انگلیس: با شرکای خود گزارش های مربوط به حادثه اصفهان را رصد می کنیم

انگلیس: با شرکای خود گزارش های مربوط به حادثه اصفهان را رصد می کنیم

سخنگوی نخست وزیر انگلیس در واکنش به حمله نافرجام اخیر به تاسیسات نظامی در اصفهان گفت که لندن با شرکای خود گزارش های مربوط به این حادثه را رصد می کند.

سخنگوی ریشی سوناک که خواست نامش فاش نشود، طبق روال معمول دفتر نخست وزیری، این موضوع را روز چهارشنبه در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه های خارجی و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در لندن مطرح کرد. واکنش لندن به حادثه اصفهان را با توجه به گزارش های منتشر شده درباره نقش رژیم صهیونیستی در این زمینه چطور؟

وی گفت: نمی توانم در مورد مسائل اطلاعاتی اظهار نظر کنم، اما با شرکای خود اوضاع را رصد می کنیم.

بر اساس اعلام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، یکی از مجتمع های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان، شامگاه شنبه (19 بهمن 1401) مورد حمله ناموفق پرندگان کوچک قرار گرفت که یکی از آنها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع قرار گرفت و دو نفر دیگر در تله های پدافندی گرفتار شدند و منفجر شدند

بر اساس بیانیه منتشر شده، این حمله نافرجام تلفات جانی نداشت و خسارت جزئی به سقف کارگاه وارد شد که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت های مجموعه ایجاد نشد.

وزارت خارجه روسیه این حادثه را به شدت محکوم کرد و نسبت به “عواقب غیرقابل پیش بینی” هشدار داد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما به شدت هر اقدام تحریک آمیزی را که به طور بالقوه می تواند تنش های غیرقابل کنترل را در منطقه ای دور از صلح ایجاد کند، محکوم می کنیم. وی هشدار داد: چنین اقدامات مخربی می تواند پیامدهای غیرقابل پیش بینی برای صلح و ثبات در خاورمیانه داشته باشد.

با این حال، سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه ای مشابه سخنگوی دولت انگلیس از نظارت اتحادیه اروپا بر این حمله خبر داد. وی با بررسی نقش احتمالی رژیم صهیونیستی در این زمینه گفت: اتحادیه اروپا از همه کشورها می‌خواهد از هرگونه اقدامی که منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود، خودداری کنند.

به گزارش وال استریت ژورنال، یک مقام آمریکایی دست داشتن واشنگتن در حادثه اصفهان را تکذیب کرد اما رژیم صهیونیستی را مسئول این عملیات دانست. این روزنامه به نقل از وی که نامش فاش نشد، افزوده است که هدف از این حمله مهار و محدود کردن آنچه او جاه طلبی های هسته ای و نظامی ایران می خواند، بوده است.

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این حمله را ناجوانمردانه و با هدف ایجاد ناامنی در ایران خواند و گفت: چنین اقداماتی نمی تواند بر نیات و اراده کارشناسان ما برای توسعه صلح آمیز هسته ای در کشور تأثیر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید