انتقاد شدید یک سایت اصولگرا از نمایندگان انقلابی مجلس/ آرزو می کنم به جای گل مالی در امامزاده داود در آغوش «موگرینی» باشید!

انتقاد شدید یک سایت اصولگرا از نمایندگان انقلابی مجلس/ آرزو می کنم به جای گل مالی در امامزاده داود در آغوش «موگرینی» باشید!

رورنو:نماینده مردم تهران همچنین مدعی شد: از آنجا که می گذشتیم مردم از جاهای مختلف عکس می گرفتند و منتشر می کردند اما ما به وظیفه نمایندگی خود عمل کردیم. آنقدر سریع اتفاق افتاد که وقت نکردم چکمه بپوشم یا کار دیگری انجام دهم. بیل ها کار می کرد و وسط کار رفتیم بالا وگرنه با این بیل ها هیچ برنامه ای برای حرکت دادن ما نبود. اینها به نظر من مسائل جزئی هستند.

یک سایت اصولگرا در انتقاد از نمایندگان انقلابی مجلس نوشت:

خاطره برخی از نمایندگان مجلس در سیل امامزاده داوود در حالی که پاهایشان در گل و لای گیر کرده بود به قدری مشمئز کننده بود که به نظر می رسید کمتر اصولگرایی وجود داشته باشد که بخواهد از آن دفاع یا توجیه کند. اما چند روز پس از واکنش های انتقادی به این موضوع، در کمال ناباوری این اتفاق افتاد و نظام الدین موسوی یکی از نمایندگان از عملکرد خود و همکارانش دفاع کرد.

بی شک عکس یادگاری اکثرا اصلاح طلبان مجلس دهم با فدریکا موگرینی رئیس سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا با شور و شوقی که از خود به نمایش گذاشتند لکه ای تاریک بر این مجلس و ننگی بین المللی بود. در مورد آن هیچ تردیدی نیست.

در این میان حتی اگر نظام الدین موسوی تذکر نمی داد، مطمئنا بعد از عکس یادگاری نمایندگان در گل و لای سیلاب، خیلی ها یاد عکس یادگاری 10 نماینده با موگرینی می افتادند. اما مشکل اینجاست که موسوی می خواست با یادآوری این رسوایی خود و همکارانش را بپوشاند. او نوشت: «دروغ شما را حقیقت می‌دانم. اما شوف همچنان این افتخار را دارد که با موگرینی در گل و لای سیل سلفی بگیرد.»

در خصوص این ادعاها باید گفت که اولاً عمل خلاف رقیب سیاسی نمی تواند توجیهی برای عمل خلاف دیگری از سوی رقبا باشد. آیا این گناه مردانی است که مجاز به ارتکاب گناهان کوچکتر ما هستند؟

دوم، فقط ارسال عکس های ساده نیست. واقعیت این است که رفتار نمایندگان نشان می دهد که عمدا به قصد خودنمایی عکسی به یادگار گرفته اند. یعنی همه یک جا جمع می شدند و مثل یک عکاسخانه با دیگ های گلی وسط روستا عکس می گرفتند. این یعنی چی؟ آیا نمایندگان در این زمان مشغول پیگیری نحوه کمک به سیل زدگان بودند؟ فراموش نکنیم که هیچ اقدام عملی ملموسی از سوی مجلس برای مقابله با سیل و حتی توبیخ مسئولانی که در سیل گذشته خوب کار نکردند، وجود ندارد.

خطاب به نمایندگانی که هنوز متوجه اشتباه وید در شوف اخیر نشده اند، کاش به جای امامزاده داوود جلوی موگرینی بودید. چون حداقل شعفی آنجا کار نمی کرد. عکس یادگاری با موگرینی یک تحقیر عمومی بود و احتمالا نمایندگان مردم هرگز نخواستند این عکس ها پخش شود و مایه شرمساری آنها شود. اما نمایندگان مجلس یازدهم به طور اتفاقی به نیت شوف عکس یادگاری انداختند و با افتخار به دست دادند. اکنون به جای عذرخواهی و پیگیری واقعی مشکلات سیل زدگان و تلاش برای جلوگیری از حوادث مشابه، دست به توجیه اقدامات خود زده اند و به هیچ وجه قصد شکست ندارند.

به گزارش مدآرا امشب، اقبال شکری یکی از نمایندگان حاضر در این عکس یادگاری در امامزاده داوود گفت: اگر به قصد عکس به آنجا می رفتیم زیر گل دفن می شدیم بهتر بود.

نماینده مردم تهران همچنین افزود: وقتی از آنجا رد می شدیم مردم از جاهای مختلف عکس می گرفتند و منتشر می کردند اما ما به وظیفه نمایندگی عمل کردیم. آنقدر سریع اتفاق افتاد که وقت نکردم چکمه بپوشم یا کار دیگری انجام دهم. بیل ها کار می کرد و وسط کار رفتیم بالا وگرنه با این بیل ها هیچ برنامه ای برای حرکت دادن ما نبود. اینها به نظر من مسائل جزئی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید