انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که بدون تکیه بر بیگانگان به وقوع پیوست


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۲
کد خبر: 1807889

سخنگوی مقام معظم رهبری در استان زنجان گفت: تنها انقلابی که در 150 سال گذشته بدون تکیه بر بیگانگان، غرب و شرق در جهان رخ داده است، انقلاب اسلامی ایران به رهبری مجاهد فقیه، منصفانه، شجاعانه و سیاسی است. با انگیزه، بصیرت و ملتی دوستدار اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) با ایمان، همدلی و ایمان به وعده الهی وارد میدان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان با تبریک ولادت باسعادت امام محمدتقی الجواد (ع) گفت: امام رضا (ع) فرمودند مبارک ترین و گرانقدرترین ولادت جهان اسلام برای شیعیان ماست. ولادت من جواد (ع) است و خداوند فرزند و ولادت ندارد در اسلام برای شیعیان مبارکتر از امام جواد (ع) نیافریده است.

وی با اشاره به در پیش بودن ولادت با سعادت حضرت علی (ع) خاطرنشان کرد: یکی از پربرکت ترین و ارزشمندترین القاب امیرالمومنین (ع) «پیامبر اعظم» است.

آیت الله خاتمی افزود: خداوند مخلوق همه هستی است، اما طبق حکمت به زمان ها و مکان های خاصی از جمله سحر هر روز، جمعه، ماه مبارک رمضان و کعبه نگاه ویژه ای دارد.

امام جمعه زنجان گفت: از ابوحمزه تملی روایت شده است که از امام محمدبکر (ع) پرسیدم پیامبر اعظم چیست؟ هنگامی که گفتند: جدم (امیرالمومنین) فرمود: به خدا سوگند من پیامبر بزرگی هستم که در قرآن ذکر شده است و هیچ نعمتی بالاتر از من نیست و من برترین نعمت هستم، آیه و نشانه خدا. .

وی با اشاره به ولادت حضرت علی (ع) در خانه کعبه، افزود: پیامبر اعظم وجود مقدس امیرالمومنین (ع) است که در مقدس ترین مکان دنیا یعنی حضرت امام به دنیا آمده است. خانه کعبه با عنایت خداوند.»

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: حضور پرشور، استکبارستیزی، ماندگار و معنادار ملت حزب الله در ایران به ویژه در بین مردم حسینی را صمیمانه تقدیم کنید. سرمایه و کشور، به غواصان، تشکر و قدردانی از همه احساسات و قدرت در راهپیمایی 22 باخمن.

وی با اشاره به تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی گفت: تقریباً 150 سال پیش دنیا به دو قدرت غربی و شرقی تقسیم شد. جنبش های سیاسی و اجتماعی در هر گوشه ای از جهان باید با حمایت یکی از این دو قدرت انجام می شد.

آیت الله خاتمی با اعلام اینکه ایران در این تقسیم بندی بخشی از بلوک غرب است، خاطرنشان کرد: غرب و شرق در موضوعی که قرار بود حامی رژیم پهلوی باشد متحد بودند و بیش از 70 سال است که این حکومت بر جهان حکومت می کند.سال 1342 آغاز می شود. با راهنمایی وکیل دانشگاه، بصیر و زمان شناس، امام خمینی (ره) که منجر به حبس و تبعید امام خمینی (ره) شد.

وی افزود: حبس و تبعید امام خمینی (ره) سرآغاز اندیشه انقلاب در قالب کلاس درس ولایی بود و غرب و شرق در مقابل همه مبارزات و شکنجه ها سکوت کردند و حتی نشدند. فکر کن انقلاب اسلامی ایران پیروز خواهد شد.»

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به حضور پرشور ملت ایران پس از 43 سال در راهپیمایی 22 بخمن گفت: بصیرت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه به گفته آمریکا یک ماه بعد انقلاب اسلامی ایران شکست خورد، گفت: هشت سال دنیا را در مقابل ملت ایران قرار دادند و جنایات، محاصره اقتصادی و تحریم ها و فشارهای مختلف را بر ما تحمیل کردند. این فشار و تحریم ملت ایران هنوز مشخص نیست.

آیت الله خاتمی گفت: تنها انقلابی که در 150 سال گذشته بدون تکیه بر بیگانگان و غرب و شرق در جهان رخ داده است، انقلاب اسلامی ایران به رهبری مجتهد فقیه، منصف، مشروط، شجاع و با انگیزه سیاسی است. ملتی که اسلام و قرآن را دوست دارد و این اهل بیت (ع) بودند که با ایمان و همدلی و ایمان به وعده الهی وارد میدان شدند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران با انواع سخت‌ترین و وحشیانه‌ترین توطئه‌های دنیا مخالف است و تابعیت ولایت را نیروی اصلی مقاومت می‌داند، زیرا امام راحل فرمودند عوامل ایجاد انقلاب یکی هستند. به عنوان دیگر عوامل انقلاب

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید