انتقام کامل از عناصر دست اندرکار در ترور شهید سلیمانی ادامه دارد/ خواری شیطان بزرگ تا رسیدن به اهداف منطقه ادامه خواهد داشت.

ساعت: 15:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799217

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: موشک باران عین الاسد تنها انتقام یکی از پنجه های حاج قاسم سلیمانی است و این انتقام همچنان ادامه دارد و انتقام ما زمانی کامل می شود که همه عوامل در ترور شهید حاج قاسم نقش داشته باشند. سلیمانی مجازات شد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ وی در سالگرد حمله موشکی تلافی جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق، با محمدحسن گدری ابیانه، دیپلمات ارشد ایرانی و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، استراتژیست و خارجی گفت وگو کرد. تحلیلگر سیاست با مدرک دکترای مدیریت استراتژیک و علوم دفاعی. در حالی که شما در زیر می خوانید، نشستیم.

صاحب نیوز: در ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، یارانش و موشک باران پایگاه آمریکایی عین الاسد، ابعاد انتقام از عاملان جنایت و قتل شهید را چگونه ارزیابی می کنید. سلیمانی؟

محمدحسن قدیری ابیانه _ این اولین بار پس از جنگ جهانی دوم بود که یک کشور به انتقام جنایتی که مرتکب شده بود، رسماً یک موشک به سمت یک پایگاه آمریکایی شلیک کرد و ایالات متحده با وجود تهدید به انتقام در صورت انتقام‌جویی جمهوری اسلامی ایران، آن را هدف قرار داد. 52 نقطه ایران. او قرار خواهد داد، او نتوانست واکنش نشان دهد. البته ایران نیز متقابلاً تهدید کرده است که در صورت هرگونه اقدام ایالات متحده، به بیش از 400 نقطه کانونی آمریکا در منطقه و تمامی پایگاه‌های نظامی و همچنین نقاط حساس کشورهایی که پایگاه‌های نظامی آمریکا را فراهم کرده‌اند، حمله خواهد کرد.

این یک نمایش بزرگ قدرت برای ایران و یک ضعف شدید برای ایالات متحده بود، که نه تنها تعداد زیادی از هواپیماها، هلیکوپترها، تجهیزات و تأسیسات آمریکایی را در اسد منهدم کرد، بلکه تعدادی از نیروهای آنها را نیز که باید تحت درمان قرار می گرفتند، نابود کردند. برای زندگی . . حمایت دولت آمریکا و همچنین عظمت ایالات متحده سقوط کرد. در مقابل، او برای ایران عظمت آفرید و نشان داد که فرمایش رهبر معظم انقلاب که می‌گفتند دوران بز به پایان رسیده، فقط یک شعار نیست، بلکه یک عمل بوده است.

البته من معتقدم حمله به عین الاسد تنها انتقام یکی از میخ های حاج قاسم سلیمانی است و این انتقام زمانی ادامه خواهد داشت و انتقام ما زمانی کامل می شود که همه عوامل در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی نقش داشته باشند. مجازات مرگ دارند. مرگ تعدادی از افراد دخیل در این جنایت، اعم از آمریکایی یا اسرائیلی، علنی شده است. این امر ادامه دارد و انتقام و مجازات اصلی خروج آمریکا از منطقه است. اهدافی که اخراج کامل آمریکا از منطقه است ادامه خواهد داشت.

حاج قاسم نمازگزاران زیادی در سراسر جهان دارد، چه مسلمان و چه غیر مسلمان. این قاسم سلیمانی بود که آنها را از بردگی و اسارت داعش نجات داد، به همین دلیل غیرمسلمانان نیز در غم از دست دادن شهید سلیمانی عزاداری می کنند و به دنبال انتقام هستند.

حضور آمریکا در منطقه را چگونه ارزیابی می کنید و آیا به اهداف خود دست یافت؟

واقعیت این است که جهان به شدت در حال تغییر است. امروز، ایالات متحده دیگر یک ابرقدرت جهانی نیست، انسجام لازم را ندارد، موجی از آشفتگی های اجتماعی-اقتصادی در کشور خود گرفتار شده است. و غیره. به عنوان یک فرصت قدرتمند ساخته شده است. علاوه بر این، تعداد زیادی از مردم در افکار عمومی هستند که معتقدند ایالات متحده دیگر ابرقدرت سابق نیست و دیگر اقتدار سابق خود را ندارد. بیش از 1000 کتاب توسط شخصیت ها، متفکران و کارشناسان آمریکایی در این زمینه نوشته شده است. حتی فوکویاما، نویسنده پایان تاریخ که لیبرالیسم را آخرین مکتب جهان معرفی کرد، کنار رفت و به مرگ لیبرالیسم اعتقاد داشت. این واقعیت که فردی مانند ترامپ، چیزی مانند موسولینی در ایتالیا یا هیتلر در آلمان در جامعه آمریکا ظاهر می شود، فروپاشی آمریکا را نشان می دهد. حتی یک ژنرال آمریکایی برای اولین بار موضوع کودتاهای نظامی در آمریکا را مطرح کرد در حالی که آمریکا همواره کودتا را در کشورهای مختلف جهان سازماندهی و رهبری کرده است.

تجمع میلیونی در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق، تحولی بزرگ در عراق است و منافع آمریکا و متحدانش به طور فزاینده ای مورد تهدید و حمله نیروهای مقاومت قرار می گیرد. ایالات متحده در 20 سال گذشته بیش از 2 تریلیون دلار در افغانستان هزینه کرده است و جهان دیده است که چقدر مفتضحانه از افغانستان فرار کرده است و در سوریه نیز شاهد شکست های پی در پی تروریست ها و حامیان خارجی آنها یعنی ایالات متحده هستیم. عربستان نیز با وجود هزینه های زیاد و حمایت آمریکا در جنگ با یمن شکست خورده است و امروز بخش هایی از خاک عربستان در اشغال یمنی ها به ضرر آنهاست. جهان در حال تغییر است و این دگرگونی در نهایت به نفع جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها تمام خواهد شد.

توان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در چه سطحی است و آیا قدرت کافی برای انتقام خون حاج قاسم وجود دارد؟

سال‌ها پیش، یک تیم تحقیقاتی ارتش آمریکا در مانور خلیج فارس و عمان برای ارزیابی پیامدهای جنگ احتمالی با ایران شرکت کرد. نیروی دریایی آمریکا شامل 17 کشتی جنگی و ناو هواپیمابر در دریا غرق خواهد شد و حداقل 20000 نیروی آمریکایی در دریا غرق خواهند شد. کشته شدند تا اینکه در آن زمان ما خیلی از تجهیزات دفاعی و نظامی امروزی را نداشتیم.

ارزیابی دیگر آنها این بود که اگر ایران موشک نداشت احتمالا در درازمدت می توانستند پیروز شوند، بنابراین تاکید کردند که ایران موشکی برای پیروزی در جنگ احتمالی با ایران ندارد. الان جرات حمله به ایران را ندارند. به گفته صهیونیست ها نه تنها ایران بلکه نیروهای حامی ایران در منطقه از جمله حزب الله لبنان نیز مسلح هستند. بر اساس آمار، تعداد موشک های حزب الله از تعداد موشک های هر کشور اروپایی بیشتر است و می تواند تمام نقاط فلسطین اشغالی را اشغال کند.

ارزیابی آنها این بود که اگر تنها چند کارخانه شیمیایی اسرائیل هدف قرار می گرفت، هیچ کس نمی توانست تا 15 سال در این منطقه زندگی کند و این منطقه غیرقابل سکونت خواهد بود، در حالی که اسرائیل یک نیروگاه هسته ای نیز دارد و می تواند تاسیسات هسته ای در دیمونا را هدف قرار دهد، نه تنها ایران. موشک های شلیک شده از حماس و حزب الله لبنان با گنبد آهنین قابل ردیابی نبودند. گروه های مقاومت در کشورهای دیگر از جمله یمن نیز بسیار توانمند هستند. طولی نکشید که یک کشتی انگلیسی پر از سلاح را تصرف کردند و کنترل دریای سرخ را به دست گرفتند. موشک های ما نیز می توانند تمام نقاط اسرائیل را هدف قرار دهند و اگر آمریکا و ناتو بخواهند برای دفاع از اسرائیل وارد عرصه شوند، آنها نیز هدف قرار می گیرند و با شکست آمریکا و ناتو در منطقه، یک اقدام فوق العاده و اساسی صورت می گیرد. ضربه وارد خواهد شد، نظامی و اقتصادی آمریکا وارد خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران با نشان دادن قدرت نظامی و انجام رزمایش به دنبال جنگ افروزی نیست، بلکه علاوه بر شناخت قدرت ایران، به دنبال این است که نشان دهد احمق و اشتباه نخواهند کرد وگرنه گرفتار خواهید شد. آنها می توانند جنگ را شروع کنند، اما ما پایان را تعیین می کنیم. البته ما زمان و مکان مجازات دشمن را تعیین می کنیم و آنها باید همیشه از انتقام ایران بترسند. البته هر جنگی خساراتی دارد اما قطعاً خسارت دشمن از ما بیشتر خواهد بود.

اخیرا پمپئو، وزیر امور خارجه و مشاور ترامپ در ترور شهید سلیمانی، پس از سخنرانی رئیس جمهور کشورمان به وحشت افتاد و از دولت آمریکا خواست از آنها محافظت کند و سخنان رئیس جمهور ایران را بی سابقه خواند. آمریکا تا الان کسی را نکشته و در امان است، اما به دستور رهبر معظم انقلاب، دوران برداشت بز به پایان رسیده است. ترامپ و همدستانش در ترور شهید سلیمانی باید تا آخر عمر از انتقام خون حاج قاسم هراس داشته باشند، به ویژه اینکه امت اسلامی و حتی آزادی خواهان غیرمسلمان می خواهند انتقام شهید سلیمانی را از عوامل خود بگیرند.

موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهایی که آمریکا از پایگاه نظامی آنها برای ترور شهید سلیمانی و یارانش استفاده کرد چیست؟

حاکمان عرب زمانی از وجود پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشور خود احساس امنیت می‌کردند، اما امروز نسبت به وجود این پایگاه‌ها در کشور خود نامطمئن هستند، زیرا می‌دانند که اگر آمریکا از پایگاه‌های آنها علیه ما استفاده کند، علاوه بر این پایگاه های آمریکا نیز نقاط حساس این کشورها را هدف قرار خواهد داد. بخشی از دستور کار ایران این است که آنها را نیز مجازات کند، اما به نفع این کشورها است که پایگاه های نظامی آمریکا را در کشور خود در اسرع وقت جمع کنند و به دنبال روابط و همسایگی خوب با ایران و منطقه باشند. امنیت منطقه خلیج فارس باید با کشورهای منطقه باشد حضور آمریکا و متحدانش در منطقه نامشروع و به ضرر کل منطقه به ویژه کشورهایی است که پایگاه نظامی در اختیار آمریکا قرار می دهند. .

مردم سراسر جهان دیدند که آمریکایی ها نمی توانند در برابر طالبان مقاومت کنند، حتی کسانی که مدت ها به آنها خدمت کرده اند، چه مترجم، چه جاسوس و چه همکار، و خودشان فرار کردند. عده‌ای را با سگ‌هایشان در صندلی‌ها در قسمت بار هواپیما بارگیری کردند و سپس به جای آمریکا به قطر پرواز کردند. آنها بیش از 2000 افغان را در سالن بزرگی که فقط دو سه نفر داشت، جای دادند. سرویس بهداشتی که پاسخگو نبود و در وضعیت بسیار نامطلوب و غیربهداشتی قرار داشت.

این نگرش آمریکا نسبت به مزدوران و متحدانش است که باید درس عبرتی باشد برای کسانی که معتقدند حضور آمریکا در یک کشور باعث پیشرفت آن کشور می شود. خیر باعث تخریب می شود. یادم می آید زمانی که آمریکایی ها وارد افغانستان شدند و پایگاه نظامی ایجاد کردند، بسیاری از اصلاح طلبان با تأسف گفتند: «سلام افغانستان، افغانستان به زودی آنقدر توسعه خواهد یافت که ما باید به عنوان کارگر به آنجا برویم و دیدیم که افغانستان در نهایت چه درآمدی دارد. . این نگاه اصلاح طلبان با افغانی ها قابل مقایسه است که وقتی آمریکایی ها فرار کردند التماس کردند که به بدنه هواپیما وصل شوند تا با آمریکایی ها افغانستان را ترک کنند و چگونه در هنگام پرواز پرتاب شده اند. آمریکایی ها ثابت کردند که برایشان ارزشی قائل نیستند، شاه پهلوی که این همه به آنها خدمت کرده بود به جای بیمارستان در آمریکا به بیمارستان منتقل شد و در اتاقی با پنجره های آهنی بستری شد. یکی از خاطرات فرا است. و چه رفتار تحقیر آمیزی. در واقع، اروپایی ها و آمریکایی ها تا زمانی که می توانند از مردم استفاده می کنند، سپس آنها را به عنوان زباله های بی فایده رها می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید