اولین یادواره شهدای کاسکای عشایر در استان بوشهر برگزار شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر. یادواره شهدای کشکی با حضور نمایندگان مردم و عشایر استان بوشهر در عاشقان حسینیه ثارالله برگزار شد.


عشایر مردان حماسی تربیت می کنند

در این مراسم سردار محمد اسدی معاون بازرسی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به زنان و مادران عشایر در تربیت فرزندان مخلص و غیور گفت: و غیور شد.

سردار اسدی افزود: طهماسب چگینی از شهدایی است که درباره او شاهنامه نوشته است.


5488561batch IMG 6043 خبر خاکستری

معاون بازرسی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) افزود: عشایر وظیفه تامین بسیاری از پروتئین ها و لبنیات کشور را بر عهده دارند، اما مردم شهرستان ها از آن استفاده می کنند و برخی با وجود استفاده از این فرآورده ها از زحمات آنها ناسپاس هستند. “


آیت الله عشایری از شهدای معروف عشایری است

وی گفت: آیت الله عشایری از عشایر معروفی است که خون او باعث رشد این جوانان می شود.

سردار اسدی گفت: مادر سه شهید فسا از من پرسید و گفت اعتماد دارم، می خواهم آن را به مقام معظم رهبری بدهم، ایشان فرشی به من دادند و گفتند با دست خودم بافتم و می خواهم. تو نماز خواندی که اشک در چشمانم جاری شد و گفتند هر جا این خانواده را دیدی. سلام مرا برایشان بفرست

معاون بازرسی قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: دل جوانان عشایری مملو از عشق به امام حسین (ع) بود و به برکت خون شهدای شما این انقلاب بیش از 40 سال دوام آورده است.


66068643batch IMG 5904 خبر خاکستری

وی خاطرنشان کرد: دشمنان معتقد بودند که پیشگویی این انقلاب می تواند بیش از شش ماه طول بکشد و همه اشرار دست به دست هم دادند تا این انقلاب را براندازند.


میدان های جنگ بیشتری وجود دارد

سردار اسدی تاکید کرد: در زمان دفاع مقدس جنگ در یک جبهه بود اما اکنون جنگ در 6 جبهه است و در جنگ نرم و فضای رسانه ای حوزه امنیت و دفاع تا دفاع وجود دارد.


1345960batch IMG 5855 خبر خاکستری


حضور عشایر در برابر شورشیان

معاون بازرسی قرارگاه خاتم الانیا گفت: در همه جای دنیا می توان عشایر را به عنوان سند افتخار معرفی کرد که اصل همه آنها کربلاست. آنها نیز به قیام 1988 پیوستند و نگذاشتند شورشیان به هدف خود یعنی سرنگونی برسند.»

وی گفت: اگر ولی فقیه نبود در همان ابتدا و در زمان حکومت موقت کشور گم شده بود. آنها علیه ما عمل کردند، اما ناموفق بودند و در تمام این چهل سال ایران، با اینکه افراد نالایق را در کارش دیدیم، به حرف امام گوش نکردیم.


93645667batch IMG 5831 خبر خاکستری

آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: نقش عشایر در تاریخ ایران بی نظیر است و این مردم شجاع همواره در صحنه های مختلف برای دفاع از ایران حضور پررنگ داشته اند.


95194656batch IMG 6008 خبر خاکستری

آیت الله صفایی بوشهری افزود: صولت الدوله قشقایی از شهدای بزرگواری است که در حمله انگلیسی ها به فارس و بوشهر علیه انگلیسی ها عمل کرد و در صحنه های دیگر به ویژه در دفاع مقدس نیز نقش پر رنگی داشت.

سخنگوی ولی فقیه در استان بوشهر گفت: قشقایی ها و عشایر همچنان نقش کلیدی و حضور موثر در اقتصاد راهبردی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید