اولین نمایشگاه دانش بنیان های تولیدی در قزوین افتتاح شد

احمد خورگامی در این مراسم گفت: در برپایی نمایشگاه ها سعی شده است تنوع، تخصص و نیاز اقشار مختلف جامعه در نظر گرفته شود و از ظرفیت های آنها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نمایشگاه در این دوره مدیریت برگزار شده است، افزود: وجود مشکلاتی از جمله بروکراسی اداری و مشغله های مدیران باعث کندی کار برگزاری نمایشگاه می شود اما می توان با کیفیت تری برگزار کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین گفت: در نمایشگاه‌هایی که در حوزه‌های مختلف کشاورزی و تجهیزات، ابزارآلات، ماشین‌آلات، بذر، کود و مواد اولیه برای اولین بار برگزار می‌شود، نیازمند شناسایی نیازهای کاربران و تجهیزات هستیم. که شما نیاز دارید


ظرفیت های خالی برخی از دانشگاه های قزوین در اولین نمایشگاه دانش مبانی تولید

هرگامی گفت: در ابتدای سال جاری و طی جلساتی با رئیس سازمان جهاد دانشگاهی مقرر شد دو نمایشگاه در حوزه مشاغل خانگی و صنایع برتر برگزار شود که البته نمایشگاه صنایع برتر تغییر کرد. نمایشگاه تولید دانش بنیان در حوزه صنعت و کشاورزی

وی در پایان به مشکلات اولین نمایشگاه دانش پایه تولید اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا مشکلات زیادی وجود داشت و تنها 50 درصد از کل مساحت نمایشگاه استفاده شد و خلوت برخی از دانشگاه ها است. واضح.

فرشاد پیله چی در این مراسم گفت: این نمایشگاه برای اولین بار در استان برگزار شد و امیدواریم در سال های آینده با روند بهتری ادامه یابد.

وی افزود: بیش از 200 محصول خدمات فناوری، بیش از 60 شرکت و 32 غرفه در اولین نمایشگاه دانش بنیان تولیدی در بیش از 9 استان حضور داشتند که نیمی از آنها شرکت های دانش بنیان هستند.

347f71e5 fbe0 455f 8c29 0f88ec240ea1 خبر خاکستری




حل مشکلات کشور در گرو بهره برداری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان است

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: در طول برگزاری نمایشگاه برنامه های مختلفی از جمله برگزاری جشنواره اشتراک گذاری توسط شرکت شهرخا و ارائه ظرفیت های شرکت ها پیش بینی شده است.

پیله چی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه دانش پایه تولید، اذعان داشت: نامگذاری امسال مورد توجه مقام معظم رهبری و برنامه توسعه جهاد دانشگاهی بوده که تجاری سازی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: اگر قرار است صنایع کشور و استان رونق اقتصادی داشته باشند و چرخ اقتصاد بچرخد باید مشکلات صنایع خود را به واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان بسپاریم تا بتوانند مشکلات را حل کنند. اگر به این موضوع توجه کنیم می توانیم در کشور پیشرفت کنیم و از خدمات داخلی استفاده کنیم.

این مسئول بیان کرد: باید به طور جدی ارکان علم و فناوری خود را در استان ها شناسایی و حمایت کنیم و مدیران ارشد استان ها باید به این امر توجه ویژه داشته باشند. اگر رویدادهای تبلیغاتی انجام دهیم و شرایط را برای شرکت های فناور فراهم کنیم، قطعا در سال های آینده شرایط بهتری خواهیم داشت.

پیله چی بیان کرد: ظرفیت و بستر مناسب با وجود پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در کشور و استان ها ایجاد شده است. باید بتوانیم شاهد فضای هم افزایی برای اطمینان از خروجی مناسب واحدهای دانش بنیان باشیم.

وی بیان کرد: امیدواریم تعاملی که با دستگاه ها داشته ایم در آینده فضای نمایشگاهی بهتری را فراهم کند و ظرفیت ها را معرفی کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در پایان یادآور شد: شرکت های دانش بنیان حاضر به ارائه محصولات فناورانه خود هستند اما با مشکلاتی از جمله کمبود توانمندی های لازم مواجه هستند و نیازمند حمایت مسئولان هستند.

7edac8c0 d39a 4f1d a763 b96eda2ae1cf خبر خاکستری




شرکت های دانش بنیان شناسایی می شوند

رضا صفری در این مراسم گفت: استان قزوین عزم ویژه ای در حوزه فناوری دارد و برگزاری جلسات در حوزه اقتصادی استاندار این مشکل را نشان می دهد.

وی بیان کرد: در استان قزوین دو رویداد تانا و اولین نمایشگاه دانش مبانی تولید در حوزه فناوری برگزار شد که مبنای اجرای طرح تنا، عرضه فناوری و تقاضای فناوری است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین بیان کر: این شرکت برنامه های ویژه ای را برای حمایت از صنایع کوچک در نظر گرفته است تا بتواند موضوع فناوری را به حوزه صنعت و شهرک های صنعتی سوق دهد.

صفری تصریح کرد: به اشتراک گذاری فناوری و تقاضای آن در صنعت، کمک به موضوعات مرتبط با رویدادهای فناوری، شناسایی شرکت های دارای توانایی دانش بنیان و حمایت از آنها از جمله سیاست های شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین است.

وی در پایان یادآور شد: برگزاری اولین نمایشگاه دانش پایه تولید فعالیت ارزشمندی است و سعی کردیم از ظرفیت واحدهای فناور استان استفاده کنیم و نیاز شهرهای صنعتی را شناسایی و نتایج طرح تنا را در آن به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید