اهمیت تعاونی های روستایی برای تضمین سودآوری


ساعت: 11:38
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812692

این فعال اقتصادی با اشاره به اهمیت تعاونی های روستایی در تامین سودآوری گفت: تعاونی های کشاورزی و دامپروری برای تامین امنیت غذایی کشور بسیار حائز اهمیت است و در این راستا دستیابی کشاورزان و دامداران به این هدف با تکیه بر اظهارات حائز اهمیت است. رهبری در این زمینه «گامی بردارید.

یحیی رشیدی فعال اقتصادی در حوزه تعاون در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ; وی در خصوص اهمیت و عملکرد تعاونی های روستایی گفت: تعاونی های کشاورزی و دامپروری برای تامین امنیت غذایی کشور بسیار حائز اهمیت است و در این راستا مهم است که کشاورزان و دامداران با تکیه بر اظهارات مدیریتی در راستای تحقق این هدف گام بردارند. “

وی ادامه داد: جهان صنعت آفرین یک کارخانه تعاونی بود که در سال 1400 بر اساس همین موضوع مهم به اختصار تعاونی تکداگ شروع به کار کرد که به عنوان نمونه در خراسان شمالی، شیروان و روستای مرزی شروع به کار کرد.

رشیدی تصریح کرد: بارها به عنوان یک پیشنهاد اقتصادی به روستاییان توصیه شده است. اگر شخصی به شما پیشنهاد دهد که مثلاً 10 هزار تن به فلان شخص یا شرکتی بدهید، کار اقتصادی و سود پرداخت می شود. باید ده باشی روی پله های چنین افرادی چون سرمایه شما هدر می رود.«اما اگر دوستی به شما پیشنهاد سرمایه گذاری در تعاونی و استفاده از منابع تعاونی برای افزایش سرمایه را داد، از او استقبال کنید.

وی ادامه داد: اگر آینده پژوه هستید و علاقه مند به سرمایه گذاری هستید، علاوه بر سرمایه گذاری خود، با شرکت در تعاونی های روستایی و بدون پرداخت وجه و تنها با پرداخت سهم خود، به چه کسانی می خواهید سرمایه داشته باشید، می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. سود انباشته تعاونی.

وی بیان کرد: سیاست تعاونی هایی مانند تکداق که با هدف ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی در دو قطب مهم اقتصادی یعنی دامداری و کشاورزی همراه با ویژگی های اجتماعی برای قشر زحمتکش کشاورزان و کشاورزان مهم است. بدون ضامن سود دریافت می کند و بدین ترتیب در این گونه تعاونی ها ثبت نام می کند.

وی تصریح کرد: در این گونه سرمایه گذاری ها نیازی به پرداخت اقساط نیست و حق السهم الزامی نیست، بلکه کاملا اختیاری است هفته ای یک بار یا هر دو یا دو ماه یکبار و به مقدار ناچیز حتی با ده ها هزار تن به صورت مالی. دوره و با تشکیل مجمع «تعاونی سود خود را پرداخت می کند، از طرفی تعاونی هر سه ماه یک بار به فرد اطلاع می دهد و براساس ایجاد سهام تک تک تقسیم سود می کند.

وی گفت: سهامدار حق انتخاب برای دریافت سود به عنوان سهامدار یا تبدیل سهام به سرمایه را دارد که توسط مدیران تعاونی روستایی سهام اضافه می شود و این سهم در سامانه ثبت و به سهامداران اضافه می شود. .

این فعال اقتصادی گفت: به محض انتخاب و اعلام وی توسط عضو کد سهامداران، سند تعاونی تشکیل و به وی تحویل می شود که در ازای آن حدود 11 خدمات اجتماعی توسط این تعاونی های روستایی ارائه می شود. “

وی در پاسخ به تفاوت خرید سهام تعاونی های کشاورزی با سهام شرکت های با نام، گفت: اداره تعاون به اندازه میزان دارایی های مشهود نسبت به انتشار سهام است که در واقع اصل سهامدار را تضمین می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید