انسان امروز نیاز به آرامش دارد و این با دعا به دست می آید

ساعت: 18:34
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786469

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: انسان امروز به آسایش رسیده اما از آرامش محروم است و این آرامش در نماز حاصل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ؛ حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در اجلاس نماز نیروهای مسلح استان یزد گفت: هفته بسیج در استان یزد برگزار شد. استان و در جمع مردمی که پایه گذار دین خدا هستند حضور یافتم.

وی با بیان اینکه نماز دین خداست، گفت: نماز ستون دین و برای اقامه دین خدا با رکن دین است. دعا سرچشمه همه خوبی ها و خلقت انسان برای همه عرصه هاست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: مردم یزد باید خدا را شکر این عنوان بیت المقدس را داشته باشند و البته باید از آن دفاع کنیم و بدانیم که دشمن به بیت الله تعرض می کند. بیشتر از جاهای دیگر عبادت کن.»

حاجی صادقی با بیان اینکه گل سرسبد همه عبادات نماز است، گفت: کمال انسان به خدا نزدیکتر است و انسان هر چه به خدا نزدیکتر شود ارزش و مایه گریز و نزدیکی به خدا می شود. عبادت است

وی گفت: عبادت و نماز علاوه بر اینکه به درستی انجام می شود، باید از نظر سازندگی و کارآمدی نیز ارتقا یابد و در این راستا تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: نماز مظهر خلوت و پیوند عبد با خدا و ملاقات شخصی عبد و خداست و باید از خداوند بخواهیم که لذت نماز و عرف را به ما عطا کند. از دعا.”

حاجی صادقی خاطرنشان کرد: نماز مرکز قبولی همه عبادات و اعمال است و دلیلش این است که اگر نماز قبول شود بقیه را درست می کند.

وی تاکید کرد: نماز هم نماد دین است و هم گوهر دین، نماز حقیقت عبادت و بالاترین درجه ای است که انسان به آن دست می یابد; درجه ای که بالاتر از نبوت و امام است و مقام بندگی و بندگی است که این مقام در نماز حاصل می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: نماز روح و روان انسان را آرام می کند امروز مردم به تسلی رسیده اند اما از آرامش محروم هستند و این آرامش در نماز حاصل می شود.

حاجی صادقی ادامه داد: نماز محور تربیت است و نسخه ای برای کسانی است که به دنبال اقدام موثر برای تربیت هستند.

وی اعلام کرد: عابدی که خدا را بزرگ ببیند هیچ کس و هیچ چیز برای او بزرگ نیست و از هیچ قدرتی نمی ترسد.

حاجی صادقی گفت: خوب است کمی درباره نماز و حقیقت نماز مطالعه کنیم و به کارکرد نماز برسیم، زیرا نماز به ما راه زندگی می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید