اولین واکنش علیرضا جهانبخش به اتفاقات تیم ملی

اولین واکنش علیرضا جهانبخش به اتفاقات تیم ملی

علیرضا جهانبخش در گفت و گو با «فیفا پلاس» متعلق به سایت فدراسیون جهانی فوتبال، درباره خاطرات خود از ادوار گذشته جام جهانی اظهار داشت: اولین خاطره من ارتقای جنون آمیز جام جهانی 1998 مقابل استرالیا بود. . دوره ای که توانستم جزئیات را بفهمم جام جهانی 2002 بود که به رونالدو (برزیل) علاقه مند شدم. «پدیده» (لقب رونالدو به معنای پدیده) اولین الگوی فوتبالی من بود و از تماشای او لذت بردم. به خصوص در سال 2002.

تلاش می کنیم حضور نسل جدید در فوتبال اروپا را تسهیل کنیم

وی درباره درخشش خود، مهدی طارمی و سردار آزمون در خط تیراندازی تیم ملی ایران گفت: هر سه ما شش هفت سال است که با هم بازی می کنیم. ما بازیکنان خیلی خوبی در خط حمله داریم، اما مهره های کلیدی بودیم و خدا را شکر عملکرد خوبی داشتیم. در اروپا هر کاری از دستمان بر می آید انجام می دهیم تا دیگر بازیکنان ایرانی نسل جدید به اروپا را تسهیل کنیم، چون می دانیم این موضوع چقدر برای ایران و تیم ملی مهم است. ما این مسئولیت را بر دوش خود احساس می کنیم.

هرگز فکر نمی کردم در جام جهانی بازی کنم. 3 دوره چطور؟

کاپیتان تیم ملی ایران با اشاره به اینکه برای سومین بار در جام جهانی حضور خواهد داشت، گفت: زمانی که به فوتبال علاقه مند شدم هرگز فکر نمی کردم در جام جهانی بازی کنم. سه دوره چطور. من تنها نیستم که برای سومین بار در جام جهانی بازی می کنم، احسان حیسفی و کریم انصاری فرد نیز در سال های 2014 و 2018 همراه من بودند. انتظار این را نداشتم، اما برایش سخت تلاش کردم. زمانی که پیراهن تیم ملی را پوشیدم یکی از بزرگترین آرزوهایم بود.

من همان حس و اشتیاق را از جام جهانی 2014 دارم

جهانبخش با بیان اینکه می تواند باعث سربلندی ملت ایران شود، خاطرنشان کرد: داشتن دو جام جهانی و حضور در آستانه سومین جام برای من، خانواده، دوستانم و همه کسانی که از من حمایت می کنند، دستاورد بزرگی است. شور و شوق جام جهانی هرگز تغییر نمی کند، مهم نیست که چند بار آن را تجربه کنید. من هنوز هم همان حس و اشتیاق زمانی که 19 ساله بودم (در جام جهانی 2014) را دارم.

انگلیس در هر پست 4 بازیکن بین المللی دارد

وی با اشاره به دوران بازی خود در برایتون گفت: زمانی که در انگلیس بودم با بازیکنان زیادی از تیم ملی انگلیس بازی کردم. پخش کننده بسیار با کیفیت انگلیس به راحتی می تواند سه تیم مختلف در جام جهانی به میدان بفرستد و در هر پست سه تا چهار بازیکن در سطح جهانی داشته باشد. آنها مدعی جام جهانی هستند. آمریکا و ولز نیز بازیکنان بسیار خوبی دارند که به قطر می آیند تا بهترین عملکرد خود را ارائه دهند.

بدشانس بودیم که از این گروه سخت صعود نکردیم

بازیکن جام جهانی 2018 ایران به فاصله کم تیم ملی تا صعود از گروه B جام اشاره کرد و تصریح کرد: در روسیه خیلی به صعود نزدیک بودیم. پرتغال و اسپانیا پنج امتیازی شدند و ما آن فرصت را چهار امتیازی از دست دادیم. هیچکس انتظار چنین عملکردی را از ما نداشت. تیم ملی ایران در هر سه مسابقه یکپارچه بود و عملکرد خوبی داشت. با این حال، بدشانس بودیم که از چنین گروه سختی صعود نکردیم.

ما نباید به رده بندی جام جهانی بسنده کنیم

جهانبخش با بیان اینکه میلیون ها ایرانی به شاگردان اسکوچیچ امید دارند، گفت: ما هم مانند سال 2018 آرزوی تلاش برای مردم ایران و رسیدن به اهداف بزرگ را داریم. ما یکی از بهترین نسل های خود را داریم و بازیکنان ما مدت هاست که در کنار هم بازی می کنند. هدف ما حضور در هر جام جهانی است، اما باید هدفمان را تغییر دهیم و به صعود به این تورنمنت ها راضی نباشیم.

آمریکا در مقایسه با تیم 24 سال پیش در سطح بسیار متفاوتی قرار دارد

وی درباره تکرار دیدار تاریخی با آمریکا در 17 آذر 1401 گفت: بازی جام جهانی اتفاق بزرگی است اما در این بازی به چیزی بیش از آن فکر نمی کنیم. نسل ها بزرگترین تفاوت این مسابقه با بازی سال 98 هستند. الان یکی از بهترین نسل های تاریخ فوتبال ایران را داریم و آمریکا هم همین شرایط را دارد. آنها بازیکنان باکیفیتی دارند که در بهترین لیگ های اروپایی حضور دارند و عملکرد خوبی دارند. من فکر می کنم سطح آمریکا با تیم 24 سال پیش بسیار متفاوت است. ما همچنین.

حالا می خواهیم به مرحله حذفی جام جهانی برویم

ملی پوش باتجربه کشور درباره ذهنیت سایر تیم های ملی به ما گفت: در یکی از سخت ترین گروه ها برای جام حذفی هستیم. ما سه بار متوالی به جام جهانی رسیده ایم اما هرگز به یک هشتم نهایی نرسیدیم و اکنون هدفمان صعود به مرحله حذفی است. اولین آرزوی من در این مسابقات این است که سخت کار کنم و سپس به دور دوم برسم.

دیدگاهتان را بنویسید