اولویت های اصلی ملایر در بخش کشاورزی و محورهای مواصلاتی است / بازدید وزیر صلح یا جهاد کشاورزی از ملایر


ساعت: 12:14
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885526

رسیدگی به مشکلات و نیازهای ملایر در سفر رئیس جمهور به استان همدان؛

یکی از ملزومات سفرهای مقامات عالی رتبه کشور و دولت در هر منطقه، ارائه صحیح انتظارات و مشکلات و چالش های هر منطقه برای رفع آنهاست. شهرستان ملایر به عنوان دومین شهرستان استان همدان دارای چالش های مختلفی است که مسئولان شهرستان باید با مطالعه دقیق آن ها را حل کنند تا به بهترین راه حل برسند و بودجه های لازم را دریافت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشور روز پنجشنبه هفته جاری برگزار شد 6 مرداد ماه 1401 وی در سی امین سفر استانی دولت از دارالمجاهدین و دارالمومنین همدان دیدار خواهد کرد..


برنامه های مختلف سفر رئیس جمهور به همدان تقریبا در دستور کار قرار گرفته و تعدادی از وزرا نیز برای رسیدگی به مسائل مختلف به شهرهای مختلف سفر کرده اند..


یکی از ملزومات سفرهای مقامات عالی رتبه کشوری و دولتی در هر بخش، بازنمایی صحیح انتظارات و مشکلات و چالش های هر منطقه برای حل آن است..


شهرستان ملایر به عنوان دومین شهر استان همدان دارای چالش های مختلفی است که مسئولان شهرستان باید با بررسی دقیق آن ها را برطرف کنند تا به بهترین راه حل برسند و بودجه های لازم را دریافت کنند..


ملایر را می توان قطب باغبانی استان همدان دانست که توانسته سهم بسزایی در تولید انواع محصولات کشاورزی و دامی داشته باشد که گواه روشنی بر این حقیقت است که شهر جهانی انگور است..


با توجه به حضور رئیس جمهور جلساتی برای تعیین بودجه های در نظر گرفته شده برای پروژه های مختلف شهرستان برگزار شد که خبرنگار ما با گفتگو با دو نماینده ملایر در شورای اسلامی مهمترین آنها را پیگیری کرد..


حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار عصر همدان; وی بیان کرد: مانند جلساتی که در نهاد ریاست جمهوری به همراه استاندار و جلسات مختلف با مسئولان استانی برگزار شد، مصوبات مختلفی برای شهر ملایر مطرح شد..


وی با تاکید بر اینکه این مصوبات پیشنهادی است و امکان حذف و اضافه وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به جایگاه کشاورزی در شهرستان ملایر، مصوبات پیشنهادی شامل اصلاح قنوات، احداث باغ مادر و اجرای طرح فراز در باغات است..


نماینده مردم ملایر در شورای اسلامی تصریح کرد: بهسازی و چهارطاقی محورهای مواصلاتی شهرستان ملایر از دیگر نیازهای مهم شهرستان است و در این راستا پیشنهاد اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه چهار گوش ملایر به توره، مقاله را دریافت کنید 23 برای چهار ضلعی ملایر به خنداب و تسریع در پرداخت وام از چهارگوشه آورزمان به نهاوند از جمله مصوبات است..


وی گفت: تکمیل پروژه های آبی سد کلان به ملایر وصول مصالح 23 بیمارستان 400 بستر ملایر، اعطای اعتبار لازم برای تسریع پروژه راه آهن ملایر به همدان، جذب اعتبار برای دنیای کوچک یا دنیای کوچک در پشت بام ملایر و فاضلاب شهرک ملایر از دیگر پیشنهادات مهم برای شهرک ملایر است..


حجت الاسلام آزادیخواه گفت: با توجه به سفر وزرا به شهرستان های مختلف، پیشنهاد می شود وزیر جهاد کشاورزی در سی امین رئیس هیئت دولت استان همدان در ملایر حضور یابد..


وی افزود: با توجه به ظرفیت ویژه شهرستان ملایر در حوزه کشاورزی، دامپروری، دامپروری و تاکستان و نیازهای مختلف در این منطقه و قنوات و ادارات آبخیزداری، اولین درخواست وزیر جهاد کشاورزی بازدید از ملایر است. با نگاهی به بازدید قبلی و آشنایی با شهر..


نماینده مردم مالایی در شورای اسلامی افزود: در صورت عدم حضور وزیر جهاد کشاورزی اولویت دوم حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بازدید از ظرفیت های مختلف شهرستان در این بخش است..


وی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان همدان احتمالا شاهد سفر یکی از این دو وزیر به شهرستان ملایر باشیم..


تخصیص اعتبار برای تکمیل خطوط حمل و نقل شهری


هادی بیگی نژاد دیگر نماینده مردم ملایر در شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام یکی از خواسته های اصلی ما در سفر ریاست جمهوری به ملایر است..


وی با اشاره به ظرفیت پروژه دنیای کوچک در ملایر افزود: یکی از اولویت های در نظر گرفته شده برای تخصیص اعتبار در این سفر کمک به تکمیل دنیای مینی یا دنیای کوچک است..


نماینده مردم ملایر در شورای اسلامی بیان کرد: آزادسازی اعتبارات تکمیل محورهای مواصلاتی شهرستان از جمله محور آورزمان به نهاوند و ملایر و محور اسلامشهر آگ گل از دیگر خواسته های این سفر است..


وی گفت: تعیین وضعیت ساخت بیمارستان 400 خوابگاه ملایر، دانشکده فنی مهندسی و خوابگاه دانشجویی از دیگر انتظارات شهر هستند..


به گزارش عصر همدان؛ می توان گفت پروژه های کشاورزی که بیشترین سهم درآمد مردم شهر ملایر را تشکیل می دهد و پروژه های زیربنایی از جمله تکمیل پروژه آبرسانی سد کلان به ملایر و سه روستای مجاور و بهسازی وضعیت جاده های حمل و نقل از اولویت های اصلی در شهر ملایر است..


با توجه به برنامه های کاربردی دولت سیزدهم و حضور رئیس جمهور در استان، بازنمایی دقیق مشکلات و مسائل شهرستان می تواند به پیشرفت شهرستان ملایر سرعت بخشیده و نیازهای مردم را برطرف کند..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید