انقلابی گری در مکتب حاج قاسم یعنی توجه به شناخت رهبری/حضور در میدان; شاخصه حکومت موفق شهید سلیمانی بود

زمان: 18:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795263

سردار ساعی شاهی گفت: سردار سلیمانی همواره تاکید داشته که مبانی انقلاب توجه به رهبری و پذیرش اصل ولایت فقیه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار رضا ساعی شاهی از همرزمان سردار حاج قاسم سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این را نمی توان نوشت.

سردار سای شاهی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم باید برای نسل امروز تبیین شود، افزود: بی شک مکتب حاج قاسم مکتب قرآن کریم و مکتب عاشورا است و برای دیده شدن لازم نیست برای اثبات آن راه دور برویم. به قول ماندگار شهید: «سلیمانی که گفت ما ملت شهید و امت امام حسین هستیم.

* انقلابی گری در مدرسه حاج قاسم یعنی توجه به حکمت و تشخیص رهبری

همرزم شهید سلیمانی گفت: مکتب حاج قاسم برگرفته از آیه شریفه «شدیدترین کافران رحیم آنهاست» است.

b317c8d1 caf4 48fc abd0 2b5b0bb9b3b8 خبر خاکستری

سردار ساعی شاهی سردار شهید سلیمانی نه تنها یک شخصیت ملی بلکه یک شخصیت جهانی بود: یکی از ویژگی های مهم شهید سلیمانی تبعیت از ولایت فقیه و توصیه اکید ایشان به این امر بود و اگر به وصیت نامه ایشان نگاه کنیم. می توان دریافت که مسئله پیروی از ولایت فقیه و رهبری بیش از هر موضوع دیگری اهمیت داشت.

وی ادامه داد: حاج قاسم بارها قسم خورده است که رکن این مملکت و این نظام کسی جز رهبر معظم انقلاب نیست و این خوب نیست و در جهان اسلام، آیت الله خامنه ای نقطه اتصال است.

سردار شای شاهی گفت: سردار سلیمانی همواره تاکید داشته است که مبانی انقلاب توجه به رهبری و پذیرش اصل ولایت فقیه است و پذیرش اصل ولایت فقیه به این معنا نیست که فقط بگوییم ما اعتقاد به ولایت فقیه، اما حکمت رهبری و شناخت.

همرزمم سردار شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی یکی از کسانی بود که به شناخت رهبری اعتقاد راسخ داشت و هر حرفی را که با سخنان رهبری مغایرت داشت، بی اعتنایی به ولایت فقیه می دانست.

3f96cc47 ef7d 479e a275 1e127a40ff45 خبر خاکستری

* دیپلماسی شهید سلیمانی; قدرت های مشهور جهان

وی افزود: در جنگ سوریه داعش به کاخ بشار اسد نفوذ کرد و حتی به چند صد متری حرم حضرت زینب سلام الله علیها رسید اما تنها چیزی که توانست این غده سرطانی را از پایگاه خارج کند. نقطه قوت دیپلماسی سردار سلیمانی بود: «رئیس جمهور روسیه مسکو را متقاعد کرد که در مبارزه با داعش شرکت کند.

سازدار ساعی شاهی اذعان داشت: دیپلماسی قوی سردار سلیمانی باعث شده تا پوتین اعتراف کند که به عنوان رئیس جمهور یکی از قدرت های جهان، سردار سیاسی و استراتژیک تر از سردار سلیمانی ندیده ام!

رفیق شهید سلیمانی گفت: یکی از ویژگی های سردار شهید سلیمانی حضور در خط مقدم جنگ بود که هم فرماندهی او در میدان را نشان می داد و هم صلابت قلب او را برای نیروهای رزمنده. سوزنی برای ورود به شهر نبود و سردار سلیمانی با وجود تمام خطرات احتمالی شبانه با هلیکوپتر پرواز کرد و محاصره داعش توسط سازماندهی مردم شکسته شد.

b58f7faf e58a 4dbe a91e 14601e8f7560 خبر خاکستری

* حضور در خط مقدم میدان؛ ویژگی اصلی حکومت شهید سلیمانی

وی گفت: حتی در جنگ 33 روزه لبنان نیز امروز حضور شهید سلیمانی در میدان نبرد قابل توجه است و اگر می بینید حتی در سالگرد شهادتش آمریکایی ها ترسیده اند، این یکی از شجاعت هاست. از این شهید بزرگوار.”

این مدافع مقدس در خاطره ای از شهید سلیمانی بیان می کند: روزی با شهید سلیمانی سفری به یکی از کشورهای غیر اسلامی داشتیم که دسترسی به غذای حلال در آنجا آسان نبود، به همین دلیل با خود به این کشور رفتیم. سرآشپزها وقتی یکی دو نفر در ستاد می ماندند تا به آشپز کمک کنند، روزی نبود که خود حاج قاسم برای کمک به آشپز و شستن ظرف ها حاضر نشود.

* فرزندان شهدای مدافع حرم با شهادت حاج قاسم دوباره یتیم شدند.

سردار ساعی شاهی افزود: حاج قاسم همیشه دفترچه ای داشت که در آن تلفن های خانواده شهدای مدافع حرم را یادداشت می کرد و گاهی چون فرصت سرکشی نداشت با آنها تماس می گرفت و احوالشان را جویا می شد. .

وی با بیان اینکه چیزی جز شهادت حاج قاسم نبود، ادامه داد: فرزندان شهدا، حاج قاسم را پدر خود می دانند، به جرات می توان گفت بعد از شهادت این بچه ها دوباره یتیم می شوند، زیرا اگر شهید برای دفاع برود. اعتقاد او وجود افرادی مانند حاج قاسم مایه قوت خانواده آنها بود.

وی گفت: ترویج مکتب حاج قاسم از ضروریات امروز جامعه اسلامی است، درست در شرایطی که دشمن تمام تلاش خود را می کند تا زمینه شکوفایی این حکومت الهی را از طرق مختلف واقعی و مجازی فراهم کند. که می تواند این نظام مقدس را از گرداب رنج و دسیسه نجات دهد، همان گونه که چهل سال تدبیر و توطئه دشمن توسط شهید سلیمانی خنثی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید