انتقال پرونده ترور هاشمی به عربستان سعودی مطابق با قوانین ترکیه است


ساعت: 15:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822366

آنکارا اعلام کرد که پرونده 26 متهم به قتل جمال حشقچی روزنامه نگار سعودی به دستگاه قضایی عربستان ارجاع شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بکیر بوزداغ، وزیر دادگستری ترکیه در توییتر به نقل از بکیر بوزداغ، وزیر دادگستری ترکیه گفت: در مورد هاشمی، تصمیم دادگاه مبنی بر تعلیق و انتقال متهمان به عربستان مطابق با قانون است و نباید به عنوان انتقال صلاحیت و امتناع ترکیه تفسیر شود. . از قضیه خبر داشت.

وی افزود: برخی از سیاستمداران اگرچه از این واقعیت آگاه هستند، اظهارات نادرست و تفسیرهای تحریف شده از قانون ارائه می دهند.

دادگاه کیفری استانبول روز 7 آوریل تصمیم گرفت در یازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده قتل هشقجی، پرونده قتل این روزنامه نگار منتقد سعودی را به دستگاه قضایی عربستان ارجاع دهد.

این حکم در دادگاهی که 26 متهم در آن غایب بودند، از سوی دادگاه مسئول رسیدگی به قتل هشتقچی صادر شد.

این حکم پس از آن صادر شد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اخیراً در مورد سفر احتمالی به عربستان سعودی صحبت کرد و پس از آن یک دادستان ترکیه از دادگاه ترکیه خواست تا مظنونان غایب ترور جمال هاشمی را محاکمه کند.

اوایل ماه مارس، دادستان کل ترکیه خواستار تحویل پرونده قتل جمال هاشمی در کنسولگری عربستان در استانبول به قوه قضاییه عربستان شد.

یک قاضی دادگاه ترکیه گفته است که تصمیم گرفته شده است که پرونده قتل هاشمی را متوقف و به عربستان سعودی تحویل دهد.

وزارت دادگستری ترکیه پس از این تصمیم با درخواست «بدون اعتراض» موافقت کرد.

گوکمان بشبینار، وکیل دادگاه عالی جنایی استانبول گفت: تصمیم وزارت دادگستری خلاف قانون است و هیچ توافق دوجانبه ای بین عربستان سعودی و ترکیه وجود ندارد. »

وی تاکید کرد: واگذاری پرونده به کشوری (عربستان سعودی) که در آن عدالت وجود ندارد، مصداق بی مسئولیتی در قبال مردم ترکیه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید