اهدای 38 هزار بسته معیشتی به نیازمندان/حضور فعال بیش از هزار بسیجی برای مقابله با کرونا


ساعت: 19:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889910

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج برخوار گفت: در جریان اجرای رزمایش یاری مومنانه بیش از 38 هزار بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان با کمک خیرین و پایگاه های بسیج به نیازمندان اهدا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ سرهنگ سید کمال موسوی با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) به اصحاب رسانه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در آبان 1380 فرمودند که اگر تلاش شما خبرنگاران نبود این لحظات هرگز بله را آخرین بار نخواهد داشت. شما آن را ذخیره می کنید و به افکار مردم می دهید. بدون آن دوربین‌ها، قلم‌ها و دلسوزی شما برای تنظیم و سازمان‌دهی اخبار و محتوا، این چیزهای ما مانند چیزهای ثابت‌نشده‌ای خواهند بود.

وی با اشاره به دیگر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نقش رسانه ها افزود: موثرترین سلاح بین المللی در مقابل دشمنان و مخالفان نظام، سلاح تبلیغاتی و رسانه ای است که حتی بدتر و خطرناکتر از یک بمب اتمی.”


تلاش رسانه های غربی برای جلوگیری از گسترش آرمان های انقلاب اسلامی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برخور خاطرنشان کرد: اکنون در برهه ای از زمان هستیم که ارتباطات و اطلاع رسانی سرمایه اصلی هر ارتشی است و به دلیل اقدام، مدیریت صحنه و اثربخشی بی نظیر وسایل ارتباطات جمعی و هدایت افکار عمومی در جبهه‌ها، هماهنگ‌کنندگان رسانه‌ها گاهی دوران موسوم به جنگ نرم را به جنگ رسانه‌ای تعبیر می‌کنند.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه از سوی دیگر جبهه های رسانه ای و دستگاه های تبلیغاتی غرب و همپیمانان آن تلاشی برای تحریف تصویر انقلاب اسلامی ایران در اذهان جهانیان نمی کنند، گفت: از رسانه های مدرن استفاده می کنند. ابزار و به راه انداختن امواج مسموم تبلیغاتی در صدد جلوگیری از گسترش آرمان های انقلاب اسلامی و درخشش خورشید تابناک اسلام ناب محمدی است.

وی ادامه داد: در این شرایط حساس و واژگونی تاریخی نظام مقدس جمهوری اسلامی که به دنبال شکل گیری تمدن نوین اسلامی با تحقق جامعه اسلامی هستیم، رسانه ها و نخبگان رسانه ای با جامعیت و جامعیت و ظرفیت خود. قطعا می تواند نقش منحصر به فرد و تاثیرگذاری در انتقال فرهنگ و نقش آفرینی در جهان داشته باشد.


معاون اجتماعی سپاه برخوار، بر محله های دارای چالش اجتماعی متمرکز شد

سرهنگ موسوی با اشاره به برخی از فعالیت های حوزه مقاومت بسیج شهرستان برخور در سال 1401 گفت: با وجود کمبود بودجه برای اجرای برنامه ها، در چهار ماهه اول سال بیش از 13 تولید محتوا و کارگاه آموزشی برگزار شد. برای آموزش سواد رسانه ای سایبری برگزار شد.

فرمانده ارتش شهرستان برخوار، حوزه اجتماعی این ناحیه را معطوف به محلاتی دانست که با آسیب های اجتماعی زیادی مواجه هستند، تصریح کرد: در این محلات اقدامات و طرح هایی مانند طرح محله اسلامی، طرح ارتقاء با هدف مشاوره و درمان انجام می شود. از معتادان متجاهر، طرح نشاط اسلامی برای ایجاد گروه های هنرهای نمایشی برای کاهش آسیب ها و مفاسد اجتماعی در قالب طنز، طرح های تحکیم بنیان خانواده برای ترویج سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و سواد رسانه ای. ، طرح سفیران وصل برای ورود به پرونده های طلاق و ایجاد صلح و سازش و جلوگیری از طلاق در خانواده ها، جشن آسان ازدواج و سایر برنامه های فرهنگی و اجتماعی اجرا شده است.

وی گفت: حمایت از گروه های مردمی فعال در حوزه های مختلف اجتماعی از جمله کانون های ازدواج، صندوق های قرض الحسنه، سازمان های مردم نهاد زیر چتر نیلی، دارالقرآن و… و اعطای کمک هزینه جهیزیه به نیازمندان از دیگر اقدامات این موسسه است. معاونت اجتماعی منطقه مقاومت بسیج شهرستان وجود دارد.


راه اندازی اردوی جهادی بسیج دانشجویی احد همیت

سرهنگ موسوی با اشاره به برخی از فعالیت های بسیج دانشجویی شهرستان گفت: برگزاری دوره توانمندسازی اعضای شبکه مدیریت بسیج دانشجویی، برپایی اردوی جهادی بسیج دانشجویی «احد خمیت» با هدف برگزاری اردوهای جهادی در مناطق فقیرنشین شهرستان و اعزام دانش آموزان از شهرستان بسیج در قالب اردوهای کشوری طرح ولایت بسیج دانش آموزی از برنامه های این معاونت در ناحیه مقاومت بسیج است.


حضور فعال بیش از هزار بسیجی برای مبارزه با کرونا

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج برخور نیز با اشاره به حضور فعال بسیجیان شهرستان در طرح شهید سلیمانی برای مقابله با امواج مخوف کرونا، جهادگرانی تشکیل شده که بیش از هزار مکان مذهبی در آن تشکیل شده است. بیش از 52 هزار مکان و معابر عمومی و بیش از 127 هزار خودروی عمومی ضدعفونی شدند.

وی با اشاره به تشکیل تیم های غربالگری گفت: بیش از 140 بسیجی در این طرح فعال بودند و بیش از 60 درصد جامعه هدف غربالگری قرار گرفتند. همچنین روزانه بیش از 25 نفر از بسیجیان کشور در مراکز واکسیناسیون کرونا برای کمک به کادر بهداشتی و درمانی حضور داشتند.

سرهنگ موسوی اذعان داشت: در مجموع بیش از 1000 نیروی بسیجی در قالب های مختلف و با بهره وری معادل 22 هزار و 294 نفر در روز در طرح ملی مبارزه با کرونا شرکت کرده اند و این فعالیت تا ریشه کنی کامل این بیماری ادامه خواهد داشت.


توزیع بیش از 38000 بسته معیشتی در امر کمک های دینی

فرمانده ارتش شهرستان برخوار گفت: در رزمایش یاری مومنانه بیش از 38 هزار بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان با کمک خیرین و پایگاه های بسیج به نیازمندان این شهرستان اهدا شد. همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3500 بسته معیشتی به ارزش 2 میلیارد تومان اهدا شده است.

وی افزود: اهدای بیش از 400 کارت هدیه 200 هزار تومانی، قربانی بیش از 120 راس گوسفند، اعطای بیش از 2 هزار وام 2 میلیون تومانی در صندوق قرض الحسنه بسیج و توزیع بیش از 700 بسته لوازم التحریر از دیگر اقدامات پایگاه بسیج در این رزمایش یاور مؤمن بوده است.

سرهنگ موسوی همچنین گفت: تاکنون بیش از 60 هزار بسته غذای گرم بین نیازمندان شهرستان و از ابتدای سال تاکنون 8 هزار بسته غذای گرم توزیع شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج برخوار در ادامه به اجرای طرح مهر کریمانه اشاره و بیان کرد: تاکنون بیش از 60 ست جهیزیه به زوج های جوان و نیازمند شهرک برخوار اهدا شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 30 باب منزل مسکونی به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تکمیل، بازسازی و بهسازی شده است که 4 باب آن در سال جاری تکمیل و 7 باب برای امسال در دست ساخت است.

سرهنگ موسوی بیان کرد: با همکاری بنیاد برکت 200 فقره وام 50 میلیون تومانی به متقاضیان کار در مناطق روستایی و محروم شهرستان اعطا شد.


اعزام 6000 جهادگر به مناطق فقیرنشین کشور

فرمانده نیروی زمینی ارتش شهرستان برخوار گفت: در راستای اجرای طرح های بسیج سازندگی شهری برای مناطق محروم، 4 رشته قنات در روستاهای مرغ، دنبی، شورچه و شورآباد لایروبی و 4 خانه محروم با کمک امداد به اتمام رسیده است. کمیته امام خمینی (ره).

وی همچنین از ثبت نام رسمی 30 گروه جهادی در شهرستان برخور خبر داد و با بیان اینکه 6 هزار جهادگر از شهرستان برخوار به مناطق فقیرنشین کشور اعزام شدند، خاطرنشان کرد: این گروه های جهادی و بسیجیان از شهرستان برخوار. در یکی از شهرستان‌های ریگان بودند از استان‌های کرمانشاه، خراسان جنوبی، شهرستان سمیرم در اصفهان و مناطق فقیرنشین شهرستان برخوار به فعالیت‌های جهادی پرداختند.

سرهنگ موسوی افزود: برگزاری رزمایش الی بیت المقدس با حضور گردان های کوثر خواهران بسیجی و گردان های بیت المقدس برادران بسیجی در اردوگاه قدس سپاه شهرستان، برگزاری اردوی عملی آموزشی دفاعی، تجلیل از ورزشکاران بسیجی در روز بایرام غدیر خم و ایجاد نمایشگاه طرح پایه بسیج از دیگر فعالیت های بسیج است.

وی در پایان ضمن بیان ظرفیت و پتانسیل بسیج از اصحاب رسانه خواست یکپارچه از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کرده و آرمان های شهدا و ائمه شهدا را به آیندگان منتقل کنند. نسل ها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید