انسان همیشه “بازنده” است

ساعت: 13:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805126

دو فیلم «بیرون» و «مرد بازنده» در اولین روز جشنواره با موضوعی متفاوت از آثار سازندگان خود روز متفاوتی را تجربه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اولین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش دو فیلم «بیرون» و «مرد بازنده» همراه بود که هر دو موضوعی متفاوت از فیلم های معمول جشنواره داشتند.

مرتضی علی عباس میرزایی در «بیرو» بخشی از زندگی علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی را به تصویر کشید. در کل فیلم‌های بیوگرافی، اگر درست و با جزییات گفته نشوند و نتوانند فراز و نشیب‌های شخصیت اول فیلم را برای شما بازگو کنند، عملاً فیلمشان شکست خورده است. به گفته شاهدان رسانه، این اتفاق در اولین روز جشنواره این فیلم رخ داد.

با تمام تلاشی که عباس میرزایی برای این فیلم کشیده بود، به فیلم به اصطلاح سخت و محکم برخورد نکردید. شاید تماشاگر ناخودآگاه این فیلم با تماشای فیلم هایی در این ژانر، توقعات بیشتری از «دفتر» داشته باشد که در حین تماشای فیلم محقق نمی شود. اگرچه کارگردان تلاش کرده تا سختی ها و تلاش های بیرانوند را برای رسیدن به این جایگاه نشان دهد، اما حذفیات فیلمنامه و نوع روایت این فیلم باعث می شود بیننده حداقل این فیلم را به یاد نیاورد و به راحتی از کنار آن بگذرد.

شاید تنها حاشیه بزرگ این فیلم حضور وزیر ورزش در سالن جشنواره برای تماشای «دفتر» باشد. حمید سجادی پس از تماشای این فیلم در جمع خبرنگاران در این جشنواره گفت: فیلمی عالی و کاربردی بود که تماشای آن را به همه نوجوانان توصیه می کنم.

وی همچنین درباره برنامه حمایتی وزارت ورزش و جوانان برای پخش این فیلم در نقاط مختلف ایران گفت: برنامه صددرصدی داریم و به زودی اعلام می کنیم. »

اما شانس دوم جشنواره در روز اول با هفتمین فیلم محمدحسین مهدویان آغاز شد. فیلمی درباره پلیس جنایی که با دیگر آثار این کارگردان متفاوت بود.

مهدویان که به اصطلاح گروه خود را پیدا کرده و در تولید فیلم بازیگرانش را پیدا کرده بود، با گروه همیشگی اش و به گفته کامران حجازی که با امیر موز تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده داشت، در فیلم «مرد بازنده» آماده حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر بود. اینها همه اعضای گروه بودند، کل مراحل تولید این فیلم در مدت دو ماه انجام شد که نشان از هماهنگی کامل اعضای تیم دارد.

در ابتدای فیلم بیننده با صحنه ای از حادثه و قتلی مواجه می شود که جواد عزتی در نقش سرهنگ نیروی انتظامی برای فاش کردن راز این ماجرا می آید.

کل فیلم را جواد عزتی بازی می کند و سایر بازیگران مکمل شخصیت این فیلم هستند.

جواد عزتی در نقش یک بازپرس نقش مردی 60 ساله با گریم سفت را بازی می کند که هر روز 4 ساعت دوام می آورد. با این حال برخی معتقدند گزینه های بهتری از عزت برای ایفای این نقش وجود داشت.

مهدویان در لایه دوم این فیلم قصد دارد فضای نظام حاکم بر جامعه را که آمیخته با فساد قدرتمند است به گونه ای معرفی کند که حتی اگر مامور شریفی هستید و قصد مبارزه با این نظام را دارید، رهبران به شما اجازه انجام آن را نمی دهد. در نهایت، شما “مرد بازنده” در این بازی بزرگ هستید. راهی که بیننده در صحنه پایانی این فیلم به این درک می رسد.

اما کنفرانس مطبوعاتی فیلم حاشیه ای بود. از گلایه های مهدویان از سالن غیراستاندارد پخش برج میلاد که علاوه بر جایگاه نامناسب نشستن سال ها به دلیل کیفیت صدای نامناسب سالن باعث نگرانی مخاطبان شده است تا عکاسانی که در اعتراض به عدم همکاری سالن را ترک کردند. . .

البته جشنواره فیلم فجر همیشه با حواشی ریز و درشت همراه بوده است، یعنی تنور جشنواره را گرم نگه داشته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید