اهالی فرهنگ و هنر اجازه نمی دهند منطقه پاک امام رئوف آسیب ببیند


ساعت: 22:19
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842700

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیوند عمیق مردم با ائمه (ع) چیزی نیست که با برخی اعمال ناشایست و بیهوده خدشه دار شود، زیرا خورشید خورشید است و همچنان در هر چیزی می درخشد، تابش و گرم می کند. وضعیت.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی کتاب رضوی با اشاره به اکران عنکبوت مقدس در جشنواره کن گفت: مردم با اهل بیت ارتباط عاطفی و عمیقی دارند. ماندگار است، با این عناصر مقدس همراه است.

وی با اشاره به اینکه در هیچ کجای ایران روح ایشان مملو از عشق و علاقه به امام رئوف نیست، گفت: رابطه عمیق چیزی نیست که با برخی کارهای ناپسند و بیهوده خدشه دار شود، زیرا خورشید خورشید است و در هر حالتی ادامه دارد. برای درخشش، تابش و گرم کردن.

ایجاد 3700 کتابخانه در سراسر کشور

وزیر ارشاد به عظمت کار فرهنگی در نهاد کتابخانه اشاره کرد و افزود: بیش از 3700 کتابخانه عمومی در سراسر کشور به عنوان یک شبکه بزرگ و تاثیرگذار تشکیل شده است.

اسماعیلیان کتابداران را عناصر گسترده ای در عرصه فرهنگ می دانند و می افزایند: عشق وقتی هست به این شبکه منحصر به فرد محبت اهل بیت گره می خورد و این پویایی منحصر به فرد را پس از آن ایجاد می کند.

بیش از یک میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند، افزود: کودکان و نوجوانان، زنان و مردان، خانواده ها در ایجاد این رویداد شرکت کرده و آثار خود را ارسال کردند.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه با اهداف نهضت کتابخوانی فاصله داریم، گفت: بر اساس نظرسنجی اخیر اداره کل کتابخانه ها، حدود 63 درصد مردم ایران علاوه بر نمازخوان یا دانش آموز اهل مطالعه هستند. هستند.

اسماعیلی با اشاره به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: در سال 98 حدود 90 میلیارد تن فروش داشت اما امسال با استفاده از فضای مجازی و حضور گسترده مردم از سراسر ایران خواستار ورود به این نمایشگاه شدند. سامانه پس از دریافت رایگان تخفیف، سفارش آنها به درب منزل ارسال شد و 250 میلیارد جلد کتاب فروخته شد که نشان از فرهنگی بودن و اهل کتاب بودن مردم دارد.

توزیع 4300 میلیارد تن وام در سفرهای روستایی

وی با اشاره به اینکه در حوزه شبکه کتاب باید تلاش بیشتری شود و در همه شهرهایی که حضور داشتیم مردم خواستار تجهیز و ساخت کتابخانه و اطلاعیه شدند خاطرنشان کرد: در سفرهای استانی دولت و خادمان مردم بالغ بر 4300 میلیارد. فرهنگ که بخش اصلی آن تقویت شبکه کتابخوان است.

وزیر ارشاد حفظ حقوق بشر را بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: برگزاری باشکوه این جشنواره فرصت مناسبی برای ارادت به ساحت مقدس علی ابن موسی الرضا (ع) است. )افرادی که نماینده منفی فضای عمومی کشور هستند «قطعا با کسانی که بخواهند به سپاه پاسداران حمله کنند برخورد خواهیم کرد که با اظهارات بیهوده از کشور دفاع می کنند، نهادهایی که مورد آزار و اذیت لفظی، شفاهی و بیهوده مردم قرار می گیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید