اهل بیت محور وحدت هستند/ لزوم پرداختن به ادبیات عاشورایی سردار سلیمانی در مداحی های سردار سلیمانی


ساعت: 15:34
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887686

آیت الله رمضانی با بیان اینکه باید عاشورا اندیشیدن و عاشورا زیستن را یاد بگیریم، گفت: ادبیات عاشورا از زبان حاج قاسم سلیمانی این است که ما اهل جنگ هستیم و پایان دوران استعمار و جهانی را رقم خواهیم زد. تکبر . خوب است که مداحان این عبارات را به متن ترجمه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذر، آیت الله رضا رمضانی امروز چهارشنبه در مراسم پنجمین روز از ماه محرم الحرام که در حرم حضرت فاطمه اهری (س) خواهر امام رضا (علیه السلام) رشت برگزار شد، گفت: : انسان برای شناخت باید از امام (علیه السلام) اطاعت کند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه باید یک سنت و دستور مشترک بین امام(ع) و ماموم برای ارتباط وجود داشته باشد، تصریح کرد: راه امام(ع) راه است. از توحید و عدالت.

وی با بیان اینکه امام(ع) مقام کرامتی دارد و ما به برکت امام حسین(ع) به کرامت رسیدیم، افزود: اگر کسی در او رذیلت داشته باشد نمی تواند با امام(ع) همنشینی کند.

آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: اگر بین امام معصوم و انسان مشترک نباشد، نمی‌توانیم راهی را که امام (ع) تعریف و تفسیر کرده‌ایم برویم.

وی با تاکید بر اینکه اگر خداوند در برنامه روزانه ما نباشد، حضور قلب وجود نخواهد داشت، گفت: فلسفه خونخواهی در دین به ویژه در اسلام چیست؟ و اگر نتوانیم این مطلب را خوب تفسیر کنیم، برخی نسبت می دهند که اسلام دینی خشن است، در حالی که باید با مردم ظلم کننده مقابله کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: اگر در طول تاریخ زندگی بشر افرادی نبودند که در مقابل ظلم، ظلم و فریب ایستادگی کنند، چه می شد؟ وی اذعان داشت: اگر پیامبر اکرم (ص) با جریان شرک مقابله نمی کرد، حضرت علی (علیه السلام) با معاویه و امام حسین (علیه السلام) با یزید مقابله نمی کردند، خبری از دین، انسانیت و انسانیت نبود.

وی تصریح کرد: انسان در طول تاریخ به دنبال قدرت بوده و اگر کنترل نشود ادعای خدایی می کند. در قرون 16، 17 و 18 که علم تا حدودی پیشرفت کرد، با خدا روبرو شدند.

آیت الله رمضانی تصریح کرد: مردم به دلیل میل به قدرت و ثروت دست به رفتارهای غیرانسانی می زنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه ادعای تفاوت بین پوست سیاه و سفید بزرگترین جنایت است، اذعان داشت: پیامبر اکرم(ص) با این جریان مخالفت کردند؛ اما این ادعا که بین پوست سیاه و سفید فرقی نمی کند. مردم سرخ و سیاه آمریکا چندین قرن است که تحت ظلم و ستم قرار گرفته اند و میلیون ها نفر را کشته اند.

وی با اشاره به اینکه میانگین کشته‌شدگان در جنگ‌های پیامبر اکرم (ص) حدود 3000 نفر بود، در حالی که در قرن بیستم حدود 100 میلیون نفر در جنگ‌های جهانی اول و دوم و بمباران هیروشیما کشته شدند. : امروز غربی ها کمترین تهدید برای استکبار، جنگ طلبی است.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه جریان مهدویت می خواهد بگوید زمانی می رسد که در حق مردم ظلم نشود و عدالت برقرار شود، گفت: امام حسین(ع) از اهل بیت(ع) و محبت به اهل بیت است. آل بیت واجب و از ارکان اساسی دین است.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) محور وحدت و اهل سنت هستند و همه مسلمانان ولایت معنوی پیامبر(ص) را پذیرفته اند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عاشورا جایگاهی دارد خاطرنشان کرد: برخی می گویند باید ظلم و ستم گسترده شود تا حضرت مهدی (عج) ظهور کند که این اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه فلسفه خونخواهی، مقابله با جریان ظلم ستیزی در طول تاریخ است، اذعان می کند: خونخواهی یعنی باید ظلم تمام شود و عدالت در جامعه محقق شود و جامعه اصلاح شود.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه در جامعه امروز مردم جان خود را فدای معنویت و عدالت کرده اند، ابراز داشت: پاک ترین مردم برای تحقق عدالت جان خود را فدا کردند؛ مردمی که در راه تحقق عدالت زندگی می کنند. در میدان مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و شهدای زیادی در این راه عاشقانه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: ادبیات عاشورایی از کلام حاج قاسم سلیمانی این است که ما اهل جنگ هستیم و پایان دوران استعمار استکبار جهانی را تعریف می کنیم. خوب است که مداحان این عبارات را به متن ترجمه کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه باید عاشورایی اندیشی و عاشورایی زیستن را بیاموزیم، اذعان داشت: ظهور امام زمان(عج) تحقق همه چیز است. آرمان های عاشورا و ادامه تبیین جامع، عمیق و مفصل دین.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید