انتقال آب بین چاه های نیمی از سیستان و بلوچستان توسط سپاه و گروه های جهادی انجام شد.


ساعت: 12:25
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836538

فکیری گفت: به منظور کاهش تنش آبی، انتقال آب بین چاه های نیمی از منطقه سیستان توسط سپاه و گروه های جهادی انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، سردار عوضعلی فقیری در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج سازندگی در مهمانسرای 5 آذر با اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: مشخص شد که سند ارتقاء 10 ساله بسیج با عنوان «دستورالعمل اجرایی اعلامیه گام دوم» به تأیید فرمانده معظم کل قوا رسید و از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهی سپاه به بسیج ابلاغ شد. در کل و در نهایت به استان ها.

وی افزود: چهار راهبرد اصلی در این مقوله گنجانده شده است که «محرومیت زدایی و اشتغالزایی» یکی از مهم ترین آنهاست و محور همه این موضوعات سازمان بسیج سازندگی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سپاه با اشاره به اینکه بسیج سازندگی تنها رده ای در رده های بسیج و سپاه است که ردیف بودجه ای در بودجه، برنامه ریزی و عمران استان ها دارد و ممکن است برنامه ای برای محرومیت زدایی داشته باشد، افزود: رسالت این است که این مجموعه برای بسیج همکاری، هم افزایی و کمک به دولت در رفع محرومیت و ایجاد اشتغال است.

به گفته وی، در تحقق این جاده جهادگران ابزاری در دست بسیج سازندگی هستند، گروه هایی که توسط مردم تشکیل و سازماندهی می شوند و با ارائه آموزش ها، سامانه اطلس گروه های جهادی را برای خدمت در تمامی عرصه ها ثبت می کنند.

1743 گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی ثبت شد

این مسئول اضافه کرد: در سیستان و بلوچستان یک هزار و 743 گروه جهادی در اطلس گروه های جهادی ثبت نام کرده اند که از این تعداد 135 گروه ویژه، 410 گروه فعال و هزار و 198 گروه عادی هستند. به طوری که 1323 گروه برادر و 411 گروه زن هستند.

وی تاکید کرد: این گروه ها در قالب 40 گروه تخصصی فرهنگی، بیش از 100 گروه تخصصی توسعه، بیش از 80 گروه در حوزه بهداشت و درمان، 120 گروه از اقشار مختلف در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی، 1312 گروه ها در حوزه محرومیت زدایی و خدمات عمومی، 90 گروه در زمینه آموزش های تخصصی نیز فعال هستند، علاوه بر اردوی برون مرزی ساماندهی مهاجرین افغانستانی در منطقه سیستان برای رفع مشکلات این قشر؛ گروه های جهادی خارج از استان نیز برای رفع مشکلات منطقه وارد می شوند و با توجه به تجربه و توان خود به ارائه خدمات در منطقه می پردازند.

رفع تنش آبی در روستاهای سیستان و بلوچستان بر دوش نیروی زمینی سپاه

فکیری ادامه داد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سپاه سیستان و بلوچستان در منطقه شمال و بخشی از جنوب استان فعال است که مباحث تخصصی را دنبال می کند. و این کمپ موفق شد از بحران شدید آب در منطقه جلوگیری کند.

وی گفت: در جنوب شرق و شمال غرب با توجه به وضعیت امنیتی برخی از مناطق انجام شده توسط بسیج سازندگی با همت و همکاری قدس سره در دستور کار قرار گرفته است که از جمله آن می توان به احداث راه های روستایی و یا تامین بیش از یک. هزار روستا با مرمت و نصب مخزن ظرف 30 ماه مشکلات را حل کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: رزمایش «جهادگران مقتدر» در هفته بسیج سازندگی از 17 تا 27 اردیبهشت ماه در دستور کار قرار دارد که 452 گروه جهادی در این رزمایش شرکت خواهند کرد. . در دورافتاده ترین نقاط استان خدمت می کنند که مهمترین اقدامات با اولویت در نقاط برون شهری انجام می شود.

سپاه پاسدار انقلاب و دستاوردهای آن است

وی با بیان اینکه سپاه پاسدار انقلاب و دستاوردهای آن است، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب مردم هستند؛ ما خدمتگزار مردم هستیم و برای امنیت آنها از جان خود دریغ نخواهیم کرد.

این کارمند با اشاره به رزمایش یاری مؤمنانه سازمان سازندگی بسیج سپاه سلمان ادامه داد: توزیع بسته های غذایی و بهداشتی، توزیع جهیزیه، توزیع وسایل گرمایشی و سرمایشی، توزیع آرد و نان و غذای گرم، توزیع پوشاک. و کفش، ویزیت توزیع رایگان بیماران، مخازن آب و آب معدنی از جمله خدمات ارائه شده در رزمایش فوق است که ارزش اعتبار آن بیش از 499 میلیارد تن است.

وی افزود: فعال سازی هفته بزرگداشت بسیج سازندگی و جلسات ستادهای بسیج سازندگی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی، جلسات مجمع جهادی تربیت جهادگران فاطمی، آموزش تبلیغی محیط زیست فاطمیون. جهادگران در فضای مجازی از جمله اقدامات قبلی است. این یکی از رزمایش های بسیج هفتگی است.

فقیری گفت: فراخوان و جمع آوری گروه های جهادی در قالب آموزش جهادگران فاطمی، کمک های مومنانه، بازدید از هیئتی از طرح های جهادی، افتتاح طرح های محرومیت زدایی با محوریت مهرستان، افتتاح طرح های اقتصاد مقاومتی با محوریت ایران، افتتاح طرح های حذف جهادگران و کانون ها. محرومیت زدایی نیکشهر، دیدار با جهادگران شهرستان کسر گند، غبارروبی مزار شهدا، همایش جهادگران در سواحل مکران، راه اندازی طرح های آبرسانی (روستاهای هدایت شده به اردوی محرومیت زدایی بسیج سازندگی) از مهمترین برنامه های این امر است. هفته

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید