انتقاد صریح جمیله کدیور از ارشاد گشت

در این مقاله آمده است: اظهارات ضد و نقیض چند روز گذشته درباره گشت ارشاد بیانگر اختلاف نظر طیف‌های مختلف در دولت است که سال‌ها رویکردهای متفاوت و بعضا متناقضی را در موضوعات مختلف از خود نشان داده و بهای مردم را نداشته‌اند. پرداخت شده است. در شرایطی که ایجاد همگرایی در جامعه باید در اولویت و در رأس مطالبات دولت قرار گیرد، باید از هرگونه اقدامی که منجر به واگرایی و ایجاد تنش و گسست اجتماعی می شود، پرهیز کرد.

هر اقدام بی پروا و تکرار اشتباهات پرهزینه گذشته خطرناک و حیاتی است. همانطور که در برخی محافل شنیده می شود پروژه ای با عنوان جدید در روزهای آینده با تغییر روش دنبال می شود، ادامه اجرای طرحی که از ابتدای انقلاب با عناوین و اشکال مختلف تحت عنوان رهبری و رهبری نهادهای مختلف و به گفته همه باید زیر سوال برود، او ناموفق بود و هزینه های زیادی برای کشور به بار آورد، در شرایطی که کشور نیاز به آرامش دارد، این چه توجیهی دارد، همین بد اندیشی. – اظهارات این معاونت که از بستن حساب بانکی زنان بی حجاب صحبت می کند، گران و زهرآگین است.

به جای اقداماتی که سال ها شکست آن مشهود بوده است، توجه خود را به موضوعات مهم تری معطوف کنید و پوشش را مقوله ای فرهنگی و نه یک مقوله ایمن سیاسی بدانید و با مردم به صورت منطقی، مستدل و متعادل تعامل کنید. اگر از نظر قرآن کریم با مردم نرم و ملایم باشید قطعا نتیجه بهتری خواهد داشت.

تقریباً شش دهه پیش، جمال عبدالناصر، رئیس‌جمهور فقید مصر، در یک سخنرانی با رد درخواست رهبر وقت اخوان‌المسلمین مبنی بر اجباری کردن حجاب در خیابان‌های مصر، گفت: به او گفتم وقتی نمی‌توانی برای دخترت، که دانشجوی پزشکی است و حجاب ندارد، تعیین تکلیف کند و نسخه اجباری حجاب را ببندد، چگونه می توانم این اجبار را بر 10 میلیون زن مصری تحمیل کنم؟

و این سوالی است که بسیاری از شهروندان ایرانی از دست اندرکارانی که با ایجاد گشت ارشاد و نهادهای قبلی و بعدی، بلایی سر کشور آوردند که تا مدت ها باید برای اصلاح آن هزینه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید