انقلاب اسلامی همه جهان اسلام و مردم فلسطین را بیدار کرد/ انقلاب اسلامی راه را برای شکل‌گیری جنبش‌هایی علیه رژیم صهیونیستی هموار کرد.


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809147

سخنگوی جهاد اسلامی در نشست خانه عنکبوت گفت: انقلاب اسلامی نه تنها نظام طاغوتی و استبدادی را سرنگون کرد، بلکه تحولات سیاسی اجتماعی بزرگی را در منطقه رقم زد و جرقه‌ای را در سراسر جهان اسلام زد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، ناصر ابوشریف، سخنگوی جهاد اسلامی ایران در نشست خانه عنکبوت در فرهنگسرای اندیشه گفت: این موضوع باعث بیداری در سراسر جهان اسلام شده است.

رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود بار دیگر بر اهمیت جهاد تاکید کردند و به تشریح ضرورت تلاش نهادهای فرهنگی در موضوعات مختلف مرتبط با انقلاب اسلامی پرداختند. آرمان فلسطین و مبارزه با سیاست های خصمانه رژیم صهیونیستی برای کشتار کودکان تا آزادی قدس شریف همواره یکی از موضوعات مهم در اذهان انقلاب اسلامی بوده است. نشست خانه عنکبوت ها به همت فرهنگسرای اندیشه با هدف بررسی تاثیر انقلاب اسلامی بر مردم فلسطین برگزار شد.

ناصر ابوشریف در ابتدای سخنان خود با اشاره به تأثیر پیروزی انقلاب اسلامی بر مردم فلسطین گفت: انقلاب اسلامی یک رویداد بسیار بزرگ و بزرگ و بزرگترین رویداد جهانی در عصر مدرن است. . وی ادامه داد: ظهور انقلاب اسلامی معادلات و سیمای منطقه را تغییر داد، اگرچه از گذشته تا به امروز انقلاب های بسیاری رخ داده است، اما ویژگی خاص و بارز انقلاب اسلامی این است که طبق روش و سنت پیامبر اکرم (ص) اسلام حقیقت و واقع گرایی را در هم می آمیزد و الگویی برای همه مستضعفان جهان می شود.

وی ادامه داد: نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که انقلاب اسلامی تحولات عظیمی را در سراسر جهان به وجود آورده است. این فقط برای سرنگونی یک رژیم ظالم و استبدادی نبود، بلکه تغییرات سیاسی اجتماعی بزرگی را در سراسر منطقه ایجاد کرد و باعث بیداری در سراسر جهان اسلام شد. در نظر داشته باشید که قبل از انقلاب اسلامی با نظامی مواجه بودیم که در دست بیگانگان بود و اسرائیل را غاصب قدس شریف می شناختند.

وی انقلاب اسلامی را نقطه امید مردم فلسطین دانست و گفت: پس از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نقطه امید و تحول اساسی را احساس کردند. دهه 1950 و 1970 زمانی بود که ناسیونالیست های چپ و افراطی نفوذ قابل توجهی در فلسطین داشتند و اسلام تقریباً خارجی بود، اما انقلاب ایران اسلام و جنبش های اسلامی را در فلسطین احیا کرد. به برکت انقلاب اسلامی در فلسطین حرکت های خوبی ایجاد شد و تشکل های اسلامی تأثیرگذاری شکل گرفت. به عنوان مثال از سال 1980 تا 1983 جنبش های اسلامی در انجمن های دانشجویی فلسطینی شکل گرفت. همه اینها نشان دهنده تحولاتی است که انقلاب اسلامی در سطوح روانی، فکری، اجتماعی و سیاسی در فلسطین ایجاد کرده است.

نماینده جهاد اسلامی در ایران تاکید کرد: در فلسطین همه گروه ها به انقلاب اسلامی پیوستند و نزدیکی بزرگی ایجاد شد. همه فهمیدند که انقلاب اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی آمده است. این امر موجب تقویت نهضت های اسلامی در فلسطین و روحیه جهادی شده است. در نظر داشته باشید که قبل از انقلاب اسلامی اسلامگرایان الگو نداشتند و تنها حکومت خلیفه رشیدی برای آنها الگوی قدیمی محسوب می شد. انقلاب اسلامی انگیزه زیادی به مردم داد و به ایجاد گروه های انقلابی مسلمان مانند جنبش جهاد اسلامی، حماس و… کمک کرد. یکی از شاخصه های جنبش جهاد اسلامی این است که اولین انتفاضه مردم فلسطین را در سال 1366 رقم زد و بی شک این انتفاضه یکی از آثار تفکر انقلابی برآمده از انقلاب اسلامی بود.

ابوشریف با تاکید بر تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های جهان گفت: انقلاب های زیادی در دنیا ایجاد شده است اما انقلاب اسلامی به دلیل ویژگی های خاص خود با انقلاب های دیگر متفاوت است. این انقلاب منجر به دگرگونی واقعی در تمام سطوح سیاسی، فکری، فرهنگی و اجتماعی شد. بر این اساس موضوع تغییر سفارت تنها نمادی از این تحول بزرگ است و باید عمیقتر نگاه کنیم. انقلاب اسلامی ایران تفکر اساسی در فلسطین را تغییر داد و اندیشه اسلامی را در منطقه احیا کرد. این نکته ی مهمی است. تاکید می کنم انقلاب اسلامی نیامد که یک سفارت را ببندد و سفارت دیگری را بیاورد، بلکه با نظامی مواجه شد که نماد استبداد و حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی در جهان بود.

ابوشریف ادامه داد؛ در آخرین دیداری که با ایشان داشتم، قاسم سلیمانی گفت در روز قیامت اولین سوالی که از من می شود این بود که برای قدس چه کردی؟
وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین گفت: صهیونیست ها جنایات زیادی را علیه ملت فلسطین مرتکب شده اند. در سال 1948، دو سوم مردم فلسطین از کشور خود رانده شدند و یهودیان اروپایی جایگزین آنها شدند. انقلاب اسلامی با این دروغ مخالفت کرد. جالب است بدانید در نظرسنجی ها 88 درصد از مردم منطقه و جهان عرب مخالفت شدید خود را با هرگونه رابطه با رژیم صهیونیستی اعلام کردند. امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی، این گونه مخالفت ها را عملی کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره آینده فلسطین گفت: ما معتقدیم طبق وعده قرآن کریم رژیم غاصب صهیونیستی شکست خواهد خورد و سرنگون خواهد شد. البته ما باید با این رژیم خطرناک مبارزه کنیم. حزب الله لبنان اکنون به بزرگترین تهدید استراتژیک برای اسرائیل تبدیل شده است. در مورد حماس هم همینطور است و جمهوری اسلامی با جنایات آنها مقابله کرده است. ما هیچ ترسی از دشمن نداریم و در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی از هیچ چیز نمی ترسیم. آنها سرزمین ما را غصب کرده اند و ریشه ای ندارند. جمهوری اسلامی ایران اکنون یکی از نیروهای پیشرو و تعیین کننده در منطقه است و تأثیر بسیار خوبی بر مبارزات ما داشته است. مطمئن باشید طبق آیات قرآن کریم و وعده الهی ما پیروز نهایی هستیم.

e9752447 83b4 42e0 8a50 a603ec0a269f خبر خاکستری

ابوشریف درباره نحوه حمایت جهان از مردم فلسطین گفت: مردم در سراسر جهان می توانند از طرق مختلف به فلسطین کمک کنند. اول اینکه ایمان قوی داشته باشی و بدانی که در مورد فلسطین حق در مقابل دروغ است. اسرائیلی‌ها اکنون سخت تلاش می‌کنند تا با داستان‌های دروغ، حقیقت را وارونه جلوه دهند و جهان‌بینی مسئله فلسطین را تغییر دهند. راه دیگر دعا برای پیروزی مردم فلسطین در این نبرد است. کمک مالی نیز می تواند بسیار مفید باشد. همه باید از محور مقاومتی که در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده است حمایت کنیم. علاوه بر این، برای کمک به فلسطین باید از جمهوری اسلامی و گروه های مقاومت در عراق، لبنان، سوریه و… حمایت کامل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید