انهدام محموله های بزرگ سلاح های غربی در اوکراین


ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855729

ارتش روسیه در عملیات زمینی و هوایی شب گذشته در خاک اوکراین موفق شد مقدار زیادی از تسلیحات ارائه شده توسط غرب به دولت کیف را منهدم کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از ۱۸۰ روز درگیری بین نیروهای روسیه و اوکراین در منطقه دونباس، ارتش روسیه امروز (دوشنبه) محموله بزرگی از سلاح های غربی به اوکراین را منهدم کرد.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در یک کنفرانس خبری روزانه گفت که نیروهای زمینی این کشور با پشتیبانی حملات موشکی موفق شده اند مقادیر زیادی از سلاح های غربی تحویل داده شده به اوکراین را منهدم کنند.

به گزارش اسپوتنیک، کوناشنکوف توضیح داد که موشک های نقطه به هوا محموله بزرگی از تسلیحات و تجهیزات نظامی تحویلی از ایالات متحده و کشورهای اروپایی به گروه ملی گرای اوکراینی را در نزدیکی ایستگاه راه آهن اوداچنوی در دونتسک نارودن منهدم کردند. جمهوری”.

وی گفت: موشک های روسیه همچنین یک پایگاه نظامی خارجی در اوکراین را منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین فیلم زیر را از شلیک نارنجک انداز خودکششی اسمرچ (تورنادو) به سوی جنگنده ها و ملی گرایان اوکراینی در جبهه شرقی منتشر کرده است.

یک مقام نظامی روسیه در بخشی دیگر از سخنرانی خود گفت: سامانه های پدافند هوایی روسیه در 24 ساعت گذشته 8 پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانووستی، کوناشنکوف گفت: سامانه های پدافند هوایی روسیه در یک روز 8 پهپاد اوکراینی را در مناطق مختلف جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک منهدم کردند.

وی در بیانیه ای قابل توجه گفت که در میان پهپادهای سرنگون شده یک هواپیمای “پرچمدار” ساخت ترکیه وجود دارد.

کوناشنکوف به این نتیجه رسید که حداقل 1500 هواپیمای نظامی اوکراین از جمله جت های جنگنده، بالگرد و پهپاد، حدود 3500 تانک و 500 سامانه موشکی از زمان آغاز عملیات در منطقه دونباس منهدم شده است.

وزارت دفاع انگلیس امروز اعلام کرد که در 90 کیلومتری خط مقدم نبرد نیروهای روسیه و اوکراین در غرب رودخانه Seversky Donets قرار دارد و عبور روس ها از این رودخانه را مهم ترین عامل تعیین کننده دانست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید