انشاء الله سراج امروز به دلیل عدم حضور در جلسه بازداشت شد (اسکوچیچ از دستیار خارجی درخواست نکرد)


ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837272

جلسه امروز اعضای هیات مدیره به رسمیت شناخته نشد و تصویب نشد.

یکی از اعضای هیأت مدیره و سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: جلسه امروز اعضا به رسمیت شناخته و تصویب نشد، اما سوالات زیادی از سوی رئیس و دبیرکل فدراسیون مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ احسان اصولی، عضو هیئت مدیره و سخنگوی فدراسیون فوتبال در جلسه امروز خود گفت: یازدهمین جلسه هیئت مدیره هفته گذشته داشتیم که به دلیل عدم حضور دو نفر از اعضا تشکیل نشد و به هفته جاری موکول شد. اما متاسفانه سراجی حضور نداشت خانم موسوی نیز به صورت آنلاین در جلسه حاضر شد طبق اساسنامه فدراسیون جلسه هیئت مدیره با حضور دو سوم اعضا رسمیت می یابد 8. فقط سراج در جلسه امروز حضور ندارد.

وی افزود: می دانم ممکن است جامعه فوتبال نگران مشکلات تیم های ملی باشد اما کار فدراسیون با قوت دنبال می شود و بحث تیم ملی در حال پیگیری است و برنامه ریزی برای مقدماتی و حضور در جام جهانی “خودت پیش برو. اگر گاهی اتفاقی بیفتد تاثیری در قوه مجریه ندارد. یک سری بحث ها بین دو فدراسیون در جریان است و به محض نهایی شدن قرارداد، زمان را اعلام می کنیم.” تیم مقابل و محل مسابقه.

سخنگوی فدراسیون فوتبال ادامه داد: همچنین کار روی بحث های اداری، تدارکاتی و تشکیلاتی است. هفته گذشته دو دعوتنامه برای لباس تیم ملی داشتیم، فردا آخرین مهلت است. هرکسی که به این زمینه علاقه دارد و می خواهد شریک شود می تواند پاکت خود را بدهد. ما پاکت ها را در 21 می باز می کنیم. در جریان بحث شریک تجاری فدراسیون فوتبال، یک برنامه فناورانه توسعه خواهیم داد که یک تحول جدید خواهد بود. در این زمینه به یک مدل اقتصادی می رسیم تا فدراسیون به درآمدهای پایدار دست پیدا کند. این یک رویداد جدید و نوآورانه است و جذابیت آن نیز مرتبط است.

اصولی با اشاره به بحث اساسنامه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اساسنامه ما بن بست ندارد و راه بسته نیست. قطعا راه باز می شود و در دو جلسه آینده موضوع قرار مشخص می شود، حالا می خواهد در این زمینه همراهی شود یا خیر، اما هفته آینده جلسه خواهیم داشت. اینطور نیست که یک نفر فکر کند ما در بن بست هستیم و اساسنامه فدراسیون راه را برای ما باز کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جلسه هیات رئیسه به رسمیت شناخته شد یا خیر، تاکید کرد: به رسمیت شناخته نشد و تایید رسمی هم نداشت اما موارد زیادی از سوی رئیس و دبیرکل فدراسیون مطرح شد. ما در چارچوب اختیاراتی که اساسنامه به رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال داده است، بحث کردیم که کارها پیش برود.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در واکنش به عصبانیت احمدرضا براتی، یکی دیگر از اعضای هیات مدیره مبنی بر اینکه برخی از اعضای مسئول زمان شهاب الدین عزیزی آدم همچنان در فدراسیون حضور دارند، گفت: گفت:

نامه ای که فیفا داده بود به رئیس فدراسیون فوتبال بود و کسانی که در جریان استریم ها در فدراسیون حضور داشتند مشخص شدند. و این نامه به من داده نشد.

وی با بیان اینکه بدیهی است نظر کمیسیون حقوقی فدراسیون لحاظ نشده است، گفت: باید بررسی کنم و نمی دانم نظر کمیسیون حقوقی گرفته شده است یا خیر. من در این مورد مطلع نشده ام.

اوصولی مجدداً این سوال را مطرح کرد که چرا با براتی در مورد استعلام فیفا مشورت نشده است و خاطرنشان کرد که تمرکز کار ما باید قانون و اساسنامه باشد. اگر در اساسنامه ماده 85 تردیدی وجود داشته باشد، تفسیر را در هیئت مدیره و سپس به نهادهای کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا ارائه می کند. اگر یکی به ما بگوید که مبنای محاسبه تشخیص جلسه هیئت مدیره دو، سه است و شما راه حلی دارید، چه می کنید؟ بنابراین، اساس این داستان در هیئت مورد بحث قرار گرفت. ملاک ما قانون و قانون اساسی است و باید بر اساس آن عمل کنیم.

یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مهرداد سراج اعلام کرده در جلسات هیات رئیسه شرکت نمی کند، گفت: این مسائل را با حسن نیت بررسی می کنیم و برداشت دیگری نمی کنیم. خدایا امروز گرفتار شد و نتوانستیم با او ارتباط برقرار کنیم.

به نظر شما چرا باید حرف های باراتی را تفسیر کنم؟ من در مورد جلسه امروز صحبت می کنم و در مورد نظرات آنها صحبت نمی کنم.

وی در خصوص شایعه برکناری حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: قبلا هم گفته بودیم که چنین چیزی وجود ندارد. گاهی اوقات در رسانه ها گمانه زنی می شود اما اگر اشتباه نکنم طبق ماده 67 اساسنامه، انتصاب و عزل دبیرکل فدراسیون به پیشنهاد رئیس و رئیس فعلی فدراسیون است. فدراسیون. فعلا چنین دستوری از میرشاد مجیدی نداریم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چه زمانی باید اختلافات بین فدراسیون و هیات مدیره حل شود، گفت: اختلافات همه جا هست و شاید اختلافات باعث دقیق و پختگی بیشتر شود. در رابطه با برکناری رئیس فدراسیون فوتبال، مدارک جمع آوری شده توسط اعضای هیئت رئیسه به اعضای جلسه ارائه می شود. تصمیم در جلسه است و ما تابع جلسه خواهیم بود.

اصولی حضور شهاب الدین عزیزی کارمند کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال را یادآور شد: من هم شنیدم که در آن کمیته بوده است. برای انجام کار در کمیته اخلاق شکایت شد. قوه قضائیه کاملا مستقل است و ما هیچ دخالتی در این زمینه نداریم. تصمیم گیری و دعوت از افراد طبق کمیسیون اخلاق پیگیری می شود.

وی در خصوص زمان رسمیت یافتن جلسه هیات مدیره گفت: بند ۷ ماده ۳۳ اساسنامه در خصوص سمت های غیر اجرایی اعضای هیات مدیره کاملا واضح و شفاف است. یک جا می گوید هر عضوی که در 4 جلسه متوالی دعوت شود و غیبت کند، جایگاهی برای تصدی ندارد. وقتی به یک جلسه رسمی دعوت می شوید، این دعوت ملاک حضور است.

اصولی خاطرنشان کرد: در فضای ثبات و به دور از تنش و هیجانات کاذب بهتر می توانیم به فوتبال ملی خود کمک کنیم. دستگاه های اجرایی فدراسیون در حال حاضر کار خود را انجام می دهند. اتفاقات خوبی در پیش داریم و بازی های تدارکاتی را برای تیم ملی برگزار خواهیم کرد.

اصولی در پاسخ به این سوال که آیا کسی برای بازگرداندن جوایز به فدراسیون آمده است، گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم.

وی در خصوص اینکه چه زمانی مصوبه پرداختی به فدراسیون فوتبال توسط مجلس شورای اسلامی تصویب می شود، گفت: مجلس مصوبه خوبی در این زمینه دارد. این موضوع توسط سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی است. مکاتبات و مکاتباتی صورت گرفته و در جلسه امروز به طور اتفاقی درباره آن صحبت کردیم. طبق پیگیری های انجام شده فکر می کنم تا هفته اول خرداد ماه بتوانیم عدد را جذب کنیم.

یکی از اعضای هیات مدیره فدراسیون فوتبال در خصوص بسته نشدن قرارداد دستیاران دراگان اسکوچیچ گفت: اسکوچیچ قرارداد دارد اما درباره دستیارانش با رئیس فدراسیون مکاتبه کرده اند. از آنجایی که این بحث فنی است و مجیدی تسلط بیشتری بر این حوزه دارد، می توانند خودشان توضیح دهند یا من به محض دریافت اطلاعات توضیح خواهم داد.

اصولی در پاسخ به این سوال که آیا اسکوچیچ برای حضور در تیم ملی درخواست مربی خارجی داده است یا خیر، گفت: نه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید