انتقاد فعال سیاسی اصلاح طلب از «بلاتکلیفی و بی برنامگی» دولت در انتصابات و اقدامات

انتقاد یک فعال سیاسی اصلاح طلب

روز جدید محمود میرلوحی برکناری معاون اقتصادی رئیس جمهور از کمیسیون اقتصادی دولت را مصداق تصمیمات بی برنامه و بلاتکلیف بدون حمایت دولت می داند.

یک، بیش از دو ماه مانده به سیزدهمین سالگرد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهور و جانشین وی در شرایطی به سر می برند که چالش ها و معضلات اقتصاد کشور که عمدتاً اقتصادی است، وعده حل 1400 را در همان انتخاب ها داده است. ناتمام و استقرار یافته اند، بلکه تشدید و افزایش یافته اند و نتیجه را همه می دانیم. فشار مضاعف بر ملت این وضعیتی است که به گفته یک سیاستمدار آشنا به مسائل اقتصادی، نه حتی پس از اعلام نتایج انتخابات، بلکه حتی قبل از برگزاری آن به وضوح قابل مشاهده است.

محمود میرلوحی در این خصوص به خبرنگار عصر ما گفت: واقعیت این است که از همان ابتدا مسیر تشکیل این دولت عجیب بود و حتی قبل از انتخابات ریاست جمهوری هم مشخص بود که با چه روند و شرایطی روبرو خواهید شد.

وی توضیح داد: در مجموع با نگاهی به اینکه انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری چگونه گذشت و با شرایطی که آقایان با تایید و رد صلاحیت همه کاندیداهای اصلاح طلب و حتی برخی اصولگرایان ایجاد کردند، می شد حدس زد که چه اتفاقی می افتد. به ویژه اینکه پنج کاندیدای اصلی علیرغم تاکید بر جدی بودن کاندیداتوری خود و در اظهارات خود مبنی بر حضور در رقابت واقعی، عملا فقط نان قرض گرفتند و در نهایت دیدیم که همه در یک دولت یا شهرداری بودند. استخدام شده اند و نتیجه کارشان همان وضعیتی است که می بینیم.»

وی با اشاره به برکناری معاون اقتصادی رئیس جمهور از کمیسیون اقتصادی دولت به عنوان نمونه ای از بلاتکلیفی های بدون برنامه و تصمیمات غیردولتی که زمانی منجر به انتصاب محسن رضایی و برکناری اخیر وی از کمیسیون اقتصادی شد، گفت: انتصابات را می توان در سایر تصمیمات و اقدامات دولت مشاهده کرد.

میرلوحی که معتقد است اقتصاد ایران از پنج بیماری و عارضه بزرگ رنج می‌برد که هرکدام می‌توانند دولت را سرنگون کنند، از نوسانات ارزی، وضعیت سرمایه و سرمایه‌گذاری، اشتغال، تورم و تحریم‌ها یاد می‌کند. «با توجه به اینکه اقتصاد ما اینگونه است. اقتصاد با یک محصول متکی به فروش و صادرات نفت، طبیعتا ادامه تحریم ها مشکلی جدی است که بر درآمدهای کشور تاثیر منفی می گذارد. وی افزود: در عین حال سال‌هاست که سرمایه‌گذاری مناسب و قابل قبولی در صنعت نفت نداشته‌ایم و طبیعی است که به مرور زمان، از این منظر، وسعت و عمق مشکلات ما در تولید و بررسی درآمدهای نفتی در کشور در حال رشد خواهد بود.”

«ما در گذشته تجربه شعارهای فریبکارانه استخدامی را داشتیم و دیدیم که چگونه دولت آقای احمدی نژاد که شعار اشتغال می دهد، دقیقاً همین بوده است. 4 میلیون فیدر دیگر به دولت اضافه کنید. امروز هم که وزیر کار در دولت آقای رئیسی ادعا می کند که با یک میلیون تن می تواند شغل جدیدی ایجاد کند، یعنی حتی نمی داند دقیقا برای چه کسانی شغل ایجاد می کند.

میرلوحی تصریح کرد: بیشتر بیکاران ما فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانشگاهی با تحصیلات عالی هستند و نیاز به کار تخصصی دارند. بنابراین اصلاً نمی‌توان گفت که با ساختن خانه‌ها شغل ایجاد می‌کنیم!»

دیدگاهتان را بنویسید