اولیانوف: مذاکرات در وین فردا از سر گرفته می شود. بدیهی است که آخرین مرحله است

اولیانوف: مذاکرات در وین فردا از سر گرفته می شود.  بدیهی است که آخرین مرحله است

روز جدید میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، در بیانیه ای در صفحه توئیتر خود گفت: «پس از یک مکث کوتاه، مذاکرات در وین فردا (سه شنبه 8 فوریه) از سر گرفته می شود. به نظر می رسد مذاکرات در مراحل پایانی است که نیازمند عزم و تلاش جدی همه طرف ها برای رسیدن به هدف احیای کامل برجام از جمله لغو تحریم ها است.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین از سرگیری مذاکرات فردا در وین را تایید کرد و گفت این احتمالا آخرین مرحله خواهد بود.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، با تایید از سرگیری دور هشتم مذاکرات در وین در پایتخت اتریش در 8 فوریه، گفت که مذاکرات به وضوح در مراحل نهایی است.

وی در بیانیه ای که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، گفت: «پس از یک مکث کوتاه، مذاکرات در وین فردا (سه شنبه، 8 فوریه) از سر گرفته می شود. به نظر می رسد مذاکرات در مراحل پایانی است که نیازمند عزم و تلاش جدی همه طرف ها برای رسیدن به هدف احیای کامل برجام از جمله لغو تحریم ها است.

صبح امروز رویترز به نقل از یک دیپلمات اروپایی که خواست نامش فاش نشود، گفت که احتمال دارد مذاکره کنندگان پیشرو در مذاکرات وین فردا (سه شنبه) در پایتخت اتریش دیدار کنند. اتحادیه اروپا بعداً در بیانیه‌ای تایید کرد که هشتمین دور مذاکرات در وین درباره لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در 7 فوریه تصویب شده است.

روز جمعه 7 بهمن ماه، رسانه ها از وین گزارش دادند که بر اساس توافق هیئت مذاکره کننده ایران و 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در وین، هشتمین دور مذاکرات نفس کشیدن حدود یک هفته طول می کشد و تیم های مذاکره کننده روز شنبه 29 فوریه برای رایزنی به پایتخت های خود بازگشتند.

مذاکرات در وین در حالی از سر گرفته می شود که حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه ایران در پیش بینی مذاکرات آتی در وین گفت: آقای مورا، ما تبادل نظر کرده ایم. وی افزود: در بررسی آخرین متون مذاکرات وین، هنوز به برخی از خواسته های ما برای رفع تحریم ها رسیدگی نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید