اندیشه امام خمینی ابعاد جهانی داشت/ اصل استقلال از قدرت های جهانی را امام (ره) پایه گذاری کرد.


ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842305

احمدپور گفت: اصل استقلال، آزادی و عدالت، احساس رفاه مردم و اصل عدم پذیرش ظلم و استقلال از نیروهای موجود در واقع اقداماتی است که امام (ره) برپا می کند و معمولاً با این امر. اقدام، خط مشی مشخصی برای همه مردم جهان و جهان ترسیم کرده اند تا آنها را از ظلم نجات دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام اکبر احمدپور نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صبح توس; وی گفت: مکتب امام و نقشی که رحمت الله دارم، صراحتاً نقشی بی بدیل و بی بدیل در کل داستان دارد. از این نظر، این نقش ضروری است. این در شرایطی اتفاق افتاد که در دنیا مانند اردوگاه امپریالیسم آمریکا و اقمار آنها و در اردوگاه سوسیالیسم در هر دو اردو، تبلیغ می شود که دوران دین در زندگی مردم گذشته است و می گویند دین. نمی تواند بر زندگی مردم تأثیر بگذارد.

نهضت امام خمینی (ره) با آغاز انقلاب اسلامی تأثیر دین را بر جهان ثابت کرد

وی در پایان این مقاله یادآور شد: بنده (ره) در زمانی که عملاً تبلیغ می شود که دین نمی تواند در دنیا و جهان نقش آفرینی کند، با شعار دین با شعار انقلاب اسلامی و با شعار. معنویت و مسجد در این راستا وارد میدان شدند و در نتیجه با ظهور و پایان انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 به جهانیان ثابت کردند که صلاح دین در هر زمان و همه زمان ها می توانند نقش عمده ای در ایجاد تغییر در جامعه بشری داشته باشند. یا نقش یک مرد را بازی کند.

نماینده خواف و رشتخوار همچنین با تاکید بر اینکه امام انقلاب اسلامی مبتنی بر دین و اساس اسلام است، تصریح کرد: در مکتب امام انقلاب اسلامی ایران به گونه ای پایه گذاری شد که نه ایمان به شرق و غرب و به هیچ وجه به آنها وابسته نیست و شعاری که امام هم مطرح کردند یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی در واقع نقش امام در این مسیر بود.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش امام که مربی مردم دنیا بود، افزود: بتوانند هم دنیای خود و هم آخرت خود را بسازند و به هدف خود برسند. از این نظر در واقع نقش امام است. رحمت الله در ارتباط با این اقدام بود.

امام خمینی (ره) محدود به منطقه خاصی نبود

حجت الاسلام احمدپور در ادامه اذعان داشت: امام (ره) شخصیتی استکبار ستیز، ظالم، جهانی و اسلامی بود، در بین مردم و آزادی خواهان به دنبال نجات مردم و مستضعفان جهان بود، یعنی رهبری بود که نقش آفرینی کرد. نقش ضروری در دنیا و در دنیا شعارهای ایشان مربوط به نقطه خاصی نبود، اندیشه و اندیشه امام محدود به منطقه یا گروه یا گروه یا قبیله و کشور خاصی نبود، درست است که انقلاب اسلامی رخ داد. در ایران اسلامی، اما شعارهایی که امام فرمودند به همه دنیا مربوط است.

وی در پایان این مقاله گفت: اصل استقلال، آزادی و عدالت، احساس رفاه مردم و اصل عدم پذیرش ظلم و استقلال از مراجع موجود، خط مشی روشنی را برای همه مردم کشور ترسیم کرده است. در مسیر رستگاری خود، باید همان افکار و اندیشه های امام خمینی (ره) را بپذیرند و در مرحله ظهور قرار دهند.

حضور مقام معظم رهبری موهبتی الهی برای ادامه راه امام بود

نماینده مردم حف و رشتار در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر نقش رهبر معظم انقلاب در ادامه راه امام، گفت: بعد از رحلت امام وقتی به بحث رهبری نگاه می کنیم واقعا مقام معظم رهبری راضی هستند. . نه ما، بلکه همه دشمنان نظام اسلامی، دشمنان انقلاب و دشمنان ملت، وقتی واقع بینانه تحسین می کنند و تشخیص می دهند که بهترین شخصیتی که توانسته اصولی را که امام پس از رحلت امام وضع کرده است، به کار ببندد. این ادامه دهید، او یک رهبر بود.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری در هر سخنانی که در این زمینه داشتند به تبیین و معرفی خاطره امام، اندیشه ها، روش ها و سیره امام پرداختند. و به مردم اعلام کرد که برای لمس و تحقق رستگاری واقعی باید در این راه و اندیشه وفادار باشیم و از این حیث رهبری مقام معظم رهبری موهبتی کاملاً الهی بود که در سالهای بعد به مردم و مقام معظم رهبری داده شد. رحلت ایشان امام توانست اندیشه های امام را پیاده کند و در کشور پیاده کند و از این جهت حضور صادقانه ایشان مایه مباهات و افتخار یکایک ماست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید