اهل سنت به مقام و منزلت امام حسین (ع) ارادت کامل دارند.


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897549

عبدالرحمن مرادی با اشاره به اینکه در عمل باید در راستای احیای دین و سنت های دینی کوشا باشیم، گفت: اهل سنت به مقام و منزلت امام حسین (ع) ارادت کامل دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: ارادت و محبت مسلمانان به سعادت و مقدس اهل بیت پیامبر (ص) از مسلمات و به ویژه ما اهل سنت است. احترام به عنوان و مقام و منزلت اهل بیت(ع) و امام علی(ع) و امام حسین(ع) در رأس آنهاست و محبت ایشان را بر خود واجب می دانیم.

امام اهل سنت کرمانشاه افزود: در کلام مفسران، احادیث، فقها و سیره نویسان اهل سنت، غالباً از اهل بیت (علیهم السلام) یاد و خطاب می شود، در حالی که رئیس مذهب ما امام شافعی، اهل بیت است. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) خود و وسیله (رویکرد) خود را به خدا می دانست که به وسیله آنها نامه اعمالش در روز قیامت به دست راستش داده می شود.

به گفته ماموستا مرادی، بسیاری از شاعران اهل سنت نیز اشعاری در مدح خاندان پیامبر(ص) و امام حسین(ع) سروده اند، از جمله مناجات حضرت مولانا خالد شهرزوری، از بزرگان طریقت نقشبندی، شیخ محمد سمیرانی سننجی. و همچنین شیخ رضا. طالبانی کرکوک است که نمونه های کوچکی از اشعار شاعران اهل سنت در مورد امام حسین (ع) و عشق و ارادت اهل سنت از دور و نزدیک به حضرت سیدالشهداء (ع) را در خود جای داده است.

وی افزود: از ابتدای واقعه کربلا، حرم مطهر امام حسین (ع) مورد زیارت عاشقان و عاشقان آن حضرت بوده و این عشق، ازدحام و شور مردم، چه زائران و چه شکست خوردگان. زیارت یا حتی افرادی که در آینده قبر امام حسین (علیه السلام) را زیارت می کنند، نشانه تجدید بیعت با خون امام حسین (علیه السلام) و یاری به دین خدا و احیای سنت رسول الله است. (علیه السلام) و هدف بزرگ امام حسین (علیه السلام) و یارانش از اهدای خون مبارکشان در کربلا به منظور احیای سنت ها و کشتن بدعت ها و احیای تعالی شریعت اسلام است.

امام جماعت اهل سنت کرمانشاه گفت: بر ما واجب است که به زیارت حرم امام حسین (ع) برویم و در احیای دین و سنت های دینی کوشا باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید