انسجام و اتحاد مردم در مقابله با دشمن واقعیت دارد/ امروز مهمترین وظیفه ما در دولت خدمت به مردم است.


ساعت: 13:10
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914990

رئیس جمهور گفت: دشمنان تصور می کردند که اگر موضوعی را مطرح کنند به دلیل مشکلات اجتماعی و اقتصادی که دارند می توانند به مردم دروغ بگویند اما انسجام و اتحاد مردم در مقابل دشمن یک واقعیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز پنجشنبه (19 آذرماه) در سفر به استان کردستان با تبریک روز پرستار و قدردانی از زحمات این قشر در ایام کرونا، گفت: بهره برداری از پروژه آبرسانی سنندج پس از گذشت هشت سال در انتظار مردم امروز با تلاش و پیگیری وزارت نیرو، استاندار کردستان و سایر مسئولان به نتیجه رسیدیم و خوشحالیم که مردم ما در سنندج از آب سالم بهره مند هستند.

وی اجرای خط ریلی و فرودگاه سقز را که تسهیل کننده حمل و نقل و حمل و نقل است را از دیگر پروژه های اولویت دار استان کردستان برشمرد و افزود: توسعه پروژه های جدید به جز پروژه های ضروری در دستور کار دولت نیست. اما اولویت تکمیل آنهاست.» این طرح های قدیمی است که مردم را رنج می برد.

رئیس جمهور با بیان اینکه سفرهای خود را در استان کردستان تا انتها و رفع مشکلات این استان ادامه می دهد، تصریح کرد: تحقق این امر مستلزم اجرای اقدامات مجاهدانه در استان با کمترین زمان است.

وی به پروژه آبرسانی سنندج به عنوان نمونه بارز مجاهدت در عمل اشاره کرد و افزود: معتقدیم با این الگو می توان کارها را در سراسر کشور سریعتر به سرانجام رساند زیرا مردم منتظر هستند.

رئیسی ادامه داد: ما در کردستان سرزمین مجاهدان خاموش شاهد رشادت ها و مقاومت مردم کردستان بوده ایم. مقابله با گروهک ها و مخالفان ضد انقلاب وظیفه کردستان است.» دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی در این منطقه تلاش کردند لانه سازی کنند اما مردم هوشیار و دوراندیش کردستان آنها را ناکام گذاشتند.

رئیس جمهور گفت: دشمنان می خواستند یک بار دیگر تلاش کنند تا ببینند می شود کاری کرد، اما مردم کردستان بارها ثابت کرده اند که در مقابل دشمن شکست خورده اند و این رفتار مردم این منطقه است و این مورد در مناطق دیگر نیز در کنار.

وی افزود: دشمنان فکر می کردند اگر مسائلی را مطرح کنند می توانند به دلیل مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم را فریب دهند، اما وحدت و اتحاد مردم در مقابل دشمن یک واقعیت است و امروز وحدت شیعه و سنی است. در شهر و روستا باعث شکست دشمن می شود و این ویژگی مردم این منطقه است.

رئیسی از کردستان به عنوان محل مردمی شجاع و مجاهد یاد کرد و افزود: دشمنان بدانند که این نسل جدید مانند مادران و پدران خود با دشمنان روبرو هستند و ثابت کرده اند که به خواسته های دشمنان این کشور فکر نمی کنند. دشمنان بدانند که در دل مردم چیزی نیست آنها در این کشور جایی ندارند.

وی خطاب به افسران و کارمندان دولت گفت: امروز مشکل مردم خدمت صادقانه به آنان است، لذا کارکنان ما در تمامی نهادها و ادارات باید بدانند که امروز مهمترین وظیفه ما در دولت خدمت رسانی بی دریغ به مردم است. و این باعث خشم دشمنان می شود.

رئیسی پروژه آبرسانی سنندایی را مصداق بارز خشم روزافزون دشمنان دانست و گفت: دشمنان با این خشم و کینه ای که از جمهوری اسلامی دارند بمیرند و بمیرند و بدانند که ملت از پیشرفت باز نمی ایستد.

به گفته وی، دشمنان با بلاتکلیفی و اضطراب قطار می خواهند جلوی پیشرفت کشور را بگیرند و در این راستا کمک مردم و اراده حاکمان نباید اجازه تاخیر در حرکت این قطار را بدهد.

رئیس جمهور ادامه داد: پیشرفت های ما در علم و فناوری دشمن را خشمگین کرده و دانشگاه های ما با پرورش افراد تحصیل کرده و دانشمند در سطح جهانی او را ناامید کرده است. پیشرفت در عرصه هسته ای و علم و فناوری، روابط با کشورهای همسایه، صادرات نفت و سایر فرآورده های نفتی و باز شدن چرخ های تولید در سراسر کشور خشم دشمن را برانگیخته است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه های ما باید علم و فناوری را بیش از گذشته افزایش دهند، گفت: افزایش شرکت های دانش بنیان، تولید و اشتغال بیش از گذشته باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیسی گفت: مردان و زنان ما باید در عرصه فناوری و ساخت تلاش مضاعف کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه کردستان نباید با پتانسیل های فراوان بیکار بماند، افزود: تولید در کشاورزی و دامداری می تواند بسیار بیشتر از ظرفیت فعلی باشد. باید سعی کنید از توان محلی موثر استان در این زمینه برای پیشرفت استفاده کنید.

رئیسی گفت: دختر و پسرهای ما که از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند بدانند که بعد از فارغ التحصیلی برایشان شغل وجود دارد. این به تلاش مضاعف مدیران بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: محتوای کار ما خدمت صادقانه به مردم است که امروز بسیج و نیروهای جهادی در حال انجام آن هستند. موارد دیگر فقط حاشیه ای هستند. مدیران ما باید بدانند که نباید کنار بیایند و خدمت کار دولت است.

رئیس جمهور یادآور شد: این سفرهای استانی به کردستان تا پایان مشکلات و رفع چالش های ساکنان استان ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید