اولین «شب قدر» بدون مرجعیت/ مردم گرگان به یاد آیت الله علوی «بک یا الله» می خوانند.


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823454

اولین سالی است که شب قدر بدون حضور مرجع عالیقدر «آیت الله علوی گرگانی» زمزمه در مسجد جامع گرگان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ، مسجد جامع گرگان در سال های اخیر خاطرات معنوی زیبایی از مومنان و روزه داران را به امامت حضرت آیت الله علوی ثبت کرده است که امسال جایگاه این عزیز است. واقعا جای فقیه بین ما خالی است. مسجد واقع در وسط بازار و در شب های قدر حضور پرشور و جلوه های دیدنی مردم مومن را به نمایش گذاشت.

مردمی از نقاط مختلف شهر که برای سیراب شدن از چشمه زلال آن به منبرهای دلنشین آیت الله می رفتند، امسال نیز خاطرات این مرد بزرگ زنده می شود و برای همیشه در اذهان مردم باقی می ماند.

3f495be1 aef6 4452 95df 2db72b81ba99 خبر خاکستری

مردم گرگان هرگز توصیه های اخلاقی این مرجع محترم را فراموش نخواهند کرد. خودت را با این عبادات پاک کن.

ماه رمضان در شب نوزدهم به ایستگاه می رسد و کم کم صدای باشکوه شب های قدر به گوش می رسد. این روزها مردم از همدیگر دعای خیر می کنند چون می دانند امشب شب خداست. گاهی توبه و گاهی مغفرت.

همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اوج ماه مبارک رمضان ایام قدر و شب پرفیض قدر است. به این قله رسیده ایم. و اطاعت را فراموش نکنید.

ff7fc613 444b 4e94 8887 48fbde13eb4d خبر خاکستری

خداوند رحمان از روی مهربانی و عنایت و رحمت و محبت به بندگانش از تمام شب های سال یک شب را در ماه مبارک رمضان شب قدر قرار داد و ارزش عبادت و عبادت را بهتر تعیین کرد. بیداری امشب از عبادت هزار ماهه.

می گویند شب به خوبی و با فضیلت شب تمام سال نیست. شبی که هر عبادت در آن برابر با هزار ماه عبادت است و ملائکه از عرش به زمین فرود می آیند و سرنوشت یک سال را انسان رقم می زند.

بله، ما نمی توانیم قدر و عظمت شب را بدانیم. ما فقط می توانیم در باران رحمت او بایستیم تا باران ببارد و روح خود را از آب پاک آنها بشویم و پاک کنیم.

74f4b945 1ed7 475e 85bf c0d1455fa9e3 خبر خاکستری

از رسول خدا (ص) نقل شده است که حضرت موسی (علیه السلام) از خدا خواستگاری کرد; خدایا با تو صمیمیت میخواهم گفته شد: قرب من برای کسی است که در شب قدر بیدار بماند.

در شبهای قدر از خدای رحمان دعای خیر کنیم و بهترین آنها ظهور امام زمان (عج) است. به آمدن امام زمان راضی نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید