیابی حقوق است

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: اما برای حوزه دانشگاهی نیز اخیراً کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصمیم به یکسان سازی و افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها گرفت. . این شأن اساتید و نخبگان کشور است. این تصمیم به طور قطع منجر به کاهش خروج معلمان از کشور و گاها مهاجرت بازگشت و در عین حال بالا نگه داشتن سطح علمی دانشگاه ها می شود.

قانون جهش تولید دانش بنیان تحولی اساسی در عرصه اقتصاد دانش بنیان ایجاد می کند

وی افزود: در پایان زنجیره تامین یکپارچه آموزش، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری بر این موضوع تمرکز دارد که دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی و حتی در طول دوره آموزشی بتوانند در حوزه دانش بنیان فعالیت کنند و در این راستا امتیازات ویژه ای برای دانش بنیان قائل شوند. شرکت ها در قالب “قانون جهش تولید مبتنی بر دانش” دیده شد. در این قانون علاوه بر معافیت مالیاتی، در خصوص لغو امضای طلایی، حل موضوع سربازی نخبگان و ارائه تسهیلات کم بهره به شرکت های دانش بنیان، دانشجویان و دانشگاهیان با مطالعه این قانون می توانند از مزایای انحصاری بهره مند شوند. امتیازاتی که مجلس برای آنها در نظر گرفته است مطلع شوید.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: توجه به این زنجیره تامین یکپارچه آموزش از سنین 0 تا 6 سالگی تا ورود دانش آموزان به بازار کار امری بود که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم در حال تصویب و کنترل آن بود. و این مسیر علمی در زمینه برنامه ریزی ادامه یابد.

تصویب آئین نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای در دستور کار کمیته آموزش

وی ادامه داد: کمیسیون آموزش مجلس سومین سال فعالیت خود را به عنوان سال توجه به آموزش فنی و حرفه ای برای ایجاد اشتغال در کشور نامگذاری کرده است و بر این اساس در تلاش هستیم تا برنامه ای با محوریت منشور فنی و حرفه ای تدوین کنیم. سازمان حرفه ای کشور و این طرح یکی از مهم ترین طرح هاست که در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات علمی و فناوری مجلس افزود: تغییر قانون وظایف و اختیارات وزارت علوم از دیگر برنامه های کمیسیون آموزش مجلس شورای ملی است که در دستور کار قرار گرفته است. کمیته آموزش

دیدگاهتان را بنویسید