اولین واکنش رسمی آرتور کوین یاماگا به مذاکره با پرسپولیس

اولین واکنش رسمی آرتور کوین یاماگا به مذاکره با پرسپولیس

آرتور کوین یاماگا بازیکن فرانسوی که فصل گذشته از ویله دانمارک به استقلال پیوست با گلزنی های خود به یکی از ارکان اصلی این تیم در راه قهرمانی تبدیل شده است. البته این بازیکن در دو فصل حضورش در استقلال تنها در منطقه هجومی بازی نکرد، بلکه در فصل جاری نیز گاهی توسط ساپینتو و حتی در فصل قبل در خط دفاعی توسط مجیدی مورد استفاده قرار گرفت. با این حال او می خواهد در پست وینگر بازی کند تا بیشتر به دروازه حریف نزدیک شود. یاماگا از زمان حضور در فوتبال ایران تنها یک بار در یک برنامه تلویزیونی ظاهر شده و به ندرت با رسانه ها مصاحبه می کند. اما این بار که فرصت صحبت با کلید فرانسه برای استقلالی ها فراهم شد، در هر دری با او صحبت کردیم. از شرایط استقلال در این فصل و همکاری با سرمربی پرتغالی تا نظر او در مورد صحنه مشکوکی که در دربی بازی برگشت فصل گذشته در محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد.

از وضعیت استقلال در فصل جاری شروع کنیم، چند شانس برای یک برد و موفقیت دیگر برای این تیم در این فصل داری؟

نمی دانم چند شانس برای قهرمانی و موفقیت دوباره داریم، اما کاری که باید انجام دهیم این است که سخت تلاش کنیم و در هر بازی این فصل تلاش کنیم، دوباره مانند فصل گذشته موفق باشیم و سعی کنیم در هر مسابقه 3 امتیاز کسب کنیم. . اگر می خواهیم دوباره قهرمان شویم، باید تلاش خود را در زمین افزایش دهیم و در هر بازی به دنبال برد باشیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می افتد.

سال گذشته در فاز تهاجمی با ذهنیت تدافعی فرهاد مجیدی کار می کردید اما امسال با تفکر تهاجمی ساپینتو سرمربی جدید و پرتغالی این تیم در فاز دفاعی کار می کنید. آیا این جابجایی و جابجایی کار برای شما مشکل ایجاد نمی کند؟

خیر، این مشکل خاصی برای من نیست، زیرا در دوران فوتبالم با مربیان زیادی کار کرده ام و شیوه ها و روش های مختلف بازی را تجربه کرده ام و به همین دلیل می توانم در هر منطقه و پستی که سرمربی بخواهد بازی کنم. ، در حالی که نمی تواند جریان کار من را خراب کند. آن را ایجاد کنید و آن را بشکنید. در هر پستی که بازی می کنم به این فکر می کنم که بهترین عملکردم را ارائه دهم و با عمل به دستورات سرمربی در زمین سعی می کنم برای موفقیت استقلال تلاش و تلاش کنم. البته ما باید خود را با هر شرایطی وفق دهیم، اما فکر می کنم در مسیر درستی هستیم.

استقلالی ها سال گذشته بدون باخت قهرمان شدند در حالی که به گفته کارشناسان بازی های زیبایی انجام ندادند اما امسال بازی های هجومی و زیبایی انجام می دهند هرچند با این شیوه بازی گاهی تا مرز شکست پیش می روند. کدام حالت را دوست دارید؟

من به عنوان یک فوتبالیست معتقدم این درست است که همیشه باید توپ را در اختیار داشته باشی و فوتبال خوبی بازی کنی، اما در نهایت یک تیم موفق می شود و در پایان لیگ برتر قهرمانی خواهد بود که بیشترین برد را می برد و آن هم مهم ترین عامل در فوتبال این است که بتوانید در مسابقات خود به هر شکلی پیروز شوید نه اینکه فقط فوتبال زیبا و رو به جلو و هجومی بازی کنید و موفق نباشید. با این حال در این فصل تلاش می کنیم در نهایت با ارائه بازی های هجومی و جذاب به موفقیت برسیم و در واقع روی دو عامل بازی زیبا و نتیجه گرفتن در این فصل تمرکز کرده ایم.

تو این دو فصل روزهای جالبی را در استقلال سپری کردی. هر جا و در هر پستی که بازی کرده اید، موفق به گلزنی بوده اید. چقدر برای شما مهم است که شما کلید یک فرانسه مستقل هستید و چه احساسی نسبت به این موضوع دارید؟

من می توانم در هر پستی که سرمربی بخواهد بازی کنم زیرا توانایی بازی در پست های مختلف را دارم. در گذشته در هر پستی که بازی می کنم موفق به گلزنی برای استقلال شده ام. در حال حاضر در شرایط خوبی برای فصل جاری هستم و احساس می کنم می توانم حتی بهتر باشم و در مسابقات بعدی تیم عملکرد بهتری داشته باشم. هر روز سعی می کنم بیشتر از گذشته پیشرفت کنم و نمایش بهتری ارائه کنم، در واقع بازیکن موثری برای استقلال باشم و در آینده بهتر و بهتر بازی کنم.

شما در فصل قبل 11 گل و در این فصل 2 گل برای این تیم به ثمر رساندید، در حالی که در گذشته و در تیم های دیگر میانگین 2 گل در سال داشتید!

این سوال را می توان به طرق مختلف تبیین و تحلیل کرد. در طول سال‌هایی که فوتبال بازی می‌کردم، همیشه سعی کردم پیشرفت کنم و بازیکن بهتری شوم. در دوران فوتبالم در گذشته و قبل از پیوستن به استقلال معمولاً در تیم هایی بازی می کردم که به اندازه حضور در جمع مدعیان به دنبال رتبه های بالا نبودند. تیم های قبلی من بیشتر دفاعی بازی می کردند و شاید به همین دلیل بود که در گذشته میانگین گلزنی پایینی داشتم اما امروز برای تیمی بازی می کنم که می خواهد همه بازی هایش را برد و موفق باشد. بازی در چنین تیمی که همیشه رقیب است باعث می شود همیشه شانس بیشتری برای گلزنی داشته باشی و حالا به لطف توانایی های بالای هم تیمی هایم در زمین استقلال می توانم در گلزنی هم موفق باشم.

شما شخصا کدام پست را ترجیح می دهید؟

پست مورد علاقه من در زمین وینگر است زیرا دوست دارم به دروازه حریف نزدیکتر باشم.

به نظر می رسد تو به عنوان پنالتی زن اول استقلال در این فصل انتخاب شده ای، وظیفه ای که فصل گذشته هم داشتی.

اولین قانون کلی برای موفقیت در ضربات پنالتی، حفظ آرامش است، اما مهمترین چیز این است که کمی شانس داشته باشید. در مورد پنالتی های قبلی که زده ام، تا امروز این شانس را داشتم و امیدوارم شانس با پنالتی ها ادامه پیدا کند.

به استقلال فصل جدید برسیم. کار با ساپینتو چقدر برای شما جالب است؟

کار کردن با این سرمربی بسیار هیجان انگیز است. او مربی ای است که همیشه با بازیکنانش صحبت می کند و به آنها می گوید که برای تبدیل شدن به بازیکنان بهتر و پیشرفت هر روز چه کاری باید انجام دهند. در واقع به شما کمک زیادی می کند.

البته این مربی بسیار احساساتی و عاطفی است و این می تواند گاهی به او استقلال بدهد.

دیدن احساسات او و نحوه نشان دادن هیجان و احساسات ساپینتو باعث افزایش انگیزه شما به عنوان بازیکن در تمرینات و مسابقات می شود.

پارسال با مجیدی و امسال با ساپینتو کار کردی. تفاوت اصلی این دو مربی چیست؟

من نمی توانم تفاوت این دو مربی را تشخیص دهم. در فوتبال، هر مربی روش خاص خود را دارد و هر کدام سبک مربیگری و تمرینات خود را در زمین بازی دارد. با این حال برای من کار با هر یک از این دو مربی بسیار خوشایند و لذت بخش بود و امروز این احساس را دارم که در گذشته با مجیدی و امروز با ساپینتو کار می کنم.

درباره داوری مسابقات لیگ برتر چه می گویید؟ هواداران و کادرفنی و برخی مدیران استقلال معتقدند که داوری برای این تیم مضر است. موافقید؟

اگر بخواهم صادقانه در این زمینه صحبت کنم، باید اعتراف کنم که در دیدارهای استقلال مقابل حریفانش چند اشتباه داوری رخ داد که به ضرر ما بود، البته داورها انسان هستند و همه ممکن است اشتباه کنند. با این تفاصیل فکر می کنم اگر روزی کمک داور ویدیویی به فوتبال ایران بیاید اتفاق بسیار خوب و مثبتی خواهد بود و این فناوری می تواند به لیگ برتر کمک کند.

در بازی برگشت دربی فصل گذشته پنالتی گرفتی؟ همچنان بین هواداران و کارشناسان داوری در این زمینه اختلاف نظر وجود دارد.

بله، آن صحنه قطعا یک پنالتی بود.

در دوران حضورت در فوتبال ایران با کدام یک از بازیکنان استقلال احساس راحتی و دوستی داری؟

می توانم بازیکنان زیادی را نام ببرم که با آنها رابطه خوب و صمیمانه ای دارم. از روز اولی که به تیم آمدم همه بچه ها و اعضای تیم با من رفتار خوبی داشتند و از همان ابتدا از من به تیم استقبال کردند. فکر می کنم به همین دلیل در تیم جا افتادم و شرایط خوبی دارم و همانطور که گفتید عملکرد خوبی به خصوص در گلزنی از خود به نمایش گذاشتم.

البته هواداران استقلال علاقه خاصی به تو دارند.

خدا رو شکر که نه تنها بازیکنان از همان روز اول از من استقبال کردند، بلکه کادر فنی و حتی هواداران نیز همین رفتار را با من داشتند و با مهربانی، صمیمیت و رفتار خوب از من استقبال کردند.

با مهرداد محمدی و سعید عزت اللهی در پرتغال و دانمارک همبازی بودید. برای بازی در فوتبال ایران و باشگاه استقلال از آنها مشاوره گرفتید؟

البته قبل از اینکه به ایران بیایم و لباس استقلال را بپوشم از سعید و مهرداد در این مورد پرسیدم و با آنها مشورت کردم. من از آنها اطلاعاتی درباره استقلال گرفتم، البته هر کدام به من گفتند که استقلال چقدر تیم بزرگی است و به اهمیت این موضوع اشاره کردند.

خود سعید همیشه از حضورش در استقلال صحبت می کرد اما در نهایت این اتفاق نیفتاد. دوست نداشتی سعید امسال به استقلال بیاید؟

البته دوست دارم سعید را در پیراهن استقلال ببینم چون او بازیکن فوق العاده خوب و باکیفیتی به حساب می آید و اینجا می تواند به ما کمک کند.

در ابتدای فصل صحبت از جدایی شما مطرح شد و بحث حضور شما در پرسپولیس مطرح شد. تا کی میخوای مستقل بمونی؟

همه این شایعات دروغ است. من تا زمانی که با این باشگاه قرارداد داشتم اصلا نمی خواستم از استقلال جدا شوم. من هرگز با پرسپولیس مذاکره نکرده ام. من یک مرد آبی هستم و امیدوارم مدت زیادی در ایران باشم و با پیراهن استقلال به کارم ادامه دهم.

دلت برای رودی استد، مهاجم فصل گذشته استقلال تنگ نشده است؟ فکر نمی کنی اگر این بازیکن امسال بود می توانست برای تیم کار کند و به استقلال کمک کند؟

آره دلم برای رودی تنگ شده او برای من مثل یک برادر بزرگ بود و مطمئنم اگر این فصل اینجا بماند می تواند شرایط خوبی داشته باشد و فصل موفقی داشته باشد.

منبع: فرهنگیان

دیدگاهتان را بنویسید