انقلاب با اندیشه امام خمینی (ره) پیروز شد / سپهر عامل بیداری جامعه قبل از انقلاب بود


ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807590

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با اشاره به اینکه میدان قبل از انقلاب عامل بیداری جامعه بود، گفت: انقلاب با اندیشه امام خمینی(ره) پیروز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی عبده ای در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به نقش حوزه و حوزه در پیروزی انقلاب گفت: همه روحانیون حوزه که در حوزه تربیت شدند هم مارکسیست و ملی گرا بودند و هم همه کسانی که اسلام را به عنوان یک زندگی پذیرفتند. دستور داد.» او داشت.
وی ادامه داد: حوزه علمیه در واقع نمادی از تطبیق احکام اسلام و حکومت اسلامی بود، به عنوان مثال در سال 1330 کتاب فیلسوف آیت الله مکارم شیرازی که در آن سال ها نزدیک به 30 سال سن داشتند، بهترین کتاب سال 1390 بود. سال فلسفه در اکثر دانشگاه ها همچنین می دانیم که در سال 1333 کتاب اصول فلسفه روش رئالیسم با حاشیه اثر مرحوم آیت الله مطهری برنده جایزه شد.

حوزه عامل بیداری جامعه قبل از انقلاب است
دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام افزود: کتب و تالیفات حوزه در این مدت اقصی نقاط کشور را فراگرفت و همه مردم احیای خاصی را آغاز کردند یعنی در واقع بیداری جامعه را به وجود آورد.
وی بیان می کند: از سال 1328 طلاب فاضل برای سخنرانی در ماه مبارک رمضان، محرم و… به شهرهای مختلف کشور می رفتند و همین موضوع باعث بیداری عمیق در جامعه شد، به طوری که در سال 1340 آیت الله بروجردی درگذشت. رفتند، من خمینی (ره) بزرگ شده دارم. من مرجعی دارم که مراجع زیادی در ردیف خود دارد، اما سه فکر دارم.

امام خمینی (ره) جریان ساز، نظریه پرداز و انقلابی بود
عبدالخدایی گفت: اول اینکه خود امام خالق فعلی است، دوم نظریه پرداز و سوم انقلابی است. هر سه جهت در امام جمع شده است. او یک نظریه پرداز است زیرا یک نظریه جدید در برابر همه نظریه هایی که متفکران جهان به انقلاب هایی داده اند که چون انقلاب ایران دینی است، پیروز خواهند شد، نظریه جدیدی دارد.
وی افزود: این خالق فعلی است، زیرا سیر انقلاب را امام بعد از سال 40 ایجاد کردند، ایشان خودشان یک انقلابی هستند. سه جهتی که قهرمانان در سال های 1320 تا 1340 داشتند، یعنی هر دو ضد استعمار، نظریه پرداز، آفریننده حال و ضد استبداد بودند. همه این مسائل در امام جمع شده است.
همرزم شهیدم نواب صفوی با اشاره به اینکه با حضور امام در صحنه، کل جامعه را متحول کرد، گفت: در سال 42 می بینیم همان افرادی که در سال 1314 مسجد گوهرشاد را تعطیل کردند، چیزی نگفتند جز در سال 1342 که حکومت تقلید شد. دستگیر شد، 15 خرداد شیراز، مشهد، تهران، تبریز قیام می کند، پس همه رسانه های بیگانه و همه متفکران انقلاب می گویند تهران مثل شهر در حال جنگ است.
وی ادامه داد: امام هم ضداستعمار است، هم آرمان گرا و هم نظریه پرداز؛ امام زمان(عج) هم ضد استعمار است. این سه پرسش در امام متبلور است. حرکت 15 هورداد را می بینیم که بعدها یوم الله 15 هورداد نامیده شد.
عبدالهدی افزود: من ضد استعماری دارم و اولین مرجعی هستم که از کاپیتولاسیون صحبت می کنم، همه ملی گراها و همه نیروهای چپ سکوت کرده اند و فریاد زده ام جانسون، تو منفورترین مرد روی زمین امروزی.
وی ادامه داد: امام یک آرمان گرا هستند و می فرمایند جمهوری اسلامی نه حرف بزرگ است و نه حرف کوچک; او یک نظریه پرداز است و یک نظریه جدید انقلاب می گوید که با تئوری های مارکس، نیترو، موریس و نظریه های رهبران کمونیست که می گویند انقلاب نتیجه تکامل ابزار تولید است، در تضاد است.

انقلاب با اندیشه امام خمینی به پیروزی رسید
عبدالهدی گفت: اگر این ویژگی های امام را توضیح دهیم، چه مشکلاتی پیش آمده است، متوجه می شویم که انقلاب با اندیشه امام به پیروزی رسید و امام باعث ظهور سایر مراجع شد. نتیجه این حرکت این بود که رژیم امام را آزاد کرد اما امام ساکت ننشستند و علیه کاپیتولاسیون و استعمار صحبت کردند. پایه های یک انقلاب را فراهم می کند. او تبعید می شود، اما متوقف می شود.
وی تاکید کرد: پس می توان تحلیل کرد که امام نظریه پرداز، برق آفرین، انقلابی، ضد استعماری، ضد استبدادی است، اما با همه این شرایط می گوید دانشجو است. او مردم را با او حرکت می دهد و در نهایت انقلاب پیروز می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید