اولویت اول جهاد تبیین در دانشگاه ها ایجاد امید است


ساعت: 14:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855617

رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی:

حجت‌الاسلام مهدوی نسب گفت: اولویت اول جهاد تبیین در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایجاد روحیه امید برای نسلی است که شاید از انقلاب و آنچه در دهه‌های گذشته در جامعه آزار و اذیت می‌شود اطلاعی نداشته باشند. تمرکز بر انقلاب.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حجت الاسلام جواد مهدوی نسب، رئیس شورای استانی نهاد رهبری دانشگاه خراسان رضوی، صبح امروز در مراسم افتتاحیه دفتر مشترک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در تربت حیدریجه گفت: از این دو لایه استفاده می کنیم و بر این اساس پیگیری خواهیم کرد. کرسی های آزاد اندیشی، نشست های بصیرتی و سیاسی و تبیین شعار سال و تبیین جهاد با این عزیزان.

وی افزود: در بحث شعار سال به دنبال شناسایی نخبگان دانشگاهی هستیم که زمینه حمایت، رشد و توسعه این افراد را فراهم کنند.

مهدوی نسب افزود: در حوزه جهاد ابتدا دوره های مختلفی را برای اساتید، مدرسین و حق التدریس تعیین کردیم تا ابتدا موضوع جهاد برای آنها حل شود و به عنوان افسر جهاد کمک کنند.

وی گفت: اولویت اول جهاد تبیین در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، ایجاد روحیه امید برای نسلی است که شاید از انقلاب خبر نداشته باشد و آنچه در دهه های گذشته از جامعه گذشته ندانست، مورد جفا قرار خواهد گرفت. با محوریت انقلاب.»


همه فعالیت های دانشگاه ها باید در راستای امید آفرینی باشد

حجت الاسلام صفدل، رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تربت حیدری، ایجاد ساختار مشترک دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه را یک ساختار وحدت بخش دانست. یک حرکت ایجاد کنید.

وی گفت: یکی از محورهای اصلی دفتر نهاد نمایندگی رهبری، جذب رهبری فرهنگی به دانشگاه است و با توجه به ظرافت کار فرهنگی و نگاه ویژه پرچمداران به این حوزه، باید این آب حیات را به دقت مورد توجه قرار دهیم. که اسلام ناب است. خدایی که در آن عزت و امید و قدرت است که در قالب شاگرد و معلم و استاد و خدمتگزار و شاگرد به تشنگان برسد.

صفدل گفت: در جامعه امروزی که مشکلات فرهنگی و اجتماعی جوانان ما ناجوانمردانه به زمین کشیده می شود، مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود ابراز امیدواری کرده و ناامیدی را به دشمن تزریق کرده اند، بنابراین همه فعالیت ها در دانشگاه باید از بین برود. برای ایجاد امید

صفدل گفت: تشکیل این ساختار مشترک وحدت آفرین که با همت مسئولان استانی انجام شد باعث افزایش قدرت و وحدت و تاثیر آن ملموس می شود.

وی افزود: امروز نقطه قوت ما همکاری و اتحاد است و می توانیم در زمینه های مختلف کار فرهنگی موثری انجام دهیم، بنابراین اولین هدف و اولویت در دانشگاه ها ایجاد امید است.

امام جمعه تربت حیدری گفت: ما در دانشگاه دو وظیفه داریم، گام اول هدایت دانشگاه و دانشجو با کار فرهنگی و گام دوم ارتقای خودمان است، پس اگر قدم دومی نیست، اولی. قدم جلو نمی رود.”

در این مراسم دفتر مشترک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه تربت حیدریه افتتاح شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید