انتقال دو توله یوزپلنگ جدید به پارک پردیسان در روزهای آینده/ قاچاق توله یوزپلنگ تقلبی است.


ساعت: 08:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916254

به گفته مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش، دو توله یوزپلنگ جدید هم اکنون در سمنان هستند و احتمال می رود در ابتدای هفته به پارک پردیزان تهران منتقل شوند.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ روز شنبه (12 دسامبر) اخباری در مورد این انتقال دو سیاهگوش کوچک نوزادی از چوپان محلی منطقه حفاظت شده توران به ایست بازرسی محیط زیست این توله در شبکه های اجتماعی منتشر شد بنابراین تخمین زده می شود که این توله ها حدود 3 هفته پیش متولد شده اند و هر دو ماده هستند.

بیشتر از مادرشان خبری نیست و این روزها دوربین های مداربسته هیچ نشانی از مادر این دو گرگینه ثبت نکردند و احتمال فرار مادرشان با سگ چوپان از محل وجود دارد و همچنین اثری از تلف شدن مادر این دو ولوورین این اتفاق نیفتاد و جای خوشحالی است و اطمینان نسبی به زنده بودن مادر جوان می دهد.

انتقال دو توله یوزپلنگ جدید به پارک پردیسان هفته آینده

گلمرضا ابدالی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش در گفت وگویی درباره وضعیت دو توله یوزپلنگ تازه شناسایی شده در منطقه توران گفت: در حال حاضر این دو نوزاد در سلامت کامل به سر می برند و هیچ گونه تهدیدی برای سلامتی آنها وجود ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه کارشناسان مسئولیت حفاظت و مراقبت از توله ها را بر عهده گرفته اند، گفت: توله ها هم اکنون در سمنان هستند و احتمالاً از آغاز هفته آینده دو سیاهگوش کوچک حدود 3 هفته ای به پارک پردیسان تهران منتقل می شوند و تصمیمات در این راستا در کمیته فنی بررسی می شود.

«آذر» و «توران» نام‌های پیشنهادی دو بچه یوزپلنگ موجود در سمنان است.

حسن اکبری معاون محیط زیست و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو به نام دو یک یوزپلنگ کشف شده در پارک ملی توران افزود: محیط زیست استان سمنان حاکی از آن است که از آنجایی که توله ها در آبان ماه در منطقه توران پیدا شده اند، به آنها گفته می شود. “آتش” و “توران” نامگذاری شود

وی همچنین گفت: تصمیم گیری برای نامگذاری توسط کمیته نامگذاری انجام می شود وزارت محیط زیست انجام می شود، گفت: بر این اساس در جلسات این کمیسیون نام توله ها مشخص می شود که احتمالا هفته آینده تصمیم گیری می شود، محیط زیست استان سمنان نیز برای انتخاب نام مناسب گرفته می شود.

داستان قاچاق توله سگ دروغ است

علی سلاجه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره کشف دو توله یوزپلنگ جدید گفت: بحث قاچاق توله در میان نیست. شناسایی دو قلاده گرگ توسط چوپان یکی از خبرهای خوش برای کشور است. یوزپلنگ های ایرانی در خطر انقراض بودند و تعداد آنها کم بود، اما تنها در یک سال اخیر 4 یوزپلنگ ماده با توله به طور طبیعی در منطقه مشاهده شده که به طور طبیعی و نه در اسارت افزایش یافته است.

به گفته سلاجقه، این توله ها ماده هستند و در شرایط خوبی بزرگ شده اند. وضعیت یوزپلنگ ایرانی نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که این دو توله یوزپلنگ چه زمانی به تهران منتقل می شوند، افزود: بررسی و تصمیم گیری در این زمینه را به دامپزشکان واگذار کرده ایم و هیچ دخالتی در این نظریه کارشناسی نخواهیم داشت. کارشناسان حیات وحش و دامپزشکان تصمیم نهایی را خواهند گرفت و همانطور که از مشاوره های داخلی و خارجی برای پیروز بهره بردیم و تیم کاملی ما را در این مسیر همراهی کردند، برای دو توله جدید نیز همین کار را خواهیم کرد. از این رو شرط انتقال تائیدیه دامپزشکان.

به گزارش دانا؛ یوزپلنگ آسیایی در خطر انقراض است و ایران آخرین پناهگاه این گونه بی نظیر گربه است. حالا باید ببینیم پارک پردیسان چه برنامه ای برای این دو یوزپلنگ ماده تازه متولد شده دارند و چه کسی از آنها مراقبت خواهد کرد؟!


بیشتر بخوانید:

سرنوشت دو توله جدید توران چه خواهد شد؟

اولین عکس های توله های پاییزی از پارک ملی توران

دیدگاهتان را بنویسید