اوپنهایمر و جادوهای دیگر اثر آقای نولان


ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919268

تیزر رسمی جدیدترین اثر نولان به تازگی منتشر شده است و انتظار می رود «اپنهایمر» با بازی کلاین مورفی حدود ۷ ماه دیگر در سینماهای سراسر جهان اکران شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کریستوفر نولانتهیه کننده، فیلمنامه نویس و کارگردان بریتانیایی-آمریکایی در دنیای سینما، اکنون یکی از بزرگترین کارگردانان تاریخ سینمادر سال 2019، ست تاجیکه به لطف فعالیت در سینما، عنوان فرمانده کل امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد.

او پس از ساخت فیلم‌های کوتاه و تبلیغاتی که هیچ‌کس به آن فکر نمی‌کرد، با بودجه شخصی و کمک دوستانش، اولین فیلم بلند خود را در سال ۱۳۷۷ با عنوان «تقیب» جلوی دوربین برد و برخلاف پیش‌بینی‌هایش، نقدهای مثبتی از طرف او دریافت کرد. جامعه فیلم، بنابراین او اولین سرمایه تولید فیلم خود را برای دومین فیلمش، “یادگار” در سال 2000 به دست آورد. نولان این رویداد مهم سینمایی را اینگونه تعریف می کند: «تفاوت تعقیبکه من با تعدادی از دوستانم که لباس می پوشند و مامانم ساندویچ درست می کنند فیلم گرفتم یک خاطره جایی که من 4 میلیون دلار از پول شخص دیگری را خرج می کردم و صدها نفر روی فیلم کار می کردند، این بزرگترین جهشی است که در زندگی ام انجام داده ام.

به گفته منتقدان، «یادگار» یکی از بهترین فیلم های دهه 2000 است که توانست نامزدی و جوایز معتبری را برای نولان جوان به ارمغان بیاورد. از این فیلم به بعد، همکاری برادران وارنر و نولان آغاز شد و کلید شروع کار بر روی فیلم «بی خوابی» بود. فیلمی ۴۶ میلیون دلاری با بازی آل پاچینو، رابین ویلیامز و هیلاری سوانک.


2caac75d 96ae 44a7 b6f3 bda0adf81b91 خبر خاکستری


آغاز جادوگری نولان با خلق بتمن

پس از رد چندین فیلمنامه، نولان به برادران وارنر پیشنهاد ساخت یک بتمن جدید را داد. فیلمی کلاسیک و دراماتیک که کاملاً با سری قبلی او متفاوت است و از اینجا بزرگترین پروژه سینمایی خود Batman Begins را با بودجه 150 میلیون دلاری آغاز می کند. این فیلم با بازی کریستین بیل به یکی از پرفروش ترین فیلم های سال 2005 تبدیل شد.

از ابتدا جاناتان برادر نولان در نوشتن فیلمنامه های ترسناک کمک زیادی به او کرد و بعد از بتمن این همکاری در فیلم «پرستیژ» شکل گرفت. این فیلم اقتباسی از رمان کریستوفر پریست درباره دو جادوگر رقیب در قرن نوزدهم است. این فیلم با بودجه کمتر 40 میلیون دلاری، بیش از دو برابر هزینه در باکس آفیس به دست آورد. هیو جکمن، کریستین بیل، اسکارلت جوهانسون و مایکل کین از جمله ستارگان این فیلم بودند.

بعد از این فیلم، نولان اعلام کرد که قصد دارد دنباله ای برای بتمن جلوی دوربین بسازد و این اتفاق افتاد که شوالیه تاریکی با بازی کریستین بیل و هیث لجر در سال 2008 اکران شد تا به یکی از پرفروش ترین فیلم های سینما تبدیل شود. نولان . فیلمی که با بودجه 185 میلیون دلاری توسط برادران وارنر ساخته شد. و بیش از یک میلیارد دلار در سینماها به دست آورد. این فیلم امسال نامزد هشت جایزه اسکار خواهد شد که هیث لجر برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد خواهد شد.

نولان قبل از تکمیل سه گانه بتمن، فیلم تحسین شده Inception را در سال 2010 کارگردانی کرد. این فیلم با بازی دی کاپریو، تام هاردی و کلین مورفی، از نظر بسیاری از منتقدان در بین ده فیلم برتر سال قرار گرفت.

«شوالیه تاریکی برمی خیزد» سه گانه بتمن نولان را تکمیل می کند. این فیلم بار دیگر رکورد باکس آفیس فیلم های نولان را شکست و به یکی از پرفروش ترین فیلم ها تبدیل شد.


b3088bf4 8ed2 43f3 ad8b 42000ab02c5a خبر خاکستری


درخشش کلاین مورفی در اوپنهایمر

نولان از سال 2014 تا 2020 سه فیلم “بین ستاره ای، دانکرک و چادر” را با همکاری برادران وارنر تولید کرد. در آخرین فیلم، نولان به دلیل اختلاف در توزیع و انتشار با کمپانی وارنر تصمیم به پایان پروژه گرفت. قدم بعدی خود را با یونیورسال پیکچرز بردارید.اوپنهایمراین آخرین فیلم نولان است که در 21 جولای 2023 برابر با 30 جولای 1402 اکران خواهد شد.

نولان فیلمنامه این فیلم را بر اساس پرومتئوس آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی. رابرت اوپنهایمر داستان فیلم درباره زندگی رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظری آمریکایی، معروف به «پدر بمب اتمی» است. کیلیان مورفی او در این فیلم نقش اوپنهایمر را بازی خواهد کرد. در کنار مورفی، ستارگانی مانند امیلی بلانت در نقش همسر اوپنهایمر، گری اولدمن در نقش رئیس جمهور ترومن، مت دیمون در نقش ژنرال لزلی گرووز، رئیس نظامی پروژه منهتن، رابرت داونی جونیور در نقش رئیس کمیسیون انرژی اتمی لوئیس استراوس و فلونس پوگ در نقش جین حضور دارند. یک فیزیکدان چپ و یکی از عاشقان اوپنهایمر در این فیلم به ایفای نقش می پردازد.


خبر خاکستری

کار جدید نولان ترکیبی از قالب هاست IMAX این فیلم در 65 و 65 میلی متر فیلمبرداری خواهد شد و طبق اعلام یونیورسال، این اولین پروژه سینمایی است که از فیلمبرداری آنالوگ سیاه و سفید استفاده می کند. IMAX استفاده می شود. نولان از استودیوی یونیورسال برای فیلم جدیدش 100 میلیون دلار بودجه درخواست کرد و همچنین 100 میلیون دلار برای پروژه های تبلیغاتی و بازاریابی مرتبط با فیلم دریافت کرد..


کلاین مورفی بازیگر مشهور ایرلندی که پیش از این در تولیدات قبلی نولان حضور داشت و سریال معروف «Blunders Picky» با او به عنوان نقش اصلی و محوری ساخته شده بود، اکنون در آخرین ساخته نولان نقش اصلی را ایفا می کند. مجله توتال فیلم اخیرا مصاحبه ای با نولان داشته است که در آن این کارگردان بریتانیایی به تعریف و تمجید پرداخته است کیلیان مورفیمن پرداخت خواهم کرد:” همیشه از اولین باری که آنجا بود 20 من سال گذشته با او آشنا شدم و می دانستم که او نه تنها یکی از بازیگران بزرگ نسل خود، بلکه یکی از بازیگران بزرگ همه دوران است.

منتظر پروژه مناسب بودم. می دانستم که او هم منتظر است. تا بتوانیم با هم [در نقش کارگردان] و بازیگر اصلی برای همکاری. من [به‌دنبال فرصتی بودم تا] تا بتوانم سنگین ترین وزن سینما را روی دوشم بگذارم و او را ببینم که این بار را به دوش می کشد. تماس گرفتن با کیلین و گفتن این موضوع بسیار هیجان انگیز بود [فیلم اوپنهایمر] همین پروژه است.

چندی پیش تیزر رسمی این فیلم منتشر شد و آخرین اثر نولان قرار است تا حدود ۷ ماه دیگر به صورت رسمی اکران شود.


خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید