انجام 3000 بازرسی از واحدهای تولیدی مازندران برای شناسایی اتباع بیگانه / 22 کارفرما- متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

ساعت: 13:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802714

علی باقری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 3 هزار پرونده اتباع بیگانه در واحدهای تولیدی مازندران بررسی شد که از این تعداد 670 اتباع غیرمجاز در این واحدها شناسایی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، علی باقری صبح امروز در گشت مشترک یک روزه کشوری برای شناسایی اشتغال اتباع بیگانه در شهرستان جویبار اظهار داشت: با توجه به وظایف، مأموریت ها و مسئولیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به صیانت و حفاظت نیروی کار ایران و مفاد مواد 120 تا 129 قانون کار و به ویژه بند ج ماده 11 قانون تنظیم بخشی از احکام مالی دولت، درخواست‌ها و درخواست‌های مکرر و گسترده مردم و اعضای مجلس شورای اسلامی. مجلس مشورتی مبارزه با اشتغال غیرقانونی اتباع خارجی، طرح یک روزه. گشت های مشترک در سراسر کشور برای کشف کار غیرقانونی اتباع خارجی در حال انجام است.

رئیس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تاکید بر ممنوعیت به کارگیری اتباع بیگانه در مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین مربوطه، استخدام اتباع بیگانه در استان عواقب زیانباری دارد و در صورت رعایت این اقدام غیرقانونی. با اقدام قضایی انجام خواهد شد.

حفاری افزود: اتباع خارجی نمی توانند در ایران کار کنند مگر اینکه اولاً ویزای ورود با حق کار خاص نداشته باشند و ثانیاً طبق قوانین و مقررات مربوطه مجوز کار دریافت نکنند.

رئیس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به شرایط صدور روادید حق کار برای اتباع خارجی بر اساس ماده 121 قانون کار، تاکید کرد: چنین تحصیلات و تخصص، خارجی وجود ندارد. اطلاعات و تجربه استخدام در شغل مورد نظر و استفاده از تجربه اتباع خارجی جهت آموزش و جایگزینی بعدی ایرانیان. ویزای کاری آنها قابل صدور است.

حفاری ادامه داد: شرایط مندرج در این ماده مطابق با کادر فنی استان بوده و پروانه کار طبق قانون و دستورالعمل مربوط حداکثر برای مدت یک سال صادر، تمدید یا تمدید می شود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران خارجی گفت: صدور پروانه کار برای سرمایه گذاران خارجی طبق قانون طی سه سال صادر می شود.

رئیس شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: بازرسان کار در 9 ماهه امسال حدود 3 هزار بازرسی برای اجرای قوانین کار و حمایت از نیروی کار ایران انجام دادند.

وی ادامه داد: در این 9 ماه بیش از 670 شهروند غیرمجاز شناسایی و 22 کارفرمای متخلف به مراجع قضایی معرفی و برای آنها مجازات های مالی در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در پایان گفت: از مردم خواهشمندیم در صورت مشاهده کار غیرقانونی با شماره تلفن 0216369 که برای دریافت سیگنال های مردمی مبنی بر کار غیرقانونی شهروندان در وزارتخانه راه اندازی شده است تماس بگیرند. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید