انسداد 104 حلقه چاه غیرمجاز در زنجان در شش ماهه نخست امسال


ساعت: 21:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1904008

مدیر اداره حفاظت آب منطقه ای زنجان گفت: تا پایان شهریورماه سال جاری; 104 گمانه مسدود شد و 2.38 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود سرمستی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه دشت های پنج دشت، زنجان، ابهر، زرین آباد، قیدار و سجاس از دشت های ممنوعه استان هستند، تصریح کرد: زمانی که ریزش سطح ایستاب به حدی برسد که تغییرات سطح ایستابی تدریجی باشد، در نتیجه دشت دشت می شود. وارد مرحله ممنوعه شده است. در این صورت در دشت وضعیتی به وجود می آید که در صورت انجام استخراج بیش از این، کیفیت و کمیت آب دچار اختلال می شود.

وی تاکید کرد: با ممنوعیت دشت تحت هیچ شرایطی پروانه بهره برداری برای آبیاری کشاورزی صادر نمی شود.

وی با بیان اینکه در مجموع 4 هزار و 500 حلقه چاه در استان مسدود شده است، گفت: بر روی همین تعداد چاه کنتور هوشمند نصب شده است.

مدیر اداره حفاظت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه اصلاح و تعدیل در دشت های ابهر و خرمدره انجام شده است، گفت: این امر نیز از دو سال پیش در دشت زنجان آغاز شده و طبق برنامه در حال پیشرفت است اما امسال در 184 مورد اصلاحات مورد بحث انجام شده است. و تنظیمات، و در 89 چاه، 1.65 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی می شود. کنتور هوشمند نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث اصلاح و تعدیل 3 میلیون و 400 هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است، گفت: با پرکردن چاه های غیرمجاز تا پایان شهریورماه امسال که 104 رینگ بوده است، 2 میلیون و 380 هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است. . آب آماده است.

سرمستی در خصوص اعتبارات پروژه تعادل بخشی گفت: متأسفانه اعتبارات این بخش ضعیف است و بیشتر آن از منابع داخلی است اما طبق دستور وزارت نیرو، اعتبارات پروژه تعادل بخشی در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: در سال های آینده شاهد افزایش اقدامات برای جلوگیری از سقوط دشت ها به شرایط بدتر و جلوگیری از افت سطح آب های زیرزمینی خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید