انتقاد کرباشی از بازداشت الناز محمدی

انتقاد کرباشی از بازداشت الناز محمدی

دستبند زدن به خبرنگار جوان در زندان اوین در مقابل چشمان پدر و مادرش با روشی که آقای ایجی برای کرامت انسانی و عفو پیشنهاد می کند، همخوانی ندارد. فقط به خاطر اینکه بازپرس گفت من از رفتار و گفتار شما احساس خوبی ندارم، هیچ قانونی وجود ندارد که اگر بازپرس احساس خوبی نداشته باشد، بتواند فلانی را دستگیر کند. به نظر من این رفتارها باید با نگرش هایی همخوانی داشته باشد که هم رئیس قوه قضائیه و هم تایید رهبری می خواهند به افکار عمومی نشان دهند.

غلامحسین کرباسچی با انتقاد از نحوه دستگیری الناز محمدی گفت: دستبند زدن به روزنامه نگار جوان در زندان اوین در مقابل چشمان والدینش، این اقدام با روشی که آقای اژه ای برای کرامت انسانی و عفو پیشنهاد می کند، سازگاری ندارد.

غلامحسین کرباسچی، مدیرمسئول روزنامه همامیهن، درباره پیام عفو رهبر انقلاب خطاب به تعداد زیادی از متهمان و محکومان حوادث اخیر کشور گفت: عفو همیشه پیام خوب و مثبتی برای جامعه دارد و باعث ایجاد یک عفو می شود. نوعی آرامش و امنیت روانی در جامعه وجود دارد و هیچ کس رافت هرگز نگران نیست. در واقع عفو و هر روندی که نشان دهد مقامات دولتی از رهبری گرفته تا مقامات عالی رتبه با معترضان مدارا می کنند، پیام مثبتی به افکار عمومی می دهد و افکار عمومی را به احیای روابط خود با مردم امیدوار می کند. مسئولین. و دولت

کارباشی با تاکید بر اینکه این عفو ​​باید با تدابیر مناسب همراه باشد، گفت: در موارد اخیر قوه قضاییه سعی کرده روش تسامح را در رابطه با اعتراضات اخیر رعایت کند و توصیه های زیادی به زیرمجموعه های خود داده است که تجربه آن بوده است. برای جلب موافقت رهبر انقلاب با عفو عمومی متهمان و محکومان اعتراضات اخیر، اما متأسفانه در قوه قضائیه گاهی برخوردهای دیگری نیز صورت می گیرد که نمونه آن دستگیری دبیر سازمان اجتماعی بود. گروه روزنامه همامیخان (خانم الناز محمدی) همزمان با انتشار فرمان عفو ​​رهبر انقلاب. »

وی ادامه داد: ما نمی دانیم این کار چه توجیهی دارد؟ او کاری ندارد جز روزنامه ها و نوشته هایش برای توضیح اتهامات. ما نمی دانیم پرونده او به غیر از آن پرونده چه بود و مهمتر از همه این است که او بازجویی های متقابل خود را پس گرفته بود و آخرین دفاع او باید گرفته می شد. اما دستبند زدن به خبرنگار جوان در زندان اوین در مقابل چشمان پدر و مادرش با روشی که آقای ایجی برای کرامت انسانی و عفو پیشنهاد می کند، همخوانی ندارد. فقط به خاطر اینکه بازپرس گفت من از رفتار و گفتار شما احساس خوبی ندارم، هیچ جا قانونی نیست که اگر بازپرس احساس خوبی نداشته باشد، بتواند فلانی را دستگیر کند. به نظر من این رفتارها باید با نگرش هایی که هم رئیس قوه قضائیه و هم تایید رهبری می خواهند به افکار عمومی القا کنند همخوانی داشته باشد.»

کرباسکی در ادامه با اشاره به اینکه پس از مرحله عفو و ایجاد فضای گفتگو باید به سمت اقدامات اصلاحی عملی برویم، گفت: باید دید ریشه نارضایتی مردم چیست. در واقع اگر فرض کنیم در بین مردم نارضایتی وجود دارد و مردم معترض هستند، چه کسانی که در خیابان بودند و چه ناراضی‌ها اما در خیابان ظاهر نشدند، باید به سمت درک این نارضایتی‌ها حرکت کرد.

وی گفت: «شناخت این نارضایتی ها کار سختی نیست و دولت هم در درک این موضوع محدودیتی ندارد و می تواند با یک بررسی واقعی در سطح جامعه از اقشار مختلف بفهمد که اکثریت چیست. جامعه ناراضی است و مشکل و سختی اصلی آنها چیست و علت اصلی این اعتراضات چیست تا بتواند در اصلاح شیوه حکومت گام بردارد تا ریشه این اعتراضات و نارضایتی ها خشکانده شود.

دیدگاهتان را بنویسید