اولویت اصلی مجلس حل مشکلات مهم کشور است


ساعت: 19:36
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842420

رئیس مجلس گفت: در مجلس سعی کردیم فضای منفی ای را که علیه مجلس یازدهم ایجاد کردند خنثی کنیم، یعنی در مجلس یازدهم اولویت حل مشکلات مهم کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد امروز یکشنبه (17 خرداد) گفت: در میان مردم هستند.

وی افزود: امروز با این فرصت شاید گام دوم رفع نیازهای خود از طریق دانش بنیان باشد. همچنین دانش بنیان ها می توانند جهش بزرگی برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشند که چالش های جدی و اساسی را برای ما به وجود آورده است.»

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نقش دانشگاه آزاد اسلامی به شرط حفظ حرکت از پایین به بالا و مردمی بی نظیر است. یعنی اگر در جهت تمرکزگرایی و روش های بوروکراسی سنگین و در بحث های علمی در زندگی مردم ظاهر نشود هرگز موفق نخواهد شد.

کلیباف افزود: امروز فرصتی است تا دانشگاه بر اساس رویکردها، جهت گیری ها و نظام مشکلات کشور از نظام مسائل بومی با اولویت به نظام مسائل منطقه ای، فراملی و ملی و سطح منطقه ای و بین المللی حرکت کند. . اینگونه است که دانشگاه آزاد می تواند بدرخشد و قدمی به جلو بردارد.

وی افزود: در مجلس سعی کردیم فضای منفی ای که علیه مجلس یازدهم ایجاد کردند را خنثی کنیم. یعنی در مجلس یازدهم با تجربه ای که در نظام مسائل کشور و مشکلات و چالش های قوه مجریه وجود دارد، لذا اولویت اصلی مجلس شورای اسلامی حل مشکلات مهم کشور است. کشور.

رئیس مجلس تاکید کرد: مصداق عینی این قانون جهش در تولید افراد مبتنی بر دانش است که 18 ماه پیش بدون اطلاع از این که شعار امسال نام مردم مبتنی بر دانش را یدک خواهد کشید. او آن را در اولویت قرار داد.

وی افزود: در اردیبهشت امسال قانونی ابلاغ شد و امروز در حال اجراست و من و نمایندگان مجلس مصمم هستیم که هم تجارت و هم قانون اعمال شود و اجازه نمی دهیم این قوانین اجرا نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز قانون دانش بنیان به جوانان عزیزی که آنان را در خط مقدم حرکت و پیشرفت کشور می دانیم هویت بخشیده است. زیرا جوانانی هستند که برای حل مشکلات اقتصادی کشور پیشتاز حرکت مردمی هستند. این قانون این فرصت را در ابعاد مالیاتی، سرمایه گذاری، سیاست پولی و مالی، حمایت قضایی و حمایت مالی در ابعاد مختلف قانون فراهم کرد. ضمناً برخی از مواد این قانون مختص دانشگاه آزاد اسلامی است.

کلیباف گفت: دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان یک نهاد علمی مردمی می بینیم که در نیازمندترین نقاط کشور مستقر شده و دست جوانان مظلوم را گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید