اوج موج هشتم کرونا در اواسط فوریه / رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچنان در اولویت است

ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922592

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران از اوج گرفتن موج هشتم کرونا احتمالا در اواسط بهمن ماه خبر داد و گفت: با توجه به روند شیوع این بیماری در کشورهای دیگر، امیدواریم موج هشتم کرونا تا هشت ماه دیگر فروکش کند. هفته ها، پیروی از پروتکل های بهداشتی.

شاهین قاسمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در مورد وضعیت سویه جدید کرونا وی در کشور تصریح کرد: در حال حاضر شاهد شیوع سویه جدید کرونا در کشور هستیم. احتمال اوج موج هشتم در اواسط بهمن ماه بسیار زیاد است که باید جدی گرفته شود.

وی همچنین با بیان اینکه ویروس کرونا در سه سال گذشته ثابت کرده است که نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی انجام داد، گفت: با توجه به روند شیوع این بیماری در کشورهای دیگر، امیدواریم موج هشتم ویروس کرونا به راه بیفتد. پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن در عرض هشت هفته فروکش می کند، در واقع باید گفت که مطالعات در اپیدمی های گذشته نشان می دهد که بیماری ابتدا به کندی شروع می شود و پس از سه یا چهار هفته به اوج خود می رسد و در نهایت دوباره فروکش می کند، اما به دلیل افزایش آگاهی مردم نسبت به این بیماری و با رعایت پروتکل های بهداشتی، مانند گذشته شاهد میزان ابتلا و مرگ و میر نخواهیم بود.

وی همچنین این روند را هشداری برای افراد جامعه دانست و گفت: توصیه می شود سالی یک بار یا هر 6 ماه یکبار انجام شود. واکسن کرونا تزریق شود و شهروندانی که در سال جاری حداقل یک واکسن تزریق نکرده اند نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این مقاله با بیان اینکه افراد مبتلا به بیماری های همراه و افرادی که شش ماه از آخرین واکسیناسیون خود سپری کرده اند باید واکسیناسیون خود را تکمیل کنند، گفت: نتایج نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن این سیستم تا شش ماه پس از واکسیناسیون باقی می ماند و سطح آن از دو هفته پس از واکسیناسیون اندکی کاهش یافته و به میزان قابل توجهی بیشتر از افرادی است که واکسینه نشده اند، بنابراین شهروندان بهتر است واکسیناسیون را جدی بگیرند و در اسرع وقت اقدام کنند.

به گفته یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، افراد در معرض خطر که واکسن کرونا تزریق نشده اند، بلافاصله تزریق این واکسن را انجام دهید. همچنین بیماری های عمده، مادران باردار، کودکان زیر 5 سال و سالمندان بالای 65 سال در اولویت واکسیناسیون مجدد امسال هستند.

قاسمی در ادامه به علائم این بیماری اشاره کرد و گفت: سویه جدید کرونا مستقیما وارد ریه می شود و با درد شدید، ضعف و بی حالی خود را نشان می دهد و باید تا حد امکان از همه گیر شدن این بیماری جلوگیری کنیم در واقع این موضوع به رعایت بهداشت فردی بستگی دارد. متاسفانه در حال حاضر بیماری کرونا در حال گسترش است و بیماران مزمن، مادران باردار، سالمندان و کودکان زیر پنج سال در معرض خطر هستند.

قاسمی با اشاره به اینکه مردم سال های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا هستند پروتکل های بهداشتی وی افزود: همچنین باید نسبت به مشکلات سلامت فردی و اجتماعی و افراد بیمار در خانه در شرایط خود حساس باشند. قرنطینه برای خود ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید